pols overbelast, in het gips?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

pols overbelast, in het gips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 23:41

Ik heb mijn polsen dus allebij overbelast, dus volgens de dokter moet ik er gewoon rust mee houden. Scheve mond
Nou hebben de paarden en de mensen op me werk daar nix mee te maken dus ga ik gewoon door zoals ik bezig was.
Maar nou zei mijn moeder dat het dan in het gips gezet kan worden als ik geen rust houdt.
Weten jullie of dit waar is?
Reageer asjeblieft snel want als het wel waar is moet ik er toch wat aan gaan doen (vind een gipsvoet wel genoeg eigenlijk Haha! )

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:49

gips is een beetje overbodig en ook zeer irritant (en ik kan het weten met 4x m'n polsen gebroken Tong uitsteken )
er zijn tegenwoordig goede alternatieven voor Lachen , zo bestaat er bijv. een soort spalk, de onderkant hard plastik waar je pols dan in een rusthouding blijft en dat maak je dan vast met klitteband, je vingers blijven redelijk vrij om te bewegen zonder last te veroorzaken en je pols blijft in dezelfde houding.
dat din kun je dan dus om en af doen wanneer je zelf denkt het nodig te hebben...dat heb je bij gips dus niet Lachen

gewoon even langs je huisarts gaan, die weet er vast wel raad mee Knipoog

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:50

Jah t is waar. Vriendin van mij had t zelfde. Van de week moest er gips om. Maar na een dag is t er weer af omdat haar hand alle kleuren van de regenboog kreeg Scheve mond

Maar ze doen t dus wel, ook bij haar omdat ze er nog alles mee bleef doen..

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:51

Ik heb dat ook gehad, mijn oplossing was polsbeschermers van het skaten te slopen (ik kan niet remmen op skates, dus die dingen liggen al jaren in de kast). Ik haalde het harde plastic eruit en hield een prima spalk over!

Don't dream your life, live your dreams!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 23:53

Ze doen het dus echt???
Als dat zo is heb ik een probleem denk ik, want ik kan niet zomaar stoppen met werken...
Maar heb er eigenlijk meer last van dan ik toegeef.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:55

Ik heb ook overbelaste polsen gehad. Maargoed, toen was ik al gestopt met rijden en heb wel rust gehouden.
Ik weet niet precies wat ik nu nog heb (voor de dokter is het ook een raadsel die blijft maar antibiotica spuiten). Doe ik teveel (schrijven, typen, bewegen of een verkeerde beweging maken) doet het alweer pijn. Mijn dokter houd het op ontstoken gewrichten...
Ennuh...als ik jou was wél rust houden....

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 00:19

Maar ze zetten het dus echt in het gips als het nodig is.
Sorry maar ik wil het echt graag weten.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:22

Ik heb er verder geen verstand van of ze het in het gips zetten, maar wees alsjeblieft verstandig en houdt gewoon rust.
Beter nu een tijdje rust dan dat je er de rest van je leven last van blijft houden.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 12:27

Richtje schreef:
Ik heb er verder geen verstand van of ze het in het gips zetten, maar wees alsjeblieft verstandig en houdt gewoon rust.
Beter nu een tijdje rust dan dat je er de rest van je leven last van blijft houden.



makkelijker gezecgt dan gedaan Knipoog

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:44

Ze doen het wel, maar de verzekering vergoed het niet! Voor een gipsarmpje betaal je gewoon 200 euro.
En gips is geen pretje, ik heb bij mekaar denk ik iets van 10x mijn polsen gebroken, maar het is echt een hel.
Moeilijk douchen, kloten met aankleden enz enz...
Een spalkje kun je het beste niet zelf maken, je kunt hiermee je arm in een verkeerde houding dwingen... en zo maak je het alleen maar erger.
Gewoon even langs de huisarts.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 17:07

Kan je niet gewoon in een mitella op rust hangen...maja met 2 armen is dat wat moeilijk. Misschien maar gewoon rust houden.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:54

Ik heb afneembaar gips gehad. Met klitteband was dat. Mijn rechterpols was ook overbelast en toen kreeg ik dat. Ik sliep er niet mee, kon gewoon douchen. Hartstikke makkelijk!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 15:21

SymO schreef:
Ik heb afneembaar gips gehad. Met klitteband was dat. Mijn rechterpols was ook overbelast en toen kreeg ik dat. Ik sliep er niet mee, kon gewoon douchen. Hartstikke makkelijk!



Zou wel een mooie oplossing zijn!!
Werd dat vergoed?
Ik weet hoe het is hoor gips, ik heb best wel veel gebroken in mijn leven.
Inderdaad poedersuiker met douchen.
In hoeverre was hij overbelast?

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:26

Hoi
Mijn pols was flink pijnlijk als ik er een paar dingen mee had gedaan. Foto's genomen ed. Niks kunnen vinden. 2 maanden met dat gips rond gelopen en dan afgebouwd en heb er nooit meer last van gehad!

Denk wel dat dat vergoed werd, hoor....

Vraag het eens aan je huisarts??

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 00:47

ik heb vroeger ook vaak zat overbelaste polsen gehad en met rust en soms ontstekingsremmers ging het weer over. het kan vaker voorkomen als je lichaam nog in de groei is of als je eentonige handelingen moet doen. sinds ik ander werk ben gaan doen heb ik er nooit meer last van gehad. en het begon bij mij rond mijn 15e al met afdrogen!! Bloos!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 01:06

midara schreef:
makkelijker gezecgt dan gedaan Knipoog


Ja, maar geloof me, hartstikke nodig. Ga naar de thuiszorgwinkel ofzo en regel goede pols-spalken. Ik heb er meer als een half jaar voor in de ziektewet gezeten (vergevorderde RSI) en zal nooit meer helemaal genezen. Bespaar jezelf die ellende alsjeblieft.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 09:43

Ik heb het een keer gehad, toen wastie niet gebroken. Toen moest me arm wel in het gips.

2 maanden later kreeg ik weer last en toen had ik dus ook een overbelaste pols. De huisarts zei, dat ik gewoon paracetamol moest slikken en geen pijnlijke dingen mocht doen.
Maar ik had dus verschrikkelijke pijn, dus ik had nog een mitella, dus heb ik hem daarin gedaan. Na een 4 dagen was het gelukkig over, anders was ik dus weer terug gegaan.

22 Januari verwachten we ons kleintje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alfi2010, AmberG, Axxy, BLEXBot, Britta31, Dana02, dormy, FransienE, Jolantje246, lazy, lindo, linoleum, meintje, Soepkipje, Steenbok12, tengeltje11, Zebrastreep, zonneglans en 62 bezoekers