Wie heeft hier allemaal een paard zonder Papieren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Wie heeft hier allemaal een paard zonder Papieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 21:32

Ik heb er eentje zonder Papieren maar weet wel het ras waar hij vandaan komt.hoe zit dat met jullie? Hebben die van jullie papieren,of niet? Zijn er hier ook bokkers bij die totaal geen enkel idee hebben waar hun paard vandana komt of van afstamt Verward

*Oh Adrian, come out and play.


prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:38

Hoi, mijn huidige paarden (dravers) hebben papieren, anders had ik nooit met ze aan de draverijen mee kunnen doen, maar mijn 1e pony was een kruising van een New Forester met een Haflinger, en daar zaten uiteraard geen papieren bij. Ze was er niet minder lief om Lachen.

Extremely rare and Beyond Compare

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:41

Mijn bijrijdpaard is absoluut papierloos, we hebben ook geen idee wat haar ouders voor ras waren of waar ze vandaan komt. Ze is als 4 jarige bij een handelaar gekocht en is nu 8...

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:32

mijn toekomstig paard is half en half , hij had geen papieren.
maar door bij het hulpstamboek te gaan heeft hij 'halve papieren' gekregen. he tis een kruising met arabier en...

F

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:35

Wij hebben er 2 zonder papieren. Bij mijn pony merrie hebben we totaal geen idee waar ze vandaan komt. Wel kon ze goed dressuren en springen dus vinden wij het na bijna 20 jaar nog steeds allemaal een beetje vaag.
Verder hebben we nog een klophengst die bij een fokker vandaan komt die met de Niki-stam fokt (o.a. de hengsten Ekstein, Palfrenier, Equador. De vader van dit paard is Ramano.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:36

Al mijn paarden zijn zonder papieren, ik heb wel wat gehoord over hun afstamming, weet dus niet of die klopt, maar ik heb er fijne paarden aan en daar gaat het om

Visitor2
Berichten: 686
Geregistreerd: 08-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:38

ikke, ik weet echt niets van mijn ponytje, weet net aan, door naar ze tanden te kijken hoe oud ie is. zit wel arabierenbloed in, is te zien aan ze deukje. Het is vast een vuilnisbakkie, maar hij springt echt de sterren van de hemel

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:51

Ik heb er drie zonder papieren. In België is dat helemaal geen rariteit Knipoog

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 00:59

Ik heb een appaloosa ruintje waar ook niks bij zat. inmiddels heb ik hem zelf laten inschrijven bij het Nederlands Appaloosa stamboek. Ik hoop wel ooit te weten waar hij vandaan komt.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 01:02

Ik heb er eentje zonder papieren maar ik kende pa & ma maar die waren al overleden voor de registratie dus helaas geen papier erbij.

...Dreaming with my eye's wide open...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 01:10

Tervano heeft wel papieren.
Sabientje had ze ook

Het paard zelf is er niet meer of minder om Knipoog

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 11:05

Bij ons hebben ze allemaal papieren..... wat wil je ook echte fokkers. Alleen toen ik klein was had ik een pony Roy (zie profiel) en hij had geen papieren. Was ook gewoon een recreatieve pony.
Maar verder.............. stikt het van de papieren hier..... Haha!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:59

Ik heb een pony gehad zonder papieren en ben daar uiteindelijk Z2 dressuur mee geworden. Ben dus wel heel benieuwd wat daar voor bloed inzat, maar daar zal ik wel nooit achterkomen... Boos!

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:04

Montana heeft ook geen papieren en die heeft ze absoluut niet nodig hoor !! Een paard zonder papieren kan daarom niet minder dan een paard met papieren.

Montana: L1

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 14:50

Mijn Belgisch Trekpaard Suzanne-Louise heeft geen papieren maar ik weet wel wie haar ouders zijn. Haar vader was helaas niet goedgekeurd maar verder heeft ze een hele goede afstamming. Mss dat ik haar in het hulpstamboek laat opnemen.

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel


Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 15:03

Ook Fjal is papierloos. Vader is bekend, moeder is bekend, alleen had de fokker geen "zin" om zijn dieren in te laten schrijven bij het stamboek.

Wel staat hij in de database op internet met volledige afstamming Schijnheilig

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:11

B'elanna heeft papieren... Haar derde veulen Wizkid heeft geen papieren. Omdat hij is ontstaan uit een incest-drachtigheid, kan ik alleen een blauw papier bij hem krijgen. Daarvoor moet ik DNA onderzoek laten doen bij veulen, vader en moeder... En dat wordt me te duur. Dus hij gaat papierloos door het leven. Hij ziet er niet ongelukkig om uit Lachen

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-03 11:13

hoi nichtje!!

Mijn paardje heeft ook geen papieren Knipoog en in België geeft dat inderdaad geen verschil !

*Oh Adrian, come out and play.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 11:30

Tweety heeft geen papieren en ik heb dan ook geen idee wat haar ouders of afstammeling zijn, ze is waarschijnlijk een vuilnisbakkenras.
Petertje heeft ook geen papieren.
Argos wel. Maar daar doe ik verder toch niets belangrijks mee.

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 11:58

Givar heeft wel papieren, maar ik heb ze niet zelf in bezit. Omdat de oude eigenaar ze niet wil afgeven, ben ik nu met het KWPN om tafel gaan zitten. Er is bevesigd dat mijn paard daadwerkelijk het paard op de papieren is, dus de volgende stap is: of de officiele papieren terug laten halen door het WPN, of een nieuwe set aanvragen. Dan komt hij ook eindelijk op mijn naam te staan.
Kenzo heeft wel alles er op en er aanzitten. Compleet met paspoort en keuringsrapport.

...

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 12:36

Eigenlijk heeft Fayette ook geen echte papieren. Alleen het paspoort van het Ned. Tinkerstamboek dat ze daar is opgenomen maar met ouders onbekend. Dus eigenlijk heeft ze maar 'halve' papieren. Maar goed, het stamboek moet toch ergens beginnen? Haha!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 15:25

Ik heb ook een hele lieve merrie zonder papieren..

discovery
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 02:13

De meeste paarden zonder papieren zullen wel "eerlijk" zijn, maar kijk uit, veel paarden die afgekeurd zijn op een ernstig gebrek, worden zonder papieren doorverkocht en komen weer vrij voor verkoop. Dit gebeurd omdat de eigenaar niet aansprakelijk gesteld wil worden wegens verkoop van een afgekeurd paard. En zonder papieren is diegene niet meer te traceren. Een paard zonder papieren brengt nl altijd meer geld op dan het slachtgeld. Dit is een zeer kwalijke zaak, maar zeer gebruikelijk bij malafide handelaren.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:58

discovery schreef:
De meeste paarden zonder papieren zullen wel "eerlijk" zijn, maar kijk uit, veel paarden die afgekeurd zijn op een ernstig gebrek, worden zonder papieren doorverkocht en komen weer vrij voor verkoop. Dit gebeurd omdat de eigenaar niet aansprakelijk gesteld wil worden wegens verkoop van een afgekeurd paard. En zonder papieren is diegene niet meer te traceren. Een paard zonder papieren brengt nl altijd meer geld op dan het slachtgeld. Dit is een zeer kwalijke zaak, maar zeer gebruikelijk bij malafide handelaren.


Eerlijke paarden zonder papieren zijn meestal goed te traceren hoor. Om te beginnen is een paardenpaspoort verplicht. Daar staat de afstamming in als ze een afstamming hebben. Deze paarden zijn meestal ook gechipt.

Bovendien kun je om foto's vragen. Mijn veulen zonder papieren heeft wel honderden foto's.. Zodat je kunt zien dat hij bij mij geboren is, dat de KWPN-moeder die ik opgeef ook daadwerkelijk zijn moeder is (moeder is ook in mijn bezit). Alleen de foto van de vader zou ik mee hebben kunnen sjoemelen. Maar dan kun je altijd nog een DNA-onderzoek laten doen...Als iemand dat echt graag zou willen weten Haha!

Als je naar dat soort dingen vraagt, loop je weinig risico.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:10

Anya jij bent de fokker en eigenaar van jouw paard zonder papieren.
Van de meeste paarden zonder papieren zijn idd na een gebrek expres de papieren "kwijtgeraakt", om zo doorverkocht te worden als iets dat ze niet zijn. Vaak zelfs door de verzekering voor de dood overgenomen paarden.
Er bestaan bijna geen paarden zonder papieren en zelfs bij paarden zoals het jouwe is dus te traceren waar ze vandaan kwamen.
Dus als een paard of pony een totaal onbekende afstamming heeft is dat zelden een goed teken.
Nog afgezien van het feit dat afstamming vaak veel zegt over het paard en zijn karakter en mogelijkheden.
Maar de verplichte chip zal hier grotendeels een einde aan maken.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 bezoekers