Max naar nieuw thus gebracht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 11:33

Afgelopen Zaterdag was ik met mijn vriend Marcel om half 1 op stal om Max voor te bereiden op zijn verhuizing. Ik heb hem uit stal gehaald en lekker gepoets. Bij het bandageren van de achterbenen moest Marcel een voorbeen optillen want ander tilt Max hem steeds op. Frusty . Bij het laden gebruiken we altijd een spanband en een lus om z'n hoofd omdat ie anders niet te laden is. De eerste poging mislukte omdat we de lus niet goed achter z'n oren hadden gedaan maar daarna liep ie er heel braaf in. We waren om half 2 bij z'n nieuwe thuis aangekomen. Er stond een heel welkomstcomittee en ik moest wel ff een Huilen toen ik hem van z'n reisbandages ontdeed. Ik heb hem in z'n nieuwe stalletje gezet waar Max meteen op het hooi Vork afdook. Daarna geplast dus Max voelde zich er kennelijk wel thuis. Hij kan in deze box helaas niet met zijn buurman neuzen. Hij heeft uitzicht op een ren met 2 Rottweilers. Gelukkig is Max gek op honden. Haha! Ik heb daar nog wat gedronken en heeeeeel veel gerookt en ben naar huis gegaan.
Gisteren was ik er om 4 uur. De nieuwe eigenaar heeft Max gisteren nadat iedereen weg was een beetje tuig op gedaan om te kijken wat Max er van vindt. Het ging erg goed. Hij vertelde wel dat Max erg vast zit aan een kant en dat kan wel kloppen. Ik krijg er geen fatsoenlijke linker volte uit.
Ik heb hem daar op de poetsplaats gezet, lekker getut en gereden. Alles is wennen en Max was de eerste 15 minuten onder het zadel net een tijdbommetje. Gelukkig bleef het bij 1 sprintje.
Tis ook wel wennen dat ik hier geen "eigen" kastje heb en dat de stallen niet iedere dag worden uitgemest en dat ze geen wasplaats hebben. Vanmiddag ga ik er vanuit mijn werk weer heen. Misschien mag ik ook wel een van de andere Haflingers rijden. En ik zal vragen of ik zelf zijn stalletje uit mag mesten.

Zo, nou dat was de verhuizing, nou maar hopen dat ie door de proeftijd van 1 maad komt.

Doegie Verdrietig