logische fouten...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

logische fouten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 19:22

vandaag had ik concours in Wormerveer. 2 weken geleden deed ik mee aan Indoor Kampen, en toen was ik eigenlijk een beetje uit mijn ritme
dus afgelopen woensdag nog even naar Heerhugowaard geweest om even een springlesje te volgen...en dat ging echt super! was echt tevree. de afstanden waren gewoon goed(stonden ook op paardenmaat)
vandaag moest ik als een van de laatste(spring Z/E)het 1e parcours was nogal rottig met gebroken lijntjes enz. het was een beetje ingelopen dus ik moest al heel snel Boos!
tot hindernis 4 had ik niet te klagen. hij was kijkerig en daarom had ik hem maar een versnelling hoger gezet Haha! bij 5a ging hij net in de bocht overkruist............ dusja hij stopte op de 1e, wel logisch natuurlijk. opnieuw aangereden en toen deed hij het braaf, ik had alleen wat te fanatiek gereden, omdat ik geen zin had in een 2e weigering, dus bij 5b vloog ik zowat door de hindernis dan erover Bloos dat was gewoon niet te halen....zelfs niet als ik klein ingekomen was... rot afstanden ook altijd.

6,7 en 8 gingen weer goed, toen 9abc... ik kwam veeeeeeeeeeeels te groot in dus b en c nam hij mee....helaas, maar het waren logische fouten, ik had er natuurlijk ook voro kunnen kiezen om rustig in te komen, maar dan met de kans dat ik niet mee rgenoeg been geef en dan stopt meneer.....

ik zat natuurlijk even flink te balen,het springen gaat de laatste tijd wat minder, niet slecht ofzo, maar ik kan mezelf soms wel een schop verkopen.....

2e parcours was progressief, dat was pas later die dag. inrijden ging echt lekker. we zaten weer helemaal in het ritme, volgens mij heb ik wel 1.30 gesprongen ofzo Bloos tja ik heb die hoogtes ook niet meer zo door....ik zeg standaard dat het niet hoog staat Haha! Tong uitsteken

2e parcours was een parcours met lange lijnen(als ik ergens een hekel aan heb... Boos! ) 2,3,4,5,6 waren allemaal steils....... Boos! bah!
maja hij sprong super! hindernis 4 naar 5 was een lange lijn, ik kwam niet mooi bij 5 uit, dus daar had ik 1 balkje, en verder was ik foutloos, dus heel erg tevreden, hindernis 7 en 8 waren oxers die ff hoger dan 1.20 stonden...dus ik was wel weer even trots op mijn apie Haha! Lovers
uiteindelijk toch nog 3e geworden in het Z/ZZ

maandag is dan mijn allerlaatste ponywdstrijd Verdrietig maar ik heb zolang ik tobias nog heb een startkaart voor bij de paarden, dus dan gaan we lekker M springen Haha! en aan de ene kant verwacht ik dat dat beter gaat, omdat de afstanden dan beter zullen zijn Cool

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 20:56

Mooi dat het zo lekker ging bij eht 2e parcours! Iedereen maakt wel eens foutjes waar hij/zij zelf niks aan kan doen. Hou gewoon een positieve instelling en dan gaat alles goed Lachen

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:16

jammer van dat eerste parcour, maar zo af en toe kun je het gewoon even niet vinden met de ritme's (heb ik ook last van) dat is super zonde, maar meestal draai ik mezelf dan zo op, dat het de volgende keren super gaat... (hoezo perfectionist... haha)
Iig super dat het het 2e parcour lekker ging! En gefeliciteerd met je 3e prijs!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:04

Het eerste parcours heb ik niet gezien, maar je baalde er wel van geloof ik Knipoog
Tweede parcours ging super meid OK dan! Ik zou net naar de wc toen ik uit het raampje keek en je binnen zag komen rijden *LOL*

Volgend jaar gewoon lekker M-paarden starten dan past het ook beter (woensdag sprong Tobi super ) Ik had met Mier ook altijd problemen met de afstanden Bloos
(niets geworden met Jan trouwens Verward )


Ik had een balkje op 2, kon helemaal niet in het ritme komen en 4ab was ook een drama(werd er half af gelanceerd Bloos )
Daarna ging het ineens weer en vanaf 5 heb ik superfijn gereden 9ab ging ook helemaal toppie.
Maar ik baalde wel van die stomme fout op 2. Ik had gewoon een afstand van niets(op 2, 3 en 4 eigenlijk Bloos ) en kroop er ook nog eens vooruit Boos! Dan kan ik zo pissig worden op mezelf...Bloos

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 23:08

oh jammer, maar toch netjes hoor!
ja achteraf zit je te balen, maar eigenlijk moet ik niet zeuren, dat ie overkruist ging,tja gewoon pech, die balken had altijd anders gekund, maja liever 10 balken dan 2 weigeringen

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:18

Daarom Knipoog

Maar ik had gewoon de pest in dat ik zo stom voor hem uit ging zitten...Dat zou ik nou toch weleens moeten weten Boos! (heb het ook in geen maanden gedaan trouwens, maar soms gebeurt het me toch weleens Boos! )

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:19

Goh ik vind het al knap dat je Z springt! Zulke hoge hindernissen brrr. een beetje hoog is niet eng maar ik heb wel eens zo'n Z parcour gezien! Ik vind het nix Lachen
Veel succes bij de paarden! ben benieuwd hoe het gaat!

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:56

Ja ik vind het ook hoog hoor, mijn paardje (E-pony) springt met een meisje van 11 in het L, zijn dus vaak op wedstrijden en vind dat de z/e vaak behoorlijk pittig staat..
moest je niet meedoen aan indoor wierden?
daar zijn de meiden met de pony's afgelopen dagen geweest..

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 00:30

tam20 schreef:
Ja ik vind het ook hoog hoor, mijn paardje (E-pony) springt met een meisje van 11 in het L, zijn dus vaak op wedstrijden en vind dat de z/e vaak behoorlijk pittig staat..
moest je niet meedoen aan indoor wierden?
daar zijn de meiden met de pony's afgelopen dagen geweest..


da dat leek me nuo ook geweldig!!!!! maja mijn ouders zijn niet van de paarden Verdrietig dus ze staan ook niet te popelen om helemaal naar Wierden af te reizen.
ik heb nu Indoor Kampen, Indoor Franeker en Indoor Meppel gehad
Meppel vond ik overigens heel erg gaaf(vorig jaar in het M) als ik dit eerder had ontdekt had ik de grotere concoursen wel eerder opgezocht


Inkie: dankje, tis echt kicke hoor....kan ik je verzekeren, met wat lef en ervaring...is het echt heel gaaf! ben ook erg benieuwd hoe het bij de paarden verloopt