~allergie~

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Witney
Berichten: 169
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Huizen

~allergie~

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 21:21

Somige mensen zijn allergies voor harige dieren, maar willen tog een hond of een kat of een paard. mijn vraag was: wat doen die dr tegen? laat het ff weten. ook kan je hier wel ff zeuren over dat je van je ouders geen harige dieren mag.

xxx natal

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 21:23

Dan kom ik zeuren Knipoog Ik kan geen harige dieren vanwegen m'n allergie (alleen een rat zou kunnen, maar die mag ik niet Boos!) Het enige wat ik er tegen kan doen is een pilletje nemen, maar dat is dan voor een moment. Ik denk dat het gewoon niet verstandig is een dier te nemen waarvoor je allergies bent, je komt jezelf dan wel tegen denk ik....

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 21:54

mijn broertje is allergisch voor alles wat haar heeft...
we hebben er al 3 katten voor moeten wegdoen helaas..
het ergst is hij voor paarden..
maar die staat toch niet thuis...we hebben nu wel een konijn..maar dit gaat heel goed...hij heeft er helemaal geen last van..maar een kat of een hond kan helaas nog steeds niet...vind ik echt heel jammer...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 23:08

mensen die allergies zijn voor dieren zijn soms niet allergies voor poedels(ruien niet)
je hebt ook kale kattenrassen
en bij de paarden heb je de curly, veel mensen die allergies zijn voor paarden kunnen wel tegen de curly(ruit ook niet

voor de rest, pilletjes slikken, dieren ontwijken en hopen dat je er overheen groeit

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 01:26

wat hoorde ik dan van rexkonijnen/cavia's/katten en naakthonden en de krulhaarponys?

die kan je wel nemen ,toch?

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:29

ik heb iemand gezien die allergisch was voor paarden , tog had ze een paard, ze had zo een dokterslapje voor haar mond

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:01

kun je die alergische mensen dan niet inruilen Haha!
nee grapje hoor.
ikzelf heb heel erg last van hooikoorts en aangezien wij dat thuis veel hebben voor de ponys en konijnen is het feest in het voorjaar. pilletjes en druppels helpen goed.

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:27

vaak is het zo als je ergens allergisch voor bent en je zet toch door dat je lichaam er zelf antistoffen voor gaat aanmaken en dat je na verloop van tijd helemaal geen last meer van hebt, maar zodra je een paar dagen weer geen contact met bijv. een paard hebt gehad je er wel weer een allergische reactie erop kun krijgen.
verder zijn er genoeg dieren die niethet stofje met zich meedragen waar je dan allerisch voor bent, de rex-dieren zijn daar een goed voorbeeld van Lachen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:53

Tja ben zelf helaas ook voor van alles allergisch, en er komt de laatste twee jaar elke twee maanden wat bij zo ongeveer Scheve mond
Heb nu last van boompollen, graspollen, huisstofmijt, honden, katten, appel, aardappelschillen, aardbeien en waarschijnlijk nu ook een contactallergie voor paarden en cavia's
Wat doe je eraan, honden en katten kan ik gewoon niet in huis hebben, heb speciale hoezen om me bed tegen m'n huisstofmijt leef het hele jaar door op pilletjes. Van februari tot oktober met neusspray en oogdruppels erbij en moet nu waarschijnlijk als ik de cavia of de paarden aanraak handschoentjes gaan dragen. Dan is het nog uit te houden. Hoop alleen dat er niets meer bijkomt (hoewel ik voor het ergste vrees Scheve mond)

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 13:43

ik ben echt allergisch voor alles wat er ongeveer bestaat! nou bijna dan... last van boompollen, graspollen, huisstofmijt, honden, katten, paarden, cavia's, hamsters, bijna alle dieren met haar...
thuis hebben we een kat, ik kan haar amper aanraken want dan begin ik te niezen, krijg ik bultjes en jeuk. ik slik het hele jaar door pilletjes, aerus of zoiets. verder heb ik er als ik er erge last van heb, neusspray en oogdruppels.
ook heb ik een verzorgpony, maar omdat het buiten is, heb ik niet heel erg veel last van het stof, vroeger op de manege had ik er veeeeeel meer last van! maar ja, ik heb allergie en ben gek op paarden, dus ik moet er maar mee leren leven!
ook heeft m'n vriend een hond thuis en die raak ik verder ook niet heel veel aan, ook al is het een scheet! en als ik het wel doe weet ik wat er gebeurt...

Witney
Berichten: 169
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 17:29

Ik ben blij dat ik het dan gelukkig niet ben.

xxx natal

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:36

ik ben werkelijk voor alles allergies,

en als klein meisje wilde ik altjd paardrijden maar dat kon niet. ik doorzeuren, toen zei de dokter laat dr maar gaan. ze merkt t vanzelf.

wat bleek niet allergisch voor paarden, en das nu 12 jaar geleden, bijna 13 jaar. ik heb wel t hele jaar door hooikoorts pillen

sandorra

Berichten: 4025
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 21:33

Eeen meisje dat eerst bij ons op de manege reed deed een mondkapje op en had altijd handschoenen aan. Ze borstelde haar paard ook niet dat deed iemand anders voor haar.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 23:14

iemand uit mijn klas had heel erg last van hooikoorts, en die heeft een jaar lang iedere week een prik (enting) gehaald bij de dokter. hierdoor vinden een aantal reacties niet meer plaats en heb je dus geen of minder last van allergie. datzelfde kan net zo goed voor de categorie waar paarden in vallen, maar je moet het er wel voor over hebben, eerst iedere week zo'n prik en later eens in de paar weken ofzo, en dat in totaal een jaar lang.

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 23:14

Ik ben alergisch voor alles wat leeft zo'n beetje maar ik heb besloten om mijn leven daardoor niet te laten leiden. Dus: we hebben twee ezels, een hond, een poes en vijf kippen. Wanneer je namelijk lang genoeg bij jouw eigen dier in de buurt bent, zakt het af. De eerste twee maanden heb je medicijnen nodig en dan begin je te wennen aan het dier en zijn stof.
Thuis geen last meer, wel bij anderen die dieren in huis hebben. Rode ogen, niesbuien, loopneus, geen pretje. Maar bij mijn eigen dieren: niets aan de hand!

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 23:17

Ik had heel erg eczeem!
Nu nog een beetje hoor en ben allergies voor katten best erg voor honden besterg(heb er wel 2) en voor paarden alleen heb ik er last van als ze op schoot liggen of als ik eerst aai en daarna over mijn gezicht vrijf enz enz dus heb ik zalf maar niks hlpt eigenlijk gewoon beetje oppassen

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:08

Ik was een jaar of 18 toen ik mij voor de 3e(?) keer heb laten testen op allergien. Dit ivm het er-overheen-groeien. Ik bleek toen voor pollen van heesters en struiken en huisstofmijt allergisch te zijn.
'k Heb voor de zekerheid gevraagd hoe het met beesten zat. Ik heb een kleine kans om alsnog allergie voor katten te ontwikkelen (was schijnbaar een dubieuze reactie) maar die kans was maar heel klein en dan alleen met veelvuldig dagelijks contact. Nu, ruim 10 jaar later heb ik 2 knuffelkatten in huis, en ik heb nergens last van.
Nou ja, ik ben het hele jaar door neusverkouden. Ik heb er wel eens pilletjes voor gehad, maar die hielpen niet echt, dus ben ik maar mee gestopt. Ik doe nu elke nacht (dan is het het ergst) een flinke lik dampo onder mijn neus en kan op die manier vrij goed slapen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 20:49

Yessy schreef:
iemand uit mijn klas had heel erg last van hooikoorts, en die heeft een jaar lang iedere week een prik (enting) gehaald bij de dokter. hierdoor vinden een aantal reacties niet meer plaats en heb je dus geen of minder last van allergie. datzelfde kan net zo goed voor de categorie waar paarden in vallen, maar je moet het er wel voor over hebben, eerst iedere week zo'n prik en later eens in de paar weken ofzo, en dat in totaal een jaar lang.


Helaas kan dit niet altijd Scheve mond
Ik ben zo'n 3 jaar geleden bij de allergoloog geweest om wat testen te laten doen. Ik was toen nog voor lang niet alles allegisch waar ik nu allergisch voor ben en toen wilden ze er al niet aan beginnen.
Toen was het in de eerste plaats omdat ik nog geen 18 was, maar ze gaven ook gelijk aan dat ze er als ik 18 was (wat ik inmiddels wel ben) liever ook niet aan begonnen. Aangezien ik voor te veel dingen allergisch ben, heeft het geen zin om eraan te beginnen. Ze pakken namelijk één van de dingen waar je allergisch voor bent tegelijk aan. Als dit teveel dingen zijn, heeft het praktisch geen nut om eraan te beginnen helaas.

Ik had het er best voor over gehad, dat liever dan zoals nu het hele jaar door verkouden, jeukende ogen en neus en constant exceem. Maar goed, het kan veel erger, het is nog redelijk te onderdrukken met medicijnen.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 20:57

Ik kan niet tegen stoffige dingen hehe en hooikoorts hek, en die pilletjes helpen voor geen reet.

MAar mn broer kan ook niet tegen die harige beesten, nu hebben we 2 kortharige teckels, omdat die erg weinig haren afgeven, en hij heeft er nu helemaal geen last meer van.
Vroeger begon die al last te krijgen als ik mn paardrijkleren aanhad aan tafel, ook al was ik maar 2 uurtjes op de manege geweest.

Nu staan de paarden thuis en je merkt wel dat hij een beetje last krijgt als hij in de stallen komt, maar van mn kleding heeft ie geen last.
Hij heeft ook hooikoorts, astma en dat soort ongein, maar je kan wel merken dat hij er een beetje 'over heen gegroeid is' maar over is het niet.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 22:12

je kunt ook homeopatie nemen en naar het schijnt helpt dat wel redelijk.
Mijn tante is allergies voor paardenhaar, vroeger had ze er vaak last van maar sinds ze verhuisd is is het al veel beter omdat ze nie op het platteland woont en daar is er veel wind.

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:18

Nou homeopatie help bij mij al helemaaaaaaaal niet!
Maar inderdaad bij sommige wel Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:11

Pouskintje schreef:
je kunt ook homeopatie nemen en naar het schijnt helpt dat wel redelijk.
Mijn tante is allergies voor paardenhaar, vroeger had ze er vaak last van maar sinds ze verhuisd is is het al veel beter omdat ze nie op het platteland woont en daar is er veel wind.


Homeopathie heb ik ook geprobeerd, maar ook dat sloeg helaas niet aan Scheve mond

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:27

Ik had een vriendin die allergisch was voor honden en alles wat eigenlijk maar haren had. Zij ging prikken halen eerst iedere week en toen iedere maand en dat werd dan zo afgebouwd het heeft vier jaar geduurd maar nu kan ze wel beter tegen alle beesten

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 00:59

mijn broer had een flinke allergische reactie voor paarden, echt onwijs hoe ie er soms uitzag, hij is toch blijven gaan en het is u gelukkig over want zijn liefde voor paarden kon ie gewoon niet opgeven hoeveel last ie erook voor heeft, hij zag er soms echt niet uit maar toch overheen gegroeid zeg maar, hij was toen 12 en is nu 23 ne rijd nog volop paard!!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 10:24

Wij hebben 2 honden, een langharige Golden Retriever en een kortharige Shar-Pei. Sinds kort is bij mijn man astma en allergie (hooikoorts, huisstofmijt en honden) geconstateerd. Omdat we de honden al hadden laat ik de beslissing aan mijn man over. Voorlopig slikt hij medicijnen en dat wertk prima.

Ik denk dat als je al dieren hebt en dan allergisch wordt dat je naar een oplossing kan zoeken in het slikken van medicijnen, maar als je nog geen hond hebt en al allergisch bent zou ik er persoonlijk niet aan beginnen.