Hoeveel dagen rijden voor het wassen van je sjabrak?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-01 10:11

dat vroeg ik me af na het lezen van de topic over het aantal sjabrakken.....


Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 13:39

Regelmatig wassen, zodat zweet/zand/ingedroogd vuil niet gaat irriteren. Vooral belangrijk als je paard geschoren is onder het zadel.
Ik doe meestal 3 a 4 dagen met een dekje, dan was ik die met vloeibaar wasmiddel op 30 graden. Mijn wasmachine heeft een stand om extra goed uit te spoelen, zodat ze geen allergische reactie krijgen op je wasmiddel.

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 18:16

elke week wassen..

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 02:18

Als ik een beetje intensief gereden heb is de sjabrak nat van het zweet, dus dan was ik hem. Pak de volgende dag weer een schone van de stapel en spaar zo een volle trommel bij elkaar. Op de minder intensieve werkdagen hang ik het te drogen en gebruik hem nog een keer. Ik gebruik een sjabrak vrijwel nooit vaker dan 2 keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 12:29

Als ik goed gewerkt heb is het sjabrak meestal wel door nat, dan gaat ie ook meteen de was in. Als we een dagje rustig aan hebben gedaan en het sjabrak is alleen een beetje klam dan hang ik het uit om te laten drogen. Met dit weer is het trouwens wel erg moeilijk je dekjes te drogen dus ik pak eigenlijk iedere dag een schone.
De bandages en onderlappen gebruik ik ook maximaal 2 keer. De onderlappen kunnen ook behoorlijk nat worden.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 12:33

Als hij vies is, vaak dus want de meeste zijn wit...

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.


SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 13:08

allemachtig!! Nou dat gebeurt bij ons dus niet zo vaak he??? Wij hebben nu maar sjabrak maar van de week komt er 1 bij. Nooit geweten dat je zo vaak een sjabrak moest wassen!!!

Onderschriftloos :Y)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Zeppelin, Fleuribelle, herous, Jussem, nardxash en 77 bezoekers