Vraagje over je paard laten steigeren....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sharmila

Berichten: 4798
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Vraagje over je paard laten steigeren....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 15:10

Hoe leren jullie nou je paard op commando te laten steiger?? Ik zou dat ook heel graag aan mijn tinker willen leren. Maar ik weet absoluut niet hoe ik dat aan moet pakken. Hoe hebben jullie het je paard geleerd of hebben jullie misschien tips?

Bedankt.....

Sharmila's wijsheid: Schoonheid neemt onvermijdelijk toe met de haarlengte.

Instagram; tinkerparadijs


Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 15:25

ik heb geen tips hoe je het moet leren, maar ik zou er niet aan beginnen als ik jou was. en als je het toch doet een heel duidelijk commando doen. dus niet met je hanen klappen ofzo, want straks zit je er rustig op, klapt iemand en gaat je paard omhoog.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 15:26

idd, ik zou er niet aan beginnen
of je moet echt iemand hebben dier er ervaren in is, want je kan je paard er behoorlijk mee verklote!

star7
Berichten: 49
Geregistreerd: 25-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 16:08

hallo
ik zou daar niet aan beginnen krijg je vaak alleen maar problemen!!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 16:13

Kom het eerst mijn paard maar eens afleren. En denk er dan nog maar eens over na...

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 16:13

Ja ik vraag me eigenlijk ook wel af, hoe pak je het aan om een paard dat te leren. Kijk bij een hond pak je zijn poten, trekt hem bij wijze van spreken omhoog, zegt er een commando voor, paar keer doen en hij snapt t Knipoog
Maar dat doe je niet even 123 bij een peerd Scheve mond

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 16:18

met het met laura eens, leer het een paard maar eens af!!!das nog lastig hoor!en ik denk dat als je weet hoe het voelt om achterover te klappen je het ook niet meer wil

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 16:43

Misschien stoer dat een paard dat kan OP commando, maar niet meer zo stoer als het paard het gaat doen, ZONDER commando.....

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 17:14

Ik hbeb geen tips maar wil wel even wat zeggen, kijk er zijn mensen die het hun paard GOED leren maar als je maar een commando hebt di eop iets anders lijkt bv ho dan begint ie ineens te stijgeren ipv dat hij stilstaat

So close,
no matter how far.

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 17:16

Tsja ik kan alleen zeggen: laat het over aan de mensen die er verstand van hebben!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:51

Ik zou niet naar deze mensen luisteren
Als je het je tinker wilt leren moet je dat doen.
Ik wil het mijn verzrogpony ook laten leren vrijdressuur lijkt me echt wanzig

s6

groetjes anouk

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:56

Tuuurrrrrlijk Gewoon lekker doen joh! en dan je paard niet meer aankunnen en een ander die alles weer voor je op mag lossen!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:04

miekelover schreef:
Ik zou niet naar deze mensen luisteren
Als je het je tinker wilt leren moet je dat doen.
Ik wil het mijn verzrogpony ook laten leren vrijdressuur lijkt me echt wanzig

s6

groetjes anouk


Citaat:
Tuuurrrrrlijk Gewoon lekker doen joh! en dan je paard niet meer aankunnen en een ander die alles weer voor je op mag lossen!


idd . Het lijkt misschien "wanzig", totdat je je pony of paard niet meer in de hand hebt. Ik denk dat de mensen hier juist heel wijze raad geven. Als je het gewoon voor de fun doet, kan je het beter niet doen, iig nooit met een voor de hand liggend commando. Want je paard kan dat nogal eens gaan gebruiken als je het hem verkeerd aanleerd.

Moest je toch al echt je zinnen erop hebben gezet en hem toch zo graag laten steigeren een paar nuttige tips: Vraag eens bij Uit het zadel hoe dat zit van een paard laten steigeren, er bestaan ook mooie boeken ( zoals paardenschool maar ik ben de naam even kwijt van de auteur) en zorg dat je héél goed geinformeerd bent voordat je hem zoiets aanleert. Leer hem het dan verder op een commando doen, met gebaar en stem die je in het dagelijks leven eigenlijk niet gebruikt. Knipoog

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:12

Ik zou het ook niet doen, ik weet hoe erg het is als je pony alleen nog maar kan steigeren Scheve mond

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:45

Ik heb vroeger eens een pony leren steigeren op het comando "hoog"
En een spijt dat ik daarvan heb gehad, op een gegeven moment deed ze niks ander meer dan steigeren, heel vervelend.
Ik had het haar op een hele zielige manier geleerd, achteruit laten lopen terwijl ze met haar kont tegen een muur aanstond. Vind het zo erg dat ik dat heb gedaan!!! Als ik jou was zou ik het dus niet doen en ander zeker niet op deze manier!!!

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:47

wij hebben 8 pony's staan voor de shows, allemaal kunnen ze steigeren op commando
aan de hand en onder het zadel, en geen enkele doet het zonder dat het gevraagd word, dus de risico's vallen in mijn ogen wel mee,
ZOLANG je maar een duidelijk commando leert en je paard goed opgevoed is

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:48

draumpje ik had een vraagje

hoe leer je dat bij je paardje
Ik wil het haar ook leren
vrijheidsdressuur

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:49

Alleen doen als je het al eens gedaan hebt, of door iemand laten doen die er genoeg verstand van heeft. Je paard kan je tegen je gaan gebruiken hoor!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:50

miekelover schreef:
draumpje ik had een vraagje

hoe leer je dat bij je paardje
Ik wil het haar ook leren
vrijheidsdressuur

Moet je de zoekfunctie eens gebruiken
Typ VD in of zet iets bij [UZ]

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:10

Verward jij wil je paard stijgeren leren terwijl ik mn pony het aan het afleren ben Verward
Een meisje vertelde een keer dat ze vroeger een pony had die ze had leren stijgeren op commando zodat ze op wedstrijd soms lekker kon laten zien dat het een druk dier was ( stoer dat zij er op kon blijven zitte)
Pony is al heel erg lang weg maar ze had er achter af spijt van omdat ie het ook zonder haar commando deed en dan is het in eens niet meer leuk Knipoog
het is natuurlijk wel leuk als je het niet uit de hand laat lopen!
Bij shetlanders doen ze een hengstenkettinkje om en laten het ppaardje springen naar een bak met eten en als ie moet springen geven ze een korte ruk aan de ketting waar door het de bedoeling is dathet paardje wat omhoog komt Verward naja ik hoorde dit ook zo via via dus kweeie of het waar is! lijkt me wel een logica in te zitten Haha!
kweenie of hetw erkt bij tinkers ( zijn wat groter Schijnheilig )

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour


Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 02:12

als je het nog niet weet, vooral niet zomaar aan beginnen, zorg dat je gewoon goed de basis hebt met je paardje, dat je eerst allemaal andere dingen doet met je paardje, anders kan het erg verwarrend zijn en dan krijg je problemen die je waarschijnlijk niet wilt

-

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 08:50

nou ik vind dat ze er heus wel overnagedacht heeft en dat jullie allemaal zeggen niet doen vind ik ook BELACHELIJK! sommige pony's doen het WEL op commando en als ze dat niet doen dan stop je toch gewoon met het commando etc.? ik vind dat ze het zelf moet uitzoeken of het wel geschikt is voor haar pony enz

maar kijk eens op de site van Pinky_girl staat vast wel iets over stijgeren!

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 09:53

tuurlijk als zei het wet haar paard wil leren gewoon doen! Maar ze zet het hier in het forum en dan kun je zulk soort reacties verwachten! Waarom wil je je paard zoiets leren?? Het is toch veel leuker als hij op een kistje kan staan zijn been omhoog doet als jij dat zegt of weet ik veel wat??

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 10:00

als een paard bij mij steigert krijgt ie ongenadig op zn sodemieter........ aangeleerd of niet.........

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 10:04

Luckey schreef:
tuurlijk als zei het wet haar paard wil leren gewoon doen! Maar ze zet het hier in het forum en dan kun je zulk soort reacties verwachten! Waarom wil je je paard zoiets leren?? Het is toch veel leuker als hij op een kistje kan staan zijn been omhoog doet als jij dat zegt of weet ik veel wat??


ja oke dat snap ik wel maar altijd als je zoiets neerzet komen er van deze reacties en zij wil gewoon weten HOE ze dat moet doen en dan heeft ze toch niks aan deze nutteloze reacties?

maar goed alsnog ze moet het ZELF weten en ik zou niet weten WAAROM ze dat wil maar dat zal ze zelf wel weten...

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, YandexBot en 27 bezoekers