GEKAPT

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
theunissen
Berichten: 55
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: boxmeer

GEKAPT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 13:41

Mijn vriendin haar pony heeft zichzelf gekapt,met het linker achterbeen voor.
Hierdoor is ze nu kreupel,al twee weken!
Wat kunnen wij hier nog meer aan doen dan alleen afspuiten met koud water (tien minuten lang)
En de pony binnen laten staan.
als je advies hebt wilje dit dan door mailen naar Lonneke haar adres is wsegers@12move.nl

vast bedankt voor het mee denken naar een oplossing een goede vriendin. *LOL*
Je mag het ook op bokt zetten.
kunnen andere mensen er ook wat mee doen.

Caira
Berichten: 26062
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 14:07

Wat is kappen? en wat zegt de da ervan?

Duhelo

Berichten: 28542
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 14:09

laat zo vlug mogelijk een veearst komen! misschien heeft de pony een pees geraakt dat hij kreupel is!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 14:15

als de pony al twee weken kreupel is, zou ik toch maar eens een da gaan bellen. Misschien heeft hij vanbinnen wel vanalles kapot gemaakt en afspuiten is alleen om het been te koelen en de zwelling tegen te gaan.

theunissen
Berichten: 55
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 17:07

Cool Eerst voor Irish Lady, wat is kappen, dat wil zeggen dat hij/zij met haar achter benen de voor benen heeft geraakt, dit kan door allerlij oorzaken komen, Natuurlijk hebben wij de DA erbij gehaald,want wij zijn geen dieren ,paarden dokter/arts,en die heeft iets gegeven voor de pijn enz enz maar het duurt voor ons veel te lang, ik geloof dat de DA maandag of dinsdag weer komt(4x) om te kijken hoe het met haar gaat, maar blijf evt opl. sturen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 14:31

kappen is het tegen bijvoorbeeld de staldeur aantrappen met het VOORbeen
dit heet een balbetrapping of een peesklap
het paard heeft zichzelf dus zonder dat het voorbeen beschermd was getrapt tegen zijn eigen voorbeen, als die pony al 2 weken kreupel is dan had ik de dierenarts er allang weer bijgehaald!als jullie alleen DENKEN dat ie zichzelf heeft geraakt, dan kan het misschien ook heel goed een hoefzweer zijn (is het nu ehct tijd voor met al die regen)

theunissen
Berichten: 55
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 04:39

Hallo crossmonster je hebt niet goed na de datum en reactie gekeken, vanaf dat wij hebben gecostateerd dat ze zich zelf heeft geraakt in de wei,is de da er nu al 5 x geweest dus in 3 weken,en we controleren elke dag twee keer zijn benen Bloos! Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:31

theunissen schreef:
Hallo crossmonster je hebt niet goed na de datum en reactie gekeken, vanaf dat wij hebben gecostateerd dat ze zich zelf heeft geraakt in de wei,is de da er nu al 5 x geweest dus in 3 weken,en we controleren elke dag twee keer zijn benen Bloos! Bloos!


Euh, deze reactie begrijp ik niet... Crossmonster reageerde (op 30-12), dus twee dagen nadat je het topic plaatste (op 28-12) en in het topic staat niets over dat er een dierenarts is geweest. Wel staat er in dat de pony al twee weken kreupel is...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:33

CCCCorine"]
[quote="theunissen schreef:
Hallo crossmonster je hebt niet goed na de datum en reactie gekeken, vanaf dat wij hebben gecostateerd dat ze zich zelf heeft geraakt in de wei,is de da er nu al 5 x geweest dus in 3 weken,en we controleren elke dag twee keer zijn benen Bloos! Bloos!


Euh, deze reactie begrijp ik niet... Crossmonster reageerde (op 30-12), dus twee dagen nadat je het topic plaatste (op 28-12) en in het topic staat niets over dat er een dierenarts is geweest. Wel staat er in dat de pony al twee weken kreupel is...
[/quote]

ja d8 ik ook al , najah zal wel. advies is graag of niet hoor!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9314
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:59

Natuurlijk is alle raad welkom, maar ik heb ook meteen een reactie gedaan op 28-12 wat betrefd de DA want de dieren bij ons zijn net zo belangrijk als mensen, Een Prettige Jaarwisseling voor alle BOKT kijkers.

theunissen
Berichten: 55
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 14:03

Sorry maar wij hebben twee gebruikersnamen.
Die van mijn dochter is kyrkelover.
En die had zich al ingelocht.
Dus bij dit bericht hierboven is theunissen.
Sorry daarvoor