meest afgrijselijke kerst ooit.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

meest afgrijselijke kerst ooit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 14:54

Ik heb nog nooit zo'n klote kerst gehad als dit jaar, wie kan er met me meepraten?

Zoals jullie mss nog niet weten, heb ik geen ouders meer, ben ze op vrij k=jonge leeftijd verloren, en sindsdien is kerst een gevecht voor me van verdriet en leegte.
De eerste was bij mn schounfamilie, maar die zijn niet zo praterig en het was er vrij druk en de TV stond de hele tijd aan.
Er werd weinig gepraat.
Ik zat stijf onder de medicatie omdat ik me zo rot voelde.

De tweede zouden we uit eten gaan met mn vriend maar ik was verschrikkelijk depressief en heb dat afgebeld,,,,dus zat ik alleen met een kop tomatensoep achter de PC., gatverdamme wat voelde ik me eenzaam en uitgekostst.

Ik weet ook niet waarom ik dit hier neerschrijf, ik voel me er echt verschrikkelijk klote over.

groetjes Chiqa

Superrsuus
Berichten: 2
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 15:05

Egt k*t vo0r je dat je je ouders bent verl0ren...Boos! En ook egt st0m dat je zo0wn kl0te kerst hebt gehad.......
Ik leef met je meej....... (K) heel veel

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 15:09

Ahhh meissie... Jeetje, dat is niet niks nee. Ik kan me voorstellen dat je je daar zo rot door voelt. Wat ik misschien niet mag zeggen, maar toch even kwijt wil: is er niemand die begrip voor je opbrengt en gewoon even naar je toe komt om te praten? Ik bedoel, in zulke dagen heb je dat nodig, toch? Ik wil verder geen verkeerde dingen zeggen, hoor.

In ieder geval sterkte!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 15:11

Rot voor je, maar probeer er toch wat van te maken. Door de opgefokte kerstsfeer lijkt alles erger.
Je hebt in ieder geval een vriend en een schoonfamilie waar je welkom bent.
Ik weet wel dat die je familie niet kan vervangen.
Probeer er ZELF met je vriend wat van te maken. Neem het heft in eigen handen! JIJ bent degene die het kan veranderen!

Probeer dat te doen wat je leuk vindt en geniet van het nu...

Sterkte, veel mensen denken aan je!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 15:19

He bah Chiqa wat vervelend. Ik kan mij voorstellen dat je je niet goed voelt nu na zo'n Kerst. Troost je....die van mij was ook saai en alleen. Ik was blij dat ik Tweede Kerstdag kon werken. Mijn ouders zitten nog steeds in Vietnam...heel ongezellig dus.

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 15:56

ik kan met je meepraten hoor.
mijn kerstdagen waren ook zeker niet leuk....

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 16:04

He, wat naar. Klinkt niet echt als een gezellige kerst. Een dikke knuffel van mij.
Ik ga niet zeggen dat ik weet hoe je je voelt, want dat kan ik natuurlijk helemaal niet weten. Maar ik weet wel hoe rot ik me voelde toen ik na de dood van mijn vader de kerst bij mijn schoonouders doorbracht. Ik voelde me helemaal niet op mijn gemak en zat alleen maar te wachten op het moment dat ik weer naar huis kon. Dat 'gezellige' familie gevoel bestaat voor mij gewoon niet meer, dat verloor ik tegelijk met mijn vader.
Sterkte meid!

OoNathaLieoO

Berichten: 32
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: AlmeRe =)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 16:11

echt heel rot dat je zo kerst hebt gehad.. Ach gut
en dat je je zo eenzaam voelde..

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 17:15

He wat rot voor je!!
Ik begrijp hoe je je voelt, heb ook een klote kerst gehad.
Sterker nog, heb een zenuwinzinking gehad.
Maar veel sterkte!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:30

Wat naar voor je!
Met kerst lijken dit soort gevoelens wel 1000 maal versterkt te worden, en alleen zijn lijkt meteen eenzaam zijn...
Veel sterkte hoor, en ik hoop dat je je nu na de kerst weer iets beter voelt?

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:43

Ik heb een klote kerst gehad doordat ik ernstig ziek ben, maar over de eenzaamheid kan ik niet met je meepraten.....je had toch wel mensen om het mee te vieren? Het komt op mij over als dat je die mensen niet in je hart toelaat, maar dat is misschien ook niet makkelijk als je net een k*tperiode in je leven hebt meegemaakt...

_Roos_
Berichten: 456
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:04

hoe oud was je toen je je ouders verloor ik was 1 toen me vader dood ging

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:09

Klote zeg Verdrietig.
Maakt niet uit dat je het hier plaatst hoor, beter dan dat je alles opkropt.
Hopelijk gaat het snel weer beter me je...
Veel sterkte!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:25

Haffielover"]
hoe oud was je toen je je ouders verloor ik was 1 toen me vader dood ging
[/quote]

als eerste wil ik jullie bedanken voor jullie hartverwarmnede reacties, daar is bokt dus ook goed voor Knipoog
Echt dit doet me echt even heel goed!

Haffielover ik was 20 toen mn moeder overleed, mn vader had rond mn 15 e besloten om me niet meer te zien en een leven met een andere vrouw aan te gaan. Okee zijn keus alleen blijft er dan erg wijnig over he?

[quote="peeky"]
doordat ik ernstig ziek ben,
[/quote]
o wat vervelend voor je Peeky, ja dan ben ik wel gezond maar ook dat kan natuurlijk anders zijn. sterkte, gelukkig ben jiij niet eenzaam geweest.
Ik heb er wel zelf voor gekozen, had naar mn schoonfamilie gekunt, maar daar praten ze niet en staat alleen de TV maar aan.
Ik had ook naar eigen familie gekunt, maar moet dan overnachten, en ik heb hele erge heimwee dus dat is ook geen optie....

[quote="=Midara"]
Sterker nog, heb een zenuwinzinking gehad.
[/quote]
jij ook sterkte Midara, je zult het wel niet fijn hebben gehad, gaat het nu een beetje beter met je? Ach gut

[quote=Jennygirl"]
Dat 'gezellige' familie gevoel bestaat voor mij gewoon niet meer, dat verloor ik tegelijk met mijn vader.
[/quote]
dus jij weet ogv wel hoe het dus voelt een ouder te missen, te verliesen, en met zulke dagen komt het allemaal weer boven he?
Hoelang geleden is je vader overleden?
Mijn moeder is nu 11 jaar dood, maar elk jaar is het weer anders maar wennen doet het nooit.....

[quote="franca"]
Troost je....die van mij was ook saai en alleen.
[/quote]

ook al arme jij...je heb toch een vriend, was hij er niet voor je? Mijn vriend was er wel voor me hoor maar het was zo erg dat ie me beter maar alleen kon laten...
Jij ook sterkte !

[quote="biepmiep"]
Neem het heft in eigen handen! JIJ bent degene die het kan veranderen!
[/quote]
weet ik normaal gaat het ook wel maar alleen dit jaar lied het me allemaal even in de steek ik was te zwak denk ik..

[quote="lovejess schreef:
Ahhh meissie... Jeetje, dat is niet niks nee. Ik kan me voorstellen dat je je daar zo rot door voelt. Wat ik misschien niet mag zeggen, maar toch even kwijt wil: is er niemand die begrip voor je opbrengt en gewoon even naar je toe komt om te praten? Ik bedoel, in zulke dagen heb je dat nodig, toch? Ik wil verder geen verkeerde dingen zeggen, hoor.

er zijn gelukkig veel mensen die me steunen, alleen stootte ik het die dagen juist af, wilde alleen zijn en helaas...w.as er niemand die echt gemeent tegen me zei; "kop op"we maken er wat van mn vriend dacht dat het ook even beter was me alleen te laten....waar ik ook om vroeg hoor alleen s het allemaal zo dubbel..

Ik heb veel aan deze steun, bedankt dat jullie zo lief voor me zijn en wil iedereen sterkte wensen die ook een zware kerst heeft gehad!!!!

Liefs chiqa

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:58

Volgende keer van tevoren zeggen hoor... dan kom je maar bij mij kerst vieren Lachen... een boktkerstfeest En heel veel sterkte, ik hoop dat je gauw uit je dipje bent! Ga je met oud en nieuw wel iets leuks doen???

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 20:04

Heel veel sterkte en idd de volgende x effe van te voren zeggen dan komen we allemaal naar je toe en zorgen we er voor dat je geen k*tkerst hebt maar veel liefde en aandacht!!!
succes voor de rest en ik kan er niet over mee praten heb nl alle 2 mijn ouders nog dus ik weet niet wat je voel kan het me wel indenken dus zit ik ook voor de computer met tranen in mijn ogen!!

heel veel sterkte!!!

Delias

Berichten: 406
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:48

Chiqa, ik weet dus wel precies hoe je je voelt!
Ik ben vd zomer plotseling mijn moeder verloren en dit waren dus de eerste kerstdagen zonder haar, ik heb mij nog nooit zo rot gevoeld!!
Eerste kerstdag as ik thuis met mijn vriend, vader en zusje dus dat ging nog wel, maar tweede kerstdag moest ik naar mijn schoonfamilie en daar dus voor iedreen toneel spelen, iedereen was blij en druk en ik voelde me ... Maar ik ga dan ook weer niet met een lang gezicht zitten want dan krijg je opmerkingen als "Wat is er, je zit met zo'n lang gezicht?" Vaak vraag ik mij dan af of die mensen geen geheugen en inlevingsvermogen hebben!! Maar ja gelukkig heb ik het overleefd en jij ook!
Nu nog oud en nieuw en dan zijn we weer even van die vreselijke beladen dagen af!!
Heel veel sterkte nog!!

Dikke kus en knuf Chantal

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 22:16

Hè bah Chiqa, is niet leuk zo'n kerst
En zoals gezegd, meldt het even van te voren volgend jaar. Dan komen we zorgen dat je iig niet eenzaam bent met kerst Knipoog
Sterkte Ach gut
Ook voor alle anderen die een rotkerst hebben gehad

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 22:26

Biepmiep schreef:
Rot voor je, maar probeer er toch wat van te maken. Door de opgefokte kerstsfeer lijkt alles erger.
Je hebt in ieder geval een vriend en een schoonfamilie waar je welkom bent.
Ik weet wel dat die je familie niet kan vervangen.
Probeer er ZELF met je vriend wat van te maken. Neem het heft in eigen handen! JIJ bent degene die het kan veranderen!

Probeer dat te doen wat je leuk vindt en geniet van het nu...

Sterkte, veel mensen denken aan je!


Dit had ik zelf niet beter kunnen verwoorden... OK dan! Je moet het inderdaad zelf doen. De kerstdagen zijn een opgeklopt iets, voornamelijk door de commercie. Iedereen vindt dat ie een kerstboom moet hebben en het meest irritante: het móet gezellig zijn. Geen plaats voor pruillippen en zorgen. Kennelijk moet je verplicht een goeie bui hebben en vrolijk zijn. De werkelijke kerstgedachte richt zich toch eigenlijk op mensen die juist dát (even) niet op kunnen brengen?
Sterkte in ieder geval, probeer het je niet teveel aan te trekken. Kerstdagen zijn eigenlijk net als andere dagen... Knipoog (en ze zijn trouwens ook zó voorbij!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:20

Delias schreef:
Ik ben vd zomer plotseling mijn moeder verloren en dit waren dus de eerste kerstdagen zonder haar, ik heb mij nog nooit zo rot gevoeld!!l

he delias wat erg voor je, ja dood en leven komt het hele leven voor elke dag weer maar het kan je erg van slag maken he....ajammer dat er geen reorganisaties zijn de zulke mensen op kunnen vangev, behalve schoonfamilie als je die uberhaupt al hebt.....

Goed idee van jullie mede bokkers!!!!! om me op te halen en er een mega bokt feest van te geven, ik zal het voor volgend jaar in mn oren knopen, mss moeten we dan van te voren een poll organiseren wie er behoefte heeft aan zo'n feestdag ipv depressief alleen op de bank!

Want aan de andere kant kan ik me ook wel weer voorstellen dat als je net een dierbaar iemand heb verloren, dat je dan niet staat te springen om een druk feest.

We zouden het goed moeten bespreken met elkaar maar ik weet zeker dat er heel veel goed bedoelde bokkers hier zitten die daar gerust aan mee willen werken.

Heel lief van jullie!

Sterkte aan iedereen die zich zo eenzaam heb gevoelt, wat gaan we doen met oud en nieuw?? Ik ga proberem ern een gezellige avond van te maken, niette druk maar gewoon leuk.
Overdag gewoon wat lekker paardrijden....moet lukken.

Liefs Chiqa

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 00:34

en soms heb je het ook gewoon nodig om te zwelgen in zelfmedelijden, dat geeft helemaal niks. Het kost zoveel energie om je vrolijker voor te doen dan je bent. Als je ergens geen zin in hebt, doe het dan niet, zoals jij gedaan hebt tweede kerstdag. Ik heb de laatste tijd beter leren luisteren naar mezelf. Tuurlijk kun je eropuit gaan en plezier hebben maar vaak is de klap de dag erna alleen maar groter. Doe alleen maar wat je wilt doen en niet omdat andere denken dat dat goed voor je is. Al blijft het allemaal moeilijk, maar luister naar jezelf

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:23

Ik snap ergens iets niet, ik ben mijn beide moeders verloren (eigen en schoonma) dit jaar, dus alles is nog erg vers maar heb echt een super kerst gehad. Tuurlijk tis klote dat ze er niet meer zijn maar door te gaan sikkeneuren krijg je ze niet terug. Ik geniet exra van wie ik nog wel heb.
Eerste kerstdag bij mn schoonpa gegeten en 2e kerstdag met mijn pa uit eten gegaan.
Voor ons zijn deze dagen toch al erg dubbel, met de kerst werd ze (mijn moeder) ziek, met oud en nieuw het ziekenhuis in en met de verjaardag van mn vriend 24 dagen later overleden.
Ons motto: we worden ouder en steeds meer mensen die we liefhebben zullen ons tzt ontvallen, maar ons leven gaat verder, wij moeten nog 60 jaar als het een beetje meezit.
Onze ouders zouden niet anders zien dan dat wij van ons leven genieten en er een groot feest van maken met of zonder hun.

Let wel, ik veroordeel niemand die wel gaat sikkeneuren hoor, prima moet hij/zij zelf weten, maar als ik bij iedere "feestdag" moet gaan denken aan degene die er niet meer zijn dan heb ik geen leven meer, ze zullen nooit uit mn gedachten zijn, maar leef gewoon mn eigen leven en geniet van wat ik wel heb....

Sterkte allemaal en probeer het zonnetje tussen de wolken te vinden...

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:34

Ik heb ook echt de vreselijkste kerst in jaren gehad, bij ons thuis was het alles behalve gezellig dit jaar. Mijn verjaardag idem. Maarja, wat doe je eraan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 14:50

Chiqua, ik vind het echt heel vervelend voor je, hopelijk is het volgend jaar leuker en gezelliger.

Wat mij alleen erg opvalt is dat men hier en irl vaak reageert met "had dat even gezegd, je had toch bij ons kunnen komen" of andere opmerkingen van die strekking. Dat vind ik altijd zulk slap achteraf geklets. Als je vrienden of kennissen hebt van wie je niet zeker weet of ze wel een gezellige kerst zullen hebben, nodig die dan van te voren uit in plaats van achteraf te zeggen dat ze heus wel welkom waren geweest.

Vippie, je hebt een goed punt trouwens. Voor sommigen is de kerst echt verdrietig natuurlijk, maar er zijn evenzoveel mensen die jaar in jaar uit de kerst voor zichzelf verpesten.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 15:10

Wat vervelend Chiqa, ik hoop voor je dat volgende kerst beter wordt. Ik ben het trouwens wel met Vippie eens, je moet er zelf wat van proberen te maken, de mensen die je verloren hebt krijg je niet terug door je eigen kerst te verpesten, dat zouden zij ook niet voor je willen.

Ik heb zelf ook een kerst gehad die anders dan anders was... in de voorgaande jaren gingen we 1e kerstdag met het gezin uit eten (moeder, vader, oma, zus en ik plus aanhang) De afgelopen 3 jaar viel mijn vader af wegens scheiding. Dit jaar zijn we niet uit eten geweest, mijn moeder moest werken, mijn zus zat bij haar vriendin die haar vader net verloren is, mijn vriend had een kater en lag de hele dag op de bank te snurken.
Op een gegeven moment zat ik op msn samen met mijn zus en vader te chatten, gezellig hoor vanaf 3 verschillende locaties. Op dit soort momenten besef ik pas hoe uit elkaar gevallen mijn gezin is. Maar whatever, volgend jaar beter Knipoog