Waarschijnlijk geen merrietest voor Relrite!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Waarschijnlijk geen merrietest voor Relrite!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 12:45

Relrite wordt sinds half november gereden door een vriendin, zodat alle puntjes er mooi op zouden zitten voor de merrietest Pling . Ze liep echt als een trein en pakte het werk super op. Liep helaas, want sinds ongeveer een week is Relrite een stuk onrustiger met rijden, meer verzet en schudden met hoofd. Gisteren en eergisteren was het meer een ongeleid projectiel dan een rijpaard en mijn vriendin heeft gevraagd of ik de veearts er naar wilde laten kijken (ik rijd haar zelf niet). Stappen met redelijk losse contactteugel gaat goed, maar zodra je de teugels oppakt begint ze nu dus te schudden met haar hoofd. Draf kent ze opeens niet meer dat wordt een kruising tussen galop en bokken met schuddend hoofd. Wij dachten aan het gebit ondanks dat de paardentandarts twee weken geleden is geweest en anders misschien de rug.

Vanochtend is de veearts dus geweest en ook hij denkt dat het probleem in de mond zit (rug = goed). Ze heeft veel voedselresten (proppen) in haar mond en het was me ook al opgevallen dat haar bit de laatste dagen na het rijden heel vies was. Nadat de tandarts is geweest is ze ook opeens gaan knarsetanden Verward . De veearts kon niet goed kijken aangezien hij niet de juiste spullen bij zich had en maandag komt er dus een andere veearts een kijkje nemen in het mondje van Relrite. De kiezen en tanden zagen er op het eerste gezicht goed en niet scherp uit. Ik hoop dat het onderzoek maandag wat oplevert en dat ze er wat aan kunnen doen voor haar, maar ik heb er al een hard hoofd in dat ze 5 januari naar de merrietest kan .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 12:56

jammer joh!! Al die moeite voor niets??

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)


Witney
Berichten: 169
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 14:59

Het beste..ik hoop dat ze gezond zal blijven

xxx natal

Friendship Is Like A Glass, HandlE It WitH CarE oneS it'S brokeN it'S harD tO reparE!!

PeOpLe wHo dOn'T LikE CaTs MusT hAVe BeEN MoUSe In A PrEvIOuS LiFE!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 16:30

O, das ook niet mooi zeg!!
Laat me maar ff weten wat er aan de hand is... als je er op tijd achter komt natuurlijk!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 16:58

Wat raar zeg! Als net de tandarts is geweest... Toch hoop ik dat de da wat vindt, dan weet je tenminste waar het aan ligt. Sterkte!

Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 17:10

He wat vervelend joh, zoals je het vertelt lijkt het idd iets in de mond te zijn, misschien is er na het vijlen een scherp randje achtergebleven?

:evaw:

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 19:49

Ja, het blijft vreemd dat ze zo doet ondanks dat de tandarts net geweest is. Maar het kan natuurlijk ook dankzij de tandarts zijn, dat blijven ook gewoon mensen Schijnheilig . Als ik maandag meer hoor, laat ik het weten.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

KC

Berichten: 917
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Abcoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:17

wat jammer , hoop dat je het snel weet en dat de test door kan gaan OK dan! ... laat je het me nig weten?! dan kom ik namelijk kijken... Clown
verder veel liefs en kussjes voor allemaal...

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:23

he wat jammer nou , gata het allemaal zo lekker en dan zoiets..
hopen voor je dat het iets onschuldigs is...
veel beterschap

ONDERSCHRIFTLOOS

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 19:05

Hier de update Bloos . Het wordt beslist géén merrietest voor Relrite, ik heb gisteren een afspraak gemaakt met de kliniek in Roosendaal voor aankomende maandag. Aangezien de test dan ook begint is het dus onmogelijk om haar daaraan deel te laten nemen. De veearts die maandag geweest is, kon niets bijzonders in haar mond vinden behalve dat de tandarts haar kiezen te ver had afgevijld en ze haar kaken dus niet goed op elkaar krijgt. Dit verklaart wel waarom er voedsel resten achter blijven in haar mond. We moesten de dag daarna voor het rijden haar mond spoelen en hebben een rubberbitje gebruikt, maar het probleem was nog steeds hetzelfde Scheve mond .

Ik had zelf zo'n vermoeden dat het nog wel vanuit de achterhand kon komen en de dierenarts die gisterochtend is geweest bevestigde dat (geweldig 3 verschillende artsen in 5 dagen Haha! ). Ze staat nu op Quadrisol, maar de veearts kon niet echt een directe oorzaak vinden en adviseerde om naar Roosendaal te gaan als ik het niet vertrouwde en om dit zowiezo te doen als het probleem er zaterdag nog steeds is (ze denkt namelijk dat het een spierkwestie is). We hebben dus maar gelijk een afspraak gemaakt aangezien ik dat toch al van plan was voordat deze veearts langs was geweest.

Ik hoop dat ze maandag wel een oorzaak kunnen vinden, want hier word ik niet vrolijk van .
Laatst bijgewerkt door Ziolette op 01-01-04 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 19:40

Hopen dat het iets onschuldigs is, en misschien heeft ze wel een (laat) doorkomende tand of wat dan ook ? Verward

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:08

Pfff.. wat vervelend zeg. Dat soort vage dingen, daar kan je zo weinig mee! En voorlopig moet je dus ook nog even door blijven dokteren...

Sterkte, ik hoop dat het allemaal goed afloopt voor jullie (ik zal duimen Lachen )!

Lachen

KC

Berichten: 917
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Abcoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:17

wat vervelend... Boos! en maar denken dat de tandarts zou moeten weten hoe het moet ... hoop dat je gauw weet wat het is ga voor je duimen... OK dan! geef haar een dicke knuffel van me sterkte KC


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CynThier, Mark0919, Pellelilly, sterregoud, YvonneV en 45 bezoekers