onderwerpen clubboekje?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
unique

Berichten: 212
Geregistreerd: 04-10-01
Woonplaats: Lienden (gelderland)

onderwerpen clubboekje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 12:16

Elk kwartaal brengt onze vereniging (De Margrietruiters) een clubboekje uit, helaas hebben we elke keer weer moeite om hem vol te krijgen.
Heeft iemand misschien nog een leuk onderwerp voor in ons (nog) saaie boekje? We hebben al wel: wist je datjes, kinderpagina, de schakel (hier schrijft iemand een stukje over zijn ervaringen met paarden en geeft de schakel dan weer door aan een ander lid), kalender, uitslagen. Nu zijn we dus nog op zoek naar iets orgineels.....
Oja, we moeten ook nog een naam voor ons clubhuis (is een oude porto-cabin die wordt opgeknapt!), dus kom maar op met die ideeen....... OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:21

Dit is dit keer de hunk (beste pony)
intervieuw met mensen van de club (ieder kwartaal een ander)
DE tip
moppen tappen pagina
blunder pagina

en nog veel meer, verhaaltjes ofoz, kijk voor ideeen anders in een paardenblad!

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:07

Je zou een soort "medische" rubriek kunnen invoegen met bv elke keer een ander uitgebreid artikel er is genoeg op internet te vinden, wel de bron vermelden natuurlijk (hoefbevangenheid, maandagziekte of, ook actueel droes) Misschein is een "lessons learned" rubriek ook leuk/leerzaam wat dat aangaat. Of bv een artikel over het paardenpaspoort + chip. Of een rubriek over verschillende rijstijlen/takken van sport: western, endurance, hoge school, draf-rensport

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 21:52

De inhoud van het clubboekje bij ons:
- Bestuursgegevens
- Info mbt het bestuur
- vergaderingen
- geboorte van kids van leden
- mededelingen voor leden (administratieve)
- lesindeling
- info over verzekeringen (v. paarden en hun acties)
- KNHS-formulier mbt veranderingen die doorgebracht moeten worden
- Agenda concourscommissie en uitwerking
- Verslagen van kampioenschappen/ belangrijke wedstrijden en uitslagen
- Leden die in de krant hebben gestaan (met krantenbericht)
- Ledenlijst
- Even voorstellen... waarin leden zich kunnen voorstellen
- Quiz (met ruiterbewijs-achtige vragen)
- Wist u datjes
- Ditjes en datjes over paarden
- Reclamepagina's

Wat ik zou toevoegen in clubbladen:
- Samenvatting van landelijk nieuws mbt paarden.
- Een leerzaam en/of informatief stuk (denk hierbij aan verzorging, harnachement, hoefbeslag, sport, inwendig paard, ziekten, zaken om het paard: stal, verzekering, medici, etc)

En wat ik ook heel vaak mis in clubbladen is vele verhalen of reacties van de leden zelf. Laat hun verhaaltjes schrijven over dingen die ze hebben meegemaakt of hun toekomstideen in de paarden, oid.

vanja

Berichten: 597
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: bij de zee... en bos, in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 22:34

Mist schreef:
Je zou een soort "medische" rubriek kunnen invoegen met bv elke keer een ander uitgebreid artikel er is genoeg op internet te vinden, wel de bron vermelden natuurlijk (hoefbevangenheid, maandagziekte of, ook actueel droes) Misschein is een "lessons learned" rubriek ook leuk/leerzaam wat dat aangaat. Of bv een artikel over het paardenpaspoort + chip. Of een rubriek over verschillende rijstijlen/takken van sport: western, endurance, hoge school, draf-rensport


dit is een goed idee hebben wij ook vooral voor de minder ervaren ruiter en voor de pony kinderen
en een naam voor voor het clubhuis: "de koffievos" vind ik nog steeds leuk
Haha!

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:05

Ik kan redelijk makkelijk tekenen en ik vulde witruimtes van ons clubblad altijd op met tekeningetjes die bij de tekst hoorden. Verder Had ik een standaard stripje van 3 plaatjes, met 3x2 pratende paardjes, waar ik moppen bij zette, zoals: "Het is zwart, zit op een paard en heeft altijd spijt. Rara wat is dat", "Nou?", "Zorrie". Het stripje zelf noemde ik de Stalgasten (n.a.v. de stamgasten). De moppen haalde ik van internet.

Succes OK dan!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 11:57

Een veearts bij ons in de regio schrijft altijd een stukje over medische problemen, heel interessant. Verder een ponypraatpagina met stripjes ed uit oude penny's. Ik geef de pen door aan hebben we, een interview. De blunder van, net zoiets als de pen, maar dan verteld ieder een paardenblunder. Een stukje over onze sponsors. Dus een bedrijf verteld iets over dat bedrijf. Wedstrijdschema's. wedstrijdverslagen. Verslagen van activiteiten van de club

unique

Berichten: 212
Geregistreerd: 04-10-01
Woonplaats: Lienden (gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 13:28

echt leuke ideeen!!vooral een pagina met medische info vind ik een goed idee!! De Koffievos zou idd wel een leuke naam zijn voor de kantine, ik zal het eens voorstellen!

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 15:24

wij hebben altijd:
de pen (voor ouders)
het potlood (voor leden)
wist je dat... (en dan dingen die er zo rond de club en leden spelen)
een knutselpagina (voor kleintjes)
en dan altijd een verhaal uit de peny ofsow.
en dan nog stukjes die de leden zelf schrijven. ik zelf begin nu met een rubriek over de clickertrining.

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 15:04

Column ?