Eerste hulp doos voor op wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Eerste hulp doos voor op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 18:45

Ik schaam me echt diep.. Bloos rij al 6 jaar wedstrijden en een aantal jaren SGW, en heb nooit echt een eerste hulp doosje bij me.
Natuurlijk heb ik altijd wel betadine spray, cole's liniment en dat soort dingen mee, maar geen echte eerste hulp doos voor op wedstrijden dus....

Ik heb nu het goede idee gekregen een goede eerste hulp doos samen te stellen en heb het volgende al verzameld:

* Vet Flex bandage
* Betadine zalf
* Betadine Spray
* Betadine Shampoo
* M-ZWT (een middel wat ik van mijn homeopaat heb gekregen, is goed voor verzwikkeingen, verdikkingen, enz enz)
* Arnika
* Thermometer
* Scheermesje
* Schaartje
* Cooling gel
* Spons
* 2 x grote onderlap
* 2 x katoenen bandage 4 m
* 2 x klittenband

Tijdens de SGW's heb ik zowiezo altijd cole's liniment, 4 onderlappen + 4 bandages, zweetmes enz mee voor verzorging na de cross.

Nog suggesties wat er nog meer bij zou kunnen?


rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:24

Liquid ice.

Brabantse Fries ;)

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 20:06

Liquid ice is toch ook een soort Cooling gel? (en ook zoiets als cole's liniment?)


shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 20:28

Slim van je om dat te doen Knipoog Sinds ik een verzrogpony had had ik altijd een 1ste hulp medicijnendoosje in m'n kast staan OK dan!

*Oh Adrian, come out and play.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 20:35

Thuis heb ik ook wel genoeg voor de paarden als 1e hulp middelen, maar ja op de wedstrijden kan het ook erg hard nodig zijn!!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 20:57

chantal_cs schreef:
Liquid ice is toch ook een soort Cooling gel? (en ook zoiets als cole's liniment?)


Afbeelding

Dit zijn ze,werkt erg goed!!
even een uitlegje volgens eventing.be:
Citaat:
Zorgt voor een spectaculaire verlaging van temperatuur na aanbrengen op het been ( val met +/-15°binnen het kwartier) en koelt dan gedurende 2 uur! Liquid Ice zorgt ervoor dat de recuperatietijd met zelfs 70% verkort wordt.

Kan zowel voor pré-koeling als koeling na een wedstrijd effectief gebruikt worden. Koelt 2 uur en kan vervolgens als stalbandage aan het been gelaten worden voor verdere steun.


Uiterst werkzaam bij ontstoken, gekwetste of verhitte spieren , pezen en ligamenten. Wordt gebruikt door toptrainers in paardenracewereld, door top eventers, het USA en UK olympisch team. Werd op Badminton door praktisch alle deelnemers gebruikt !

Brabantse Fries ;)

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 22:03

Oh dat was Liqiud Ice! Ik had het al een keer zien liggen bij ruitersportzaak Riel Klumper! Heb er verder toen niet naar gekeken, maar men vertelde wel dat het goed spul was!
Bedankt voor de tip!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19, GrapeshotBot, Laarvv, Plonspony, SentiBot en 26 bezoekers