* zomer exceem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kanjer

Berichten: 188
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-01 20:36

hallo,
mijn paard heeft last van zomer exceem, nu zei iemand op de stal dat het erger was geworden nadat hij 's winters geschoren was.
kan dat?

kanjer is de liefste maar ook de ontdeugendste!!!


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 23:41

Nou dat lijkt me een sterk verhaal.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 23:51

mij lijkt het ook erg raar mijn ijslandse merrie heeft ook zomer ecxeem met een boett deken om ( soort pyama) is het heel erg goed te doen.
nu dat het steeds kouder wordt kan ik hem af doen want de mugjes zijn in de winter niet actief.

kijk voor meer info op heike d´r site daar staat heeel veel

tja....

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 08:37

Nou, mijn vorige paard had ook erge zomerexceem, en werd elke winter geschoren. Nooit gemerkt of over gedacht dat scheren zomerexceem kan verergeren, lijkt mij onzin!
Wel moet je op het volgende letten met zomerexceem paarden, GEEN manen trekken dat versterkt het jeuk gevoel en GEEN staarten opscheren omdat dan de muggetjes er beter bij kunnen en dus veel jeuk veroorzaken waardoor je nog minder van je staart of manen overhoudt. Dus staart lang laten groeien en de manen knippen!


Kanjer

Berichten: 188
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-01 15:59

ik vond het zelf ook al vreemd maar ik wilde toch even na vragen.
beadnkt voor jullie reactie's en een boett deken heb ik net gekocht dus die ga ik in de zomer uit proberen.
groetjes tara

kanjer is de liefste maar ook de ontdeugendste!!!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 15:36

Mijn paard heeft er ook last van, van dat scheren lijkt me een beetje vreemd, het is de eerste keer dat ik dat hoor! Zelf geef ik heb 3 maal per dag 20-30 druppes Culivetsum (paardendrogist) om hem van binnen uit er minder op te laten reageren en smeer ik hem 2-3 maal per dag in met Sweet Itch (paardendrogist) Deze gel (uit een pompje) werkt verkoelend en jeukstillend. Het is deze zomer errug goed gegaan omdat ik er optijd mee begonnen ben en ook vrij lang mee door ben gegaan. Verder als t ff kan de manen vóór of na het seizoen trekken,dat irriteerd alleen maar meer.Wat is dat voor deken waar jullie het over hadden??Een soort vliegendeken met hals of.....???Tell me!

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 13:58

Mijn paardje had er ook zo'n last van. Nadat de veearts een aantal keer had gekeken bleek het dus toch exeem te zijn na 2 1/2 nooit exeem te hebben gehad. Nu heb ik er gelukkig een goed middel voor gekregen vanuit Belgie. (het heeft geen naam) na 5 dagen zat er alweer haar op de kale en korstige plekken en hij heeft eindelijk geen last meer van jeuk. Ik hoop voor je dat je er iets tegen vind.

groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Kanjer

Berichten: 188
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-01 19:35

hoi bedankt voor julli reacties. ik trek liever zijn manen niet want dat vind ik zonde maar als hij er erg veel last van houd kan ik niets anders.
een boett deken is een speciale deken voor staart en maan exceem.
hij is wel erg prijzig (400 gld)

kanjer is de liefste maar ook de ontdeugendste!!!

Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 17:47

Hoi,
Mijn paardje heeft nu sinds 2 jaar zomer eczeem. Ik baal hier onwijs van want het wat dit jaar echt erg!!We hebben haar ingesmeerd met anti-jeuk gel (van paarden-drogist) en we hebben ook druppeltje culivetsum en allergitum gegeven...maar niks heeft echt geholpen! Nu willen we dus voor het volgende voorjaar een deken, maar we zitten tussen 2 te twijfelen. Namelijk die Boett-deken of een buzz-off deken....
Verward
Wie kan mij wat info over deze dekens geven? Gaan ze snel kapot? Hoe werkt het?

Alvast heel erg bedankt!

Liefs,

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 20:02

Kanjer, hoezo trek je zn manen niet?? Verward Doe je dat helemaal niet??Als je het normaal gesproken wel doet, moet je het NIET tydens het seizoen doen. Dat irriteerd alleen maar, probeer het dan om het vóór of ná het seizoen te doen

Sylvester-girl
Berichten: 10
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 18:56

hey,mijn pony heeft ook zomer exceem,in het begin scheren wij zijn manen volledig af,zodat ik ze zeer goed kan verzorgen met een product.sommige mensen scheren ook de bovenkant van de staart,maar dat vind ik niet nodig...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Mandy73_unes, mystery3434 en 21 bezoekers