Onszelf op video gezien...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 23:41

Gister een vriend gefilmd met rijden, en daarna heeft hij mij nog even gefilmd. Voor mijn gevoel ging het heel lekker, heerlijk losjes en redelijk voorwaarts. Ik dacht echt dat hij heel netjes liep.

Toen ik het terug zag viel het me toch wat tegen. Hij liep op zich wel netjes, maar minder rond dan ik dacht te zien als toen ik er op zat. Ik heb dus echt iemand nodig die vanaf de grond zegt of hij goed loopt! Tja, teugels iets te lang, toch nog veel te veel drijven, handen moeten nog wat hoger...

Het gevaar is natuurlijk dat je jezelf echt af gaat kraken, maar ik weet nu in elk geval wel hoe ik toch wat meer de puntjes op de i kan zetten. Heel verhelderend! Dit positieve gevoel vasthouden, en toch nog iets meer vragen... En dan over een tijdje maar weer eens op de film!

Wel leerzaam hoor!!!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 10:34

Goh, dat is leerzaam zeg!
Tijd lang geleden ben ik ook eens gefilmd, toen ik dat terugzag schrok ik echt hoor! Jeetje, wat had ik een onstabiele hand, wat een gepluk.....Ergerlijk, maar ik was wel blij dat ik het nu eindelijk zelf ook eens gezien had! Ben er meteen aan gaan werken, die film was vele malen leerzamer dan wekelijkse instructie op dat moment.
Jammer van paardijrden is het eigenlijk, dat je nooit zelf kan zien hoe het gaat.....

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:59

Ja handig heb die video! Bij mij is het juist andersom! Mijn moeder filmt me een keer in de paar weken, zodat ik zie dat het wel meevalt! Ik heb altijd het gevoel dat het er echt niet uitziet en zo, en nu zie ik tenminste dat er echt vooruitgang in zit en het allemal wel mee valt! En zo krijg ik ook wat meer zelfvertrouwen er in! Groetjes Danielle

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 12:52

ik ben ook wel eens gefilmd nou toen ik het terug zag (niet best) ik zat de hele tijd met m'n benen te pompen en zat hartstikke scheef maar dat was 1,5 jaar geleden hoop dat het nu wel wat beter is geworden, wij hebben geen video-camera dat is wel balen!

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 14:35

Mijn vader heeft me gisteren ook op videoband opgenomen toen ik met Jessica een pas-de-deux ging rijden.
Het valt me wel op dat ik toch een redelijk goed zelfbeeld heb van mezelf over het rijden.

En natuurlijk ga je de hele tijd op je fouten letten als je jezelf terugziet, maar dat is toch juist goed!! Daar leer je van! Gaat je zelflerend vermogen ook weer vooruit haha.

Als ik zo'n programma had waar ik video op internet kon zetten, had ik dat waarschijnlijk allang gedaan zodat anderen mij kunnen verbeteren. Wat kan er beter of anders.
Heb je tenminste meer informatie vanuit verschillende invalshoeken naast die van je instructeur.

Ja video is heel handig!!
Groetjes!!