Moeilijkste oefeningen in de L2?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wat zijn/lijken jullie moeilijkste oefeningen in de L2?

10 meter wijken
13 (18%)
het doorzitten tijdens de gehele proef
17 (23%)
achterwaarts
20 (28%)
de kleine voltes/slangenvolte
4 (5%)
dat de oefeningen snel achter elkaar zijn
8 (11%)
iets anders...
9 (12%)

Totaal aantal stemmen: 71


Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Moeilijkste oefeningen in de L2?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 16:35

hoi kzou eigenlijk wel even willen weten wat jullie nou de moeilijkste oefeningen in de L2 vinden. Ik wil namelijk zo rond eind februari in de L2 gaan starten, maar nog niet alle oefeningen gaan goed..nu vroeg ik me dus vanochtend af wat jullie moeilijkste oefeningen zijn/lijken. En waarom is het dan bij jullie een moeilijke oefening?


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:51

Ik denk het voornamelijk afhankelijk is waar jij en je pony goed in zijn en wat jullie puntjes zijn die jullie moeten verbeteren.
Als wijken een probleem is zal het dat ook in de l2 kunnen zijn.

Zelf vind ik het lange doorzitten af en toe wat irritant, maar goed daar moet thuis dus gewoon aan werken. Maar ik denk dat je gewoon maar eens wat proefjes moet rijden thuis, dan merk je vanzelf wat voor jou moeilijk is.

Annash
Blogger

Berichten: 26420
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:01

tja, ik heb op 'iets anders' gestemd omdat bij mij het wijken enz allemaal best goed gaat, maar in de overgangen komt ze vaak wat omhoog (niet sterrenkijken ofzo, gewoon nét iets teveel voor de loodlijn) dus dat is mijn grootste probleem.

de oefeningen verder gaan wel goed, en ze loopt heerlijk fijn door haar lijf, zonder spanning (uhhww.. meestal dan Schijnheilig )

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:10

Iets anders, en ik weet eigenlijk ook niet wat, gewoon alles bij elkaar is het net iets moeilijker dan in de L1 het is meer een combinatie van denk ik.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:58

iets anders! Ik heb altijd veel moeite met de middenstap gehad omdat mijn pony snel de neiging heeft om kort en overeild te stappen!
Dat weiken enzo ging allemaal wel daar haalde ik 7ens en 8en voor.
Ik weet eigenlijk niet eens meer wat er allemaal moeilijk was in de L2 Verward Ik weet wel dat ik er nog best moeite mee had om mn winstpuntjes bij elkaar te rijden! maar wat er nou mis gingn Verward ???????

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 18:02

Ik vond het doorzitten in het begin wel lastig omdat ik dat niet gewend was, maar na een tijdje ging het wel goed, en nu vind ik doorzitten zelfs fijner dan lichtrijden:)

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 03:20

ik vindt het doorzitten moeilijk omdat mij paard erg hoog opgooid.
maar op andere paarden zit ik toch liever door.
maarjah gewoon blijven oefenen he

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 10:02

Ik heb op iets anders.. geklikt.
Het doorzitten, wijken, voltes en dat soort dingen zijn bij Murf geen probleem, maar het op een tempo blijven lopen, daar heb ik in de proef altijd nog een hele klus aan.....

Marije_jiplover

Berichten: 25251
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:05

Ik heb achterwaarts aangeklikt, omdat Duvel dat nunog steeds moeilijk vindt. Inmiddels rijdt ik M1 (mag bijna M2, nog 1 punt te gaan) en dat wil nog steeds niet zo goed lukken, maar als de rest wel goed gaat, is het niet zo erg als er 1 onderdeel niet helemaal lukt.
We blijven erop oefenen en dan komt het echt vanzelf wel.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 12:14

Ik rijd nog geen L2 maar ik vind het doorzitten echt moeilijk.
Het lukt me echt niet
Jammer is dat!

happyjoyce

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 13:09

Ik had in de L1 ook al moeite met wijken en nu dus alleen nog maar meer. Voor de rest vind ik het nog wel meevallen.

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 13:31

ik vind ook het 10 meter wijken het rottigst in de L2 proef. verder vind ik dat de L2 leuke proeven heeft!!

*

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 15:18

Het wijken was in de L1 niet ons sterktste punt en nu dus nog steeds niet Haha! . Het gaat al wel veel beter, nu zijn het 6-jes.
Wat ik zelf lastig vind is de middengalop. De galop is bij Sef en mij nog niet helemaal goed, want hij komt nog te hoog en verzamelen lukt nog niet zo goed. Middengalop is dus ook nog niet alles. De afgelopen keer had ik wel 2 zevens, maar het blijft een punt om aan te werken, net als aan het wijken.

Voor de rest heb ik niet zo'n moeite met de proeven. Ik vind het wel fijn dat het elkaar wat sneller opvolgt, dat houdt de boel lekker wakker.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 16:22

Ik ben nog geen L2 hoor, (L1+ 3 Tong uitsteken) maar mij lijken de kleine wendingen eigenlijk nog het moeilijkst . Grassie is errug grooot om zo'n bocht netjes door te krijgen Clown

Doorzitten lijkt me alleen lastig als Gras zijn rug niet goed loslaat, achterwaards moet wel lukken.. Wijken is ook niet echt een sterk punt, maar mij lijkt gewoon 10 meter doorzittend wijken veel makkelijker dan die 5 meter lichtrijden nu!

Ach, L2 duurt ook nog wel even Haha!

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 20:32

doorzitten vind ik alleen maar fijn,
over dat achterwaarts maak ik me meer zorgen, vind ze erg moeilijk, gaat wel steeds beter, wijken 10 meter vind ik ok niet erg dat doet ze wel netjes

Kiekeboe

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:47

denk in de L2 maar eens aan de afwerking. Let maar eens op met de oefeningen dat je geen verzet krijgt, dat heb je heel gauw in de L2, het wijken kan niet echt moeilijk zijn, daar ben je al een btje op voorbereidt in de L1.duzz, je moet altijd iets meer oefenen dan wat er gevraagd wordt.
maar veel succes

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Osita

Berichten: 154
Geregistreerd: 12-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:02

Ik moet zeggen dat ik de meeste moeite heb met de overgangen. Omdat de oefeningen dichter opelkaar zitten is er minder ruimte om goed voor te bereiden. Vooral in de middengalop met het doorrijden en nageeflijk zijn heeft mijn paardje het moeilijker. Ze is nog ff te slapjes waardoor ze helaas soms over springt.

Komt gelukkig allemaal wel goed..

Osita

Dressuurstal J. Szozda - Dissen am T/W Duitsland

Dimpie

Berichten: 264
Geregistreerd: 26-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 16:01

Dat is bij mij absoluut wijken. Dan gaat de achterhand te vroeg, dan wijkt ze over de buitenschouder. Maar ik heb er nog niet genoeg handigheid in, nog ff oefenen en dan gaat het vast beter Haha! !

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:00

Bij Marco is het wijken 10 meter lastig, maar daar wordt hard aan gewerkt. Maar het grootste probleem ligt bij Marco bij de impuls, om die gedurende de proef te houden..

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:37

dat hangt helemaal van het paard af. Bij Pablo is het doorzitten laatig, Raimaer vindt de voltes 15 meter in galop, op X naar draf en dan op de andere hand de hoefslag volgen nog moeilijk.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 23:28

mijn achterwaarts ging slecht, mn pony maakte met achterwaarts gaan geen diagonaal, en als ie druk is doet ie het nu ook nog niet helemaal zo als het hoort...

............

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:02

Ik rijd geen L2 maar heb het meeste moeite met achterwaarts...
Netjes achterwaarts Clown

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:08

alles snel achter elkaar is het moeilijkst vind ik en de galop en middengalop.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 10:33

Ctal schreef:
Iets anders, en ik weet eigenlijk ook niet wat, gewoon alles bij elkaar is het net iets moeilijker dan in de L1 het is meer een combinatie van denk ik.


Vind ik ook.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 09:58

Wijken vind ik ontzettend moeilijk, Oki kan het wel maar mijn houding Verdrietig Dit probleem had ik met Haike trouwens ook al, ligt dus echt aan mij.

Doorzitten vind ik juist totaal geen probleem, ik heb juist moeite met een hele proef lichtrijden en dan van achteruit omhoog te rijden. Kleine wendingen en weinig tijd vind ik wel meevallen in de L2 (zoals ik me herinner van Haike).
Maar ik hoop bijna naar de L2 te gaan dus dan weet ik hoe het bij Oki zit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers