Martel je met paardrijden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kellebel

Berichten: 106
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 10:31

Ik heb weleens gehoord dat mensen vinden dat springen, dressuur enzo paarden mishandeling is. Bij sommige dingen heb ik ook wel zoiets van: Is dat nou aardig doen met je paard? Maar dressuur en springen, dat vinden de meeste paarden toch alleenmaar leuk? Verward Soms vinden mensen alleen een buitenritje, of rijles op een manege al mishandeling? Hoe denken jullie erover?

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 10:44

zie topic hierboven
slotje zou van toepassing kunnen zijn..

Kellebel

Berichten: 106
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 10:54

snap je niet

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 12:58


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 13:21

Als wij het met die stelling eens zouden zijn, zouden we toch niet paardrijden denk ik? Dus valt dit voor mij in de categorie domme vragen.....

Kellebel

Berichten: 106
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 13:40

ik weet dat hij dezelfde vraag stelde, maar dat zag ik later pas.

niet iedereen van jullie is hier voor de paarden, er zijn hiejr misschien ook mensen die niet van paarden houden!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 00:33

Martelen is mishandelen... Daarbij gebruik je lichamelijk of geestelijk geweld. Ik denk niet dat er veel paarden zijn die goed presteren als ze geestelijk of lichamelijk mishandelt worden. Misschien in de verhuur, of andere situaties, maar in de topsport lijkt het me niet realistisch... En meestal wordt daarvan gezegd dat het mishandelen is...

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:34

Quote: niet iedereen van jullie is hier voor de paarden, er zijn hiejr misschien ook mensen die niet van paarden houden! Quote

Kellebel, dit forum is een paardenforum...als je niet van paarden houd, wat heb je hier dan te zoeken??
Verward

Kellebel

Berichten: 106
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 17:40

jah, maar er zijn toch ook onderdelen die niet perse over paarden gaan... Verward

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 17:43

je ehbt een super iritant onderschrift kellebel sorry dak offtopic ga maarjah
Scheve mond\

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 19:02

Over het al dan niet beslissen of iets 'goed' of 'slecht' voor een paard is, bestaat veel discussie, uiteraard. alleen is het iets genuanceerder dan 'paardrijden is mishandelen' en 'paardrijden is dat niet'. De meeste mensen zullen inderdaad zeggen dat gewoon paardrijden geen mishandelen is, maar er ligt waarschijnlijk voor iedereen een grens die wel ergens al overschreden is geweest binnen dat aardrijden. Binnen dat paardrijden heeft iedereen zijn eigen grens en er valt wel uren over te disvussiëren waar die precies ligt. Somigen vinden alles wat met wedstrijden te maken heeft niet goed voor het paard, anderen alleen springen en nog anderen vinden de cross misschien wat vergaand.
Ik denk dat dat eiegnlijk is wat je bedoelt, want gewoonweg vragen of paardrijden in het algemeen mishandeling is, is nogal ongenuanceerd en dan kan je alleen maar zo'n reacties (zie voorgaanden)verwachten. Probeer je vraag eerst eens wat duidelijker te formuleren. Ik denk wel dat er al veel toppics over geweest zijn. Eén boeiend daarvan vind ik dat over military: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 67&forum=1

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 19:20

Citaat:
Op 2001-11-04 12:21, schreef Sonja:
Als wij het met die stelling eens zouden zijn, zouden we toch niet paardrijden denk ik? Dus valt dit voor mij in de categorie domme vragen.....



domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 21:49

Haha, zo durfde ik het zelfs nog niet te verwoorden Knipoog ... de nagel op de kop!

Illusion4

Berichten: 55
Geregistreerd: 28-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 21:50

Nou ff mijn menig met daarna een slot erop want deze vraag is al vaker gesteld

Milatry kun je bij mishandeling zetten
Springen ook en dressuur ook alles
want...
Zonder dat je het weet of dat je het gedaan hebt kun je je paard mishandelen

bv onder het springen op de hindernis rijden is je paard kreupel dat is dan jou fout

bv Milatry daar zijn veel nadelen aan een paard moet is op zo'n steen vallen ofzo

bv Dressuur als je paard struikelt of een verkeerde beweging maakt kan er ook iets ernstig's zijn

Maar feitelijk is het geen mishandeling
Maar langs de andere kant weer wel
Maar je mishandelt je paard niet al je tijdens dressuur voorzichtig bent en bandage's aan hebt
Bij Springen springschoenen en de benodigheden
Bij Milatry tja gewoon niet doen beter maarja

Discussie besloten wat je nu vindt of niet is het belangrijk

Nee toch?? Keep Cool: Cool

Kellebel

Berichten: 106
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 21:53

sorry, ben soms een beetje boel dommmmm Frusty