Assertiviteit....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 22:00

Ik merk van mezelf dat ik steeds meer voor mezelf op kom. Waar ik eerst mn mond hield, en dacht 'laat maar' krijgt men nu de wind van voren. Lucht op zich wel op, want voorheen kropte ik dingen nog wel eens op... Heb dus al wat ruzie gehad oa op stal (en een beetje hier maar dat terzijde) maar dat was met mensen waarvan ik altijd al iets had van 'méns...grrrr' Gelukkig is nu voor beide partijen duidelijk hoe het staat, en dat ik niet met me laat sollen.
Ik weet eigenlijk niet zo waar dit vandaan komt... zou het door de Amerika-reis komen? Mijn tolerantiegrens is een stuk lager nu Haha! Ik heb wat dat betreft wel zelfkennis... vroeger was ik heel verlegen. Dingen waarvan ik vroeger echt nachten over wakker zou liggen flap ik er nu uit Knipoog
Best grappig, als je van jezelf merkt dat je veranderd bent Verward

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 22:03

Dat is wel beter voor je zelf opkomen!s

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 22:06

ja, leuk he?
Maar het is wel goed van je! Maar voor jezelf opkomen hoeft niet altijd te eindigen in ruzie, hoor!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 22:08

Moet je wel aan een ander icon, zo'n treurig kijkende pony past dan niet meer zo bij je *LOL*
Maar het is een goede zaak om van je af te slaan, laat ze gewoon weten waar het op staat.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 22:09

nee was het op zich ook niet (we hebben het netjes bijgelegd) maar wel eventjes (ik boos/hij boos) Lachen
Maar iig duidelijkheid *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 02:40

De truc is om niet over je heen te laten lopen en tegelijkertijd wel aardig te blijven. Dat is verschrikkelijk moeilijk af en toe. Ik heb nog wel eens de neiging om te denken: ach mens, "stik er toch in" maar dan blijk je zo iemand achteraf nog een keer nodig te hebben, en dan kun je het maar beter gewoon uitgepraat hebben.

Maar af en toe heb ik van die dagen dat ik iedereen neerhaal die me ook maar een milimeter in de weg staat, dat geeft best een lekker gevoel soms }>

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 09:23

Nou dan moet je dat toch wel op een betere manier leren, want je spreekt jezelf weleens heel erg tegen hier op bokt en eerlijk zijn en Schijnheilig zijn is toch niet hetzelfde hoor. Ik hoef je verder geen uitleg te geven neem ik aan. Het gaat bv over dat Puck topic.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 09:33

Achja Mytens nooit gezegd dat ik nooit oneerlijk was. {edit: meen ook dat het voor de buitenwereld volkomen duidelijk ws dat ik het met scheinheil-smiley zei dus ben niet eens oneerlijk geweest}

Maar je hoeft me niet te vertellen wat ik wel en niet hoef te leren hoor want dan kan ik ook nog wel een lijstje voor jou opstellen Extreme duivel

En ik had er toch een mooie
Schijnheilig smiley bij gezet? Maargoed, laten we het daar nog eens even over hebben Gaaaap

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-11-05 08:35 ]</font>

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 09:44

Je kan opstellen van mij wat je wilt maar ik plaats niet zo'n topic als dit over mezelf dus dat zegt weer genoeg over jou.
En dat jij reageert met een schijnheilige smiley zegt NOG meer over jou. Als je dan normaal bent reageer je helemaal niet.
Maarja als iemand dit topic over zichzelf plaatst zegt dat al genoeg.
En ik plaats hier geen schijnheilig smiley bij want ik sta achter mijn woorden en verschuil me niet achter een smiley hoor.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 10:55

whoa nou Mytens ik heb bewondering voor je. Wat een oprecht en eerlijk persoon ben jij.. wauw. Schijnheilig (<ja inderdaad, een scheinheil smiley)
Ooit van sarcasme gehoord?
Ja ik plaats een topic over mezelf en ik heb eigenlijk geen behoefte aan jouw commentaar want blijkbaar is jouw beeld van mij al helemaal gevormd. Kan me ook niet schelen wat jij van mij vind want ik ben tevreden met mezelf. En ja, dat zegt veel over mij Haha!

Maargoed. ga je maar even lekker uitleven in een ander topic. Lekker overal tegenaanschoppen, want dat vind je toch zo leuk? Schijnheilig Ha natuurlijk kunnen weten dat je het niet kon laten om te reageren op dit topic Clown
(oh jeetje wat erg ik 'verberg' me achter een smiley.. oh gut nou ben ik niet oprecht meer... Misselijk ) Clown

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-11-05 10:04 ]</font>

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:13

a
Laatst bijgewerkt door janna op 10-04-22 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:15

Ik vervuil niks, ik reageer gewoon op een topic en geef argementen en zij gaat mijn assertiviteit erbij betrekken. Als je zoiets over jezelf plaatst vraag je toch op reacties ofniet?
En sarcasme?? Als jij mijn opmerkingen zo vindt overkomen moet je het misschien eens op een andere manier lezen...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 11:18

Mijn topic was een normaal fatsoenlijk topic hoor *LOL*Dus als de normale fatsoelijke mensen nu weer willen reageren
Haha!
Zal ik me ook weer beheersen Knipoog
Voor de overige lezers: Scusez-moi Knipoog

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:20

Wat ÍS assertiviteit??
Van jezelf afbijten? Dat begin ik de laatste tijd ook iets meer te doen, maar ik durf nog niet zo goed..

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:22


Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:23

Laura om even in jouw 'termen' en jouw 'niveau' te blijven.
ik kots van jou Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk
Ik mag hier niet op reageren terwijl ik het nog meen ook wat ik hier neerzet. En jij reageert op topics van Puck met smileys omdat je niet achter je woorden staat en het dus niet meent.
zie en vooral de quote:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... orum=2&107
Nou ik reageer hier dus wel op en nog gemeend ook. Dus als iemand topics vervuild ben jij dat wel.
Gohgohgoh wat heb je een levenservaring opgedaan in Amerika, wil je dat horen? is dat de bedoeling van dit topic?

_________________
Quote marjolein:
"zeggeh jij moet zwart haar hebben. zie ik opeens een blond persoontje. nu klopt mijn hele beeld van jou niet (eigenlijk had je daarbij ook nog een puntmuts op maar dat zeg ik er maar nie bij) ."

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens op 2001-11-05 10:25 ]</font>

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:24

huh Karin? wat heeft dat topic er mee te maken Verward

Nou, oke, ik sanp het denk ik wel een beetje. Dan ben ik toch een beetje assertief aan het worden *LOL*

En dan zijn mytens en laura dat dus niet Tong uitsteken , want die walsen iemand plat *LOL*

_________________
<font color="green">Ik kan gedachten lezen!!!</font>
<font color="red">En... je moest je schamen Knipoog</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: assie op 2001-11-05 10:25 ]</font>

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:26

Erg leuk dat jullie iets wat een normaal topic had kunnen zijn weer zo lopen te verzieken. Bedankt. (En ja, dat bedankt bedoel ik idd sarcastisch)

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:27


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:28

Volgens mij was Laura's topic inderdaad als een normaal topic bedoeld waar mensen normaal op kunnen reageren, wat tot een zeker punt goed ging.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:36

Doe maar net als of mijn verwijzing naar die topic er niet staat. En dat ik dit topic vervuil.
Dit zijn zeker Laura streken? Net als toen ze bij dat desbetreffende topic deed als of die quote van haar er niet stond.

Hee laura misschien moet je het teken Schijnheilig op een of andere manier achter je naam zetten.

Enne jullie kunnen wel commentaar geven op mijn antwoord hier maar als jullie mijn argumentatie niet bekijken schiet het niet op om oordelen te trekken over iets. ik beargumenteer iets met een verwijzing maar niemand kijkt naar deze verwijzing ?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:38

Ik heb het over DIT topic en wijs niet met een beschuldigend vingertje naar iemands reacties in andere topics.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:38

tsja, mytens ik heb het gelezen, maar wat wil je daar nu mee zeggen? En om eerlijk te zijn, waar 2 herrie hebben, hebben 2 schuld Lachen

Dus toch maar iets meer assertiviteit oefenen Tong uitsteken

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:40

Ik heb het over dit topic en voordat iemand zegt dat ik het vervuil heb ik een verwijzing gegeven wat toelichting geeft op mijn reactie hier.

En tja dat ging tussen puck en laura maar ik moest daar van kotsen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:41

Hoi Mytens, ik heb het hier niet over jouw reacties maar over de manier waarop jullie (dus Laura en jij) op elkaar reageren. Ik persoonlijk had dit een leuk topic gevonden als we bij het onderwerp waren gebleven, dan had ik het leuk gevonden om een reactie te plaatsen. Ik snap best dat sommige mensen elkaar helemaal niet liggen, maar om dat nu in elk topic naar voren te laten komen...enne, ik hoef de verwijzing niet te openen, want ik weet precies wat je bedoelt, dus je hebt best gelijk, maar dat blijft toch een eeuwige discussie...en ook Laura zal ik niet heilig verklaren hoor... Knipoog