Hout eten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Hout eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 21:27

Wat zou het betekenen als je paard ineens een onverklaarbare drang heeft zijn tanden in hout te zetten. Komt dat misschien door een te kort ergens aan? En waaraan?

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 21:34

Mijne doet dat ook wel eens... En dat komt meestal omdat een paard bij die plek biks heeft staan eten en op het hout heeft gekwijld. Dus lekker hout met bikssmaak Lachen

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 21:36

Dat vraag ik mij eigenlijk ook af. Mijn eerste gedacht zou zijn honger en verveling, maar Evita heeft dat een tijdje terug ook gedaan, knabbelen aan een houten paal, terwijl troela een volledig wei groen gras ter beschikking had Verward

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 21:38

Mijn verzorgpaard doet het ook als je haar naar de wei brengt en ze moet ff wachten omdat ik het hek dicht moet doen

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 19:17

wel opletten, hout is niet goed voor paarden kunnen ze splinters van in hun buik krijgen

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 19:32

mijn verzorgpaard heeft een balk uit zijn stal gesloopt! Bloos En daar heeft hij ook flink aangeknaagt...

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 20:12

doet hij dit in de stal? of op de weide? Als hij in zijn stal doet, kan je eens proberen van er wilgentakken in te hangen

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:51

Starlight had op de poetsplaats (nou ja, stoepje met houten balk om dr aan vast te knopen Bloos ) de balk helemaal kaalgefreten. Als ze het dan vervolgens niet meer mag gaat ze er aan likken.
Mss komt het omdat ze even daarvoor een wortel of een snoepje gehad heeft, daarvan gaat ze altijd likken.
Aan de bomen langs de wei knauwt ze ook wel eens (wilgenbomen), maar verder houd ze het gelukkig toch bij het gras Haha!

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 00:04

Het is een beetje zoals bij starlight, alleen deed It het eerder nooit en nu kan ik hem echt niet alleen laten met een balk of ander stuk hout in de buurt. Op een ander forum waar ik deze vraag stelde kan me niet verteld worden om wat voor mineralen het zou gaan, wel wordt geadviseerd een liksteen te kopen. Maar ik denk dat ik het dan anders op moet lossen, een liksteen is namelijk binnen een nacht op en dat is niet zo gezond. (de snoepkont).

Het hout dat hij aanvalt vind ik vies en splinterig. Het zijn de geimpregneerde balken waar we de paarden aanbinden. Voorheen keek hij er niet naar om. Maar sinds een paar weken kan ik hem echt geen seconde alleen laten als hij daar staat. Verveling zou kunnen, maar lijkt me sterk want hij valt aan en er is niets wat hem nog van die balk af kan houden behalve een byzonder indringend gesprek met de baas, en dat helpt dan voor ongeveer 5 seconden.
Misschien kan ik hem los zout op zijn eten laten geven, gewoon een afgestreken eetlepel per dag. Maar ik ben toch heel benieuwd naar het "mineralen te kort "verhaal.
In de tussentijd houd ik hem weg van de balken, dat is meestal het simpelst en minst stressvol voor ons allebei.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:09

Misschien kan je er ook iets opsmeren om hem van die balken te weerhouden? Kribox schijnt bv effectief te zijn, en er zijn nog wel andere geurtjes die paarden liever laten staan..

..hoewel.. Evita is een eersteklasvreetzak Haha! Zelfs de hot-thai-chili-saus op advies van mijn instructrice kon haar niet tegenhouden en van de bruine zeep ging ze flemen... Verward Haha!

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:17

mijn verzorgpony`s doen et ook Schijnheilig
waarschijnlijk omdat ze aan het wisselen zijn

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 00:27

xKatleentjex schreef:
Misschien kan je er ook iets opsmeren om hem van die balken te weerhouden? Kribox schijnt bv effectief te zijn, en er zijn nog wel andere geurtjes die paarden liever laten staan..

..hoewel.. Evita is een eersteklasvreetzak Haha! Zelfs de hot-thai-chili-saus op advies van mijn instructrice kon haar niet tegenhouden en van de bruine zeep ging ze flemen... Verward Haha!


Het zijn leuke ideeen maar ik vind kribbox zo'n agressief spulleke. een paar meter verder op neerzetten doet het verder ook prima. Ik vroeg en vraag mij vooral af waar dit vandaan komt.

Bruine zeep Verward hihhihihihihi, ik zie het al gebeuren, flemen met een schuimend bekkie Knipoog