Nieuw paard pony wie kan advies geven! bm stables

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lailapri

Berichten: 22098
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Nieuw paard pony wie kan advies geven! bm stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 20:33

Ik heb op de site van bm stables (www.bmstables.nl) een aantal leuke paardjes/pony's gezien. Voordat ik zomaar een pony of paard koop zou ik graag willen weten wie hier ervaring mee heeft (de kwaliteit dus).

Krijg je een pony zonder verborgen gebreken, netjes gereden en behandelt en vertellen ze geen leugens?

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door lailapri op 25-12-03 21:22, in het totaal 2 keer bewerkt

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna


casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 20:48

bij iedere aankoop van een paard/pony zitten risico's van verborgen gebreken of leugens e.d.
dat weten de verkopers zelfs al te vaak niet!

bm-stables hebben de meeste ponys niet al te lang maar ze worden netjes behandeld /gereden/gecorrigeerd door jonge meiden (net als jij?)zolang ze er zijn.
ze hebben ook een omruilgarantie mocht het niet klikken.
maar net al andere handelstallen ze willen graag verkopen.

neem altijd een ervaren persoon mee,rijdt een paar keer,zeg uitdrukkelijk dat je een keuring wil,vraag de oren van een verkoper zijn hoofd. bij bm stables krijg je geen geld terug vanwege die omruilgarantie !

succes

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:29

inderdaad goed kijken,maar dat moet je overal.
je hoort vam BM stables,slechte verhalen,maar zeker ook goede,dus ga gewoon eens kijken dan kun je zelf oordelen.
succes met het vinden van het "juiste"paard.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:30

Ik heb zelf geen ervaring met de BMstables, maar ik zou zeggen, gebruik de zoekfunctie en zijn behoorlijk wat topics over deze stal geweest, met zowel positieve als negatieve ervaringen. En het aanschaffen van een paard brengt altijd risico's met zich mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:40

Een vriendin van mij heeft gewerkt bij BM stables ik hoorde er echt slechte verhalen over! Ik had er eerst ook een paar leuke geziem maarja ik had ook zoiets van ja...

Maar wat zij dus verteld is dat de mensen daar zoiezo niet konden rijden, de beestjes platgespoten werden en heel hard behandeld werden. Alles werd opgelost met geweld....

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:41

Kijk in mijn profiel..Mijn paard (schimmel) heb ik daar gekocht..Ben hartstikke tevreden.
Enne,laat dit nu niet zo'n 'standaard bm topic'worden. Knipoog

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:42

Ow,pb Natasha anders even..Ze is de eigenaresse van bm, en zit hier ook op bokt.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:45

ik hoorde er alleen dat er jonge meiden van rond de 13 op rijden,die echt niet goed kunnen rijden (niet goed genoeg dan om een paard wat bij te brengen,of jonge paarden kunnen rijden,maar wel goed genoeg om ze gewoon hun beweging te geven) maar goed,ze zijn een handelsstal en geen traningstal denk ik dan weer.

verder,tja er worden zoveel verhalen verteld,en of het waar is...
ergens vind ik dat je daar de pony mag komen ruilen best een goed en net idee.
en zoals ik op de foto's zie zien de pony's er echt netjes en verzorgd uit.

en wil je er een paard kopen zou ik gewoon zoals ik jouw was zelf eens gaan kijken.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:47

Ik ken een meisje die op BM stable heeft gereden ze heeft hier ook een profiel. Haar naam is laura maar i kweet niet haar profiel naam zij ken je misschien alles over vertellen

s6
xx anouk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:47

ja er zullen ook goede beestje bij zitten zoals

-Xena

het is toch altijd oppassen gewoon een ervaren iemand meenemen en veel vragen!!

Suc6!!

Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:03

Ik ken de BM stal niet, maar laat altijd een paard keuren, het liefst ook met foto's door je eigen DA. En eventueel bloedonderzoek. En nogmaals laat het doen door je eigen DA.
En maak over de keuring afspraken met de stal, wie de kosten betaald als het paard afgekeurd wordt.
Laat het paard van je keuze ook altijd eerst voorrijden voor je er zelf op stapt en neem iemand mee die er verstand van heeft!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:10

Zoekfunctie..... en inderdaad is al genoeg over getikt.. laten we niet meer opnieuw beginnen.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:25

Idd, niet weer zo'n topic.
Zoals hier al veel gezegd wordt, er zijn mensen met goede ervaringen en mensen met slechte ervaringen. Maar dat zal je altijd en bij elke stal zien. Mensen die misschien net pech hebben met een beestje dat ze daar gekocht hebben, zullen sneller een negatief verhaal hebben.
De omruilgarantie vindt ik in principe goed, mocht het echt niet klikken kan je hem terug brengen.
Paardjes die ik daar vandaan heb zien komen, zagen er iig goed verzorgd uit en hadden iig fysiek geen verborgen gebreken. Maar ik zou bij elke aankoop het paard door je EIGEN DA laten keuren.
Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48209
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:39

Natasha kan je alles over BM Stables vertellen... Knipoog

Mijn indruk is dat de meeste mensen die verhalen vertellen van "horen zeggen" negatief zijn, maar dat de mensen (ook Bokkers) die er daadwerkelijk een paardje hebben gekocht positief zijn...

Iedere handelaar wil verkopen, tuurlijk... maar dat geweld waar Luckey het over heeft... dat heb ik er nog nooit gezien.. ik ben er zelf een aantal maal geweest...

En voor de rest is het al gezegd... laat het paard/pony die je koopt zeker keuren... en dat geld niet alleen voor BM, maar in het algemeen....

Succes met je zoektocht... Haha!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 01:07

Luckey, wat jij zegt geloof ik best maar bij BM is dat egt niet alleen!dit komt op de meeste van zulk soort handelstallen voor, en met zulk soort bedoel ik waar de goedkopere en voornamelijk recreatiepaarden vandaan komen

dan nog iets voor tijn, ik ben het niet met je eens van laat altijd iemand voorrijden, je kan toch beter zelf erop gaan, dan kan je gelijk aanvoelen hoe een paard vanaf het begin is, en als er al iemand heeft opgezeten is dit anders!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 02:30

Ik ben ook een hele poos terug bij BM stables geweest.
Er stonden hele leuke paardjes bij (andere niet, maar dat ligt aan mijn smaak van ras enz)
Melanie liep gezellig mee en vertelde bij elk paard een verhaaltje en vertelde of het paard zou passen of niet. Helaas heb ik er geen gekocht, want je gaat met de indruk van de paarden thuis overleggen en als het toch niet helemaal is wat je zoekt houd het gewoon op.

Verder wil ik zeggen, dat of iemand nu een verhaal verteld wat klopt of juist niet, dat je zelf erbij bent om alles met eigen ogen te bekijken en dat doe je ook bij een particulier. Er is niet voor niets zoiets als eigen gevoel en keuring.

Ook heeft iemand die een bedrijf heeft een eigen smaak van invulling daarin en is dat misschien niet hoe iemand anders het zou doen.
Ik zelf bv zou het een andere draai geven omdat dat mijn gedachten is, maar melanie doet het op haar manier en die werkt voor haar.
Ik vond het er gezellig en de paarden zagen er stuk voor stuk goed uit.

Dan vind ik het ook niet nodig om te gaan zeuren over het rijtalent van de ruiters. Melanie geeft ze een kans om te rijden of het nu goed of slecht is. Waarom moet er bij elk paard dat men gaat bekijken een top ruiter op zitten? een goed oog ziet wat een paard kan of niet.

Het enige advies wat ik kan geven is, ga gewoon met je eigen ogen kijken en maak je eigen indruk erover.
Als jij er je droom paardje kunt vinden dan is dat alles wat telt.

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 09:02

ik ben er ook nog nooit geweest maar ik denk dat je er best een leuk paard of pony kunt kopen maar keuren is natuurlijk altijd verstandig

ONDERSCHRIFTLOOS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 09:21

Ik heb het van *horen* zeggen, en ik denk gewoon dat het bij iedere stal gewoon oppassen is. Als het paardje van je dromen erbij staat en je komt er na een jaar achter dat er iets mee is, zul je er toch alles voor doen want je houdt van dat beestje..

Heel veel succes ik hoop dat je een leuk paardje ziet!!


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 09:47

gewoon zelf gaan kijken en een eigen oordeel vellen...

en keuren is altijd verstandig

Dag lieve mama...

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 10:17

Bij BM willen ze zelfs graag dat je keurt, en grote voordeel is dat je er mag ruilen; wel welke particulier of stal in deze prijsklasse vindt je dat?

Gewoon gaan kijken en contact opnemen met Natasha van BM.
Kijken kost je niets en kun je eigen oordeel vellen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 10:20

Deze mensen vekopen alleen maar paarden, als het niet goed zou zijn dan zouden ze allang failliet zijn...........

Als je maar aan product verkoopt dan moet dat product goed zijn

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 10:29

holly schreef:
Verder wil ik zeggen, dat of iemand nu een verhaal verteld wat klopt of juist niet, dat je zelf erbij bent om alles met eigen ogen te bekijken en dat doe je ook bij een particulier. Er is niet voor niets zoiets als eigen gevoel en keuring.

Ook heeft iemand die een bedrijf heeft een eigen smaak van invulling daarin en is dat misschien niet hoe iemand anders het zou doen.
Ik zelf bv zou het een andere draai geven omdat dat mijn gedachten is, maar melanie doet het op haar manier en die werkt voor haar.
Ik vond het er gezellig en de paarden zagen er stuk voor stuk goed uit.

Dan vind ik het ook niet nodig om te gaan zeuren over het rijtalent van de ruiters. Melanie geeft ze een kans om te rijden of het nu goed of slecht is. Waarom moet er bij elk paard dat men gaat bekijken een top ruiter op zitten? een goed oog ziet wat een paard kan of niet.

Het enige advies wat ik kan geven is, ga gewoon met je eigen ogen kijken en maak je eigen indruk erover.
Als jij er je droom paardje kunt vinden dan is dat alles wat telt.


Dat wilde ik ook ongeveer vertellen! Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 10:37

wij hebben er 2 staan die van BM komen. De ene is een ontzettend braaf ding (welshcob) maar wel met veel pit. De ander weet ik weinig van, die is maandag pas gekomen

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 10:46

Knipoog die paarden/ponys van hun hebben zag ik meestal al een keuring gehad,of een sportkeuring.
iedereen zegt dat je de keuring door je eigen da moet laten doen,maar kan me voorstellen als je er heel ver vanaf woont dat moeilijker is,en omdat er mischien niet eerlijk gekeurd zou worden???(in wat voor wereld leven we dat we niks of niemand meer kunnen vertrouwen?)
wij gaan maandag naar een e-pony kijken parteculier,maar als het niks wordt,ga ik ook bij bm eens kijken.
Veel succes met je zoektocht karin

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 10:55

Ik ben vorig jaar een keer gaan kijken bij BM stables. Ik heb er zelf geen paard gekocht, maar werd netjes te woord gestaan. Over alle paarden wisten ze wel iets te vertellen, ik heb papieren mogen inzien, etc.
Ik weet dat er veel negatieve berichten over BM stables op bokt te vinden zijn. Maar de indruk die ik van deze stal had was positief.

* To Belg, or not to Belg *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 4 bezoekers