longeren , galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
klifford
Berichten: 86
Geregistreerd: 07-04-03

longeren , galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 16:05

hoi,

ik heb een draver van nu 9 jaar, ik heb hem nu al twee jaar.
Omdat hij , als ik hem al in galop krijg, zo hevig is en er plots geeen stuur meer opstaat, ben ik hem gaan longeren om die galop toch rustig te laten lopen want ik ben er zelf ook geen krak in ,in de galop.
Maar nu is het zo dat als ik hem naar links longeer dat allemaal goed begint te gaan, ik moet steeds wel even duidelijk zijn dat hij echt wel moet maar dan gaat het wel en dan gaat het ook "rustig" voor zijn doen maar als ik hem dan naar rechts longeer krijg ik hem maar niet in galop.
Ik ben nu toch al een tijd bezig en soms zal hij een paar passen doen maar dan is dat meer een gebok en gekl**t en dan valt hij direct terug in draf.
Ik probeer hem steeds wat meer naar rechts te longeren om hem zo wat losser te krijgen aan die kant maar dat blijkt ook niet te helpen dus ...


helphelp....


groetjes

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:10

Hem los maken op rechts is goed. Dit kun je doen door volte verkleine en vergroten. En natuurlijk veel overgangen.
Het aanspringen in de rechter galop kan komen omdat je hem te strak heb. Dan heeft hij geen ruimte en evenwicht om aan te springen. Zelf longeer ik mijn paarden geheel los van het touw. Dit voor de evenwicht en verzameling.

Dus los van het touw en van achteeren naar voren drijven. Dus schuin achter de kont lopen voor het aanspringen.