paarden en vriend.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 13:45

mijn vriendje is behoorlijk bang voor paarden. ooit, toen hij 5 was ofzo, is er een pony met hem op zijn rug vandoor gegaan: geen ernstige gevolgen, hij bleef gewoon zitten!
op mijn vorige manege durfde hij sommige paarden en pony's te aaien, maar durfde nooit even een rondje in de bak er op te zitten!
nu heb ik een verzorgfjord en ik wil hem een x mee hebben. hoe krijg ik dat voor elkaar? uiteindelijk wil ik ooit dat hij op een rug van een paard of pony zit.
help me!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 13:57

Waarom wil je eigenlijk dat je vriend ook op een paard gaat zitten. Paardrijden is jou hobby en duidelijk niet de zijne.
Het is natuurlijk super leuk wanneer hij ook dol is op paarden maar wanneer je van elkaar houdt betekend dat nog niet dat je precies dezelfde dingen doet en leuk vindt.

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 14:00

zo bedoel ik het niet. als ik er over wil praten, vind hij dat heel leuk, maar hij snapt niet wat ik dan bedoel. ik vind het gewoon leuk als hij het ook een keer meemaakt.
het hoeft niet zijn hobby te worden, want ik hou ook niet van al zijn hobby's.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 14:00

gewoon vragen of ie meegaat Haha! Haha! Haha!
t komt vanzelf wel dat ie erop wil of juist niet. je kan hem nou eenmaal niet dwingen om erop te gaan. iemand die bang is moet je niet dwingen, als hij niet wil, wil hij niet. klaar *LOL*

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 14:01

precies, en vooral niet forceren. Mijn vriend haatte (ja echt!) paarden eerst behoorlijk, en vond ze eng. Nu gaat het al wat beter, hij aait ze tenminste, en durft al wat meer. Maar laat hem in z'n waarden, door hem zo ontzettend te pushen zal hij het zeker niet leuker gaan vinden!

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 14:04

ik push hem echt niet, want toen ik wat met hem kreeg wilde hij de stallen nog geen eens in en nu durft hij af en toe een paard te aaien! dus het gaat wel vooruit!
hij moet gewoon een keer mee naar mijn verzorgfjord, die doet echt nix, dus die zal hij vast wel durven aaien!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 14:05

nou gewoon vragen dus!!! mijn bf vind paarden ook totaal niet boeiend, maar hij komt wel eens kijken op de manege en gaat uit eigen vrije wil wat knollies staan aaien. schattig joh!! en hij is zelfs een keer bij mn vz pony's komen kijken dus gaat de goede kant op.

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 14:07

ik hoop dat mijn vriendje ook een keer in noordwijk komt kijken! lijkt me echt superleuk! ik merk het vanzelf wel

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 14:43

mijn vriend was dus ook bang voor paarden.
Hij is vroeger ook een keer in zijn hoofd gebeten Boos!
Toen hij het mij kreeg ging hij wel is naar de manege.
Sinds we pendro hebben gekocht ging hij ook steeds meer doen ook omdat ik beetje bang was in het begin.
Nu rijd hij zelf 1x per week op de manege en wil ook nog wel is op pendro stappen.
Wat ik wel heb geleerd is ga nooit pushen want dan gaat hij dus echt niet mee.
Wat je inderdaad gewoon het best kan doen is vragen of hij mee gaat.

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 17:18

Nee echt nooit pushen want dat werkt gewoon averechts! Mijn vriend is ook heel bang voor paarden. Een jaar geleden durfde hij niet eens op de manege te komen, vervoolgens durfde hij wel, maar hij kwam de auto niet uit. Dus veilig achter het raampje kijken. Nu is hij zover dat hij een keer Lady in de bak heeft gereden (2 rondjes!) en zowel Lady als Daida geaaid heeft. Het keerpunt was toen Daida op een ander stal moest staan in verband met de geboorte en de eerste levensmaanden van Munji. Daar ging alles er heel rustig aan toe, en kon hij alles overzien. Hij heeft Munji zien opgroeien en hem vaak genoeg uit het weiland gehaald! Dat heeft echt heel erg geholpen!

Kellebel

Berichten: 106
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 17:35

gewoon vragen of hij mee gaat, en zeggen dat hij dan niet hoeft te rijden. zo vraag je hem een paar x mee en als hij jouw dan ziet rijden en echt ziet dat dat fjord echt nix doet dan wilt ie er misschien wel opzitten!