australian stockzadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

australian stockzadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 18:46

Wie heeft er 1 en heo rijdt het? Vind ze namelijk zo super gafa en zou eigelijk wel heel graag een zadel voor lekkere buitenritten en zow willen hebben. Zit het echt beter dan een 'gewoon' vzh zadel?
En wat is een horn? Ze hebben namelijk een onwijs gaaf zadel ergens te koop, van suede, economic T 829.. Zegt me niks maar mssn jullie wel?
En het is een 18" zadel.. HOe groot is dat dan? En hoe moet ik bij mijn paard passen hoe groot het zadel moet zijn?

Ik weet echt helemaal niks van die zadels, maar vind ze zo super gaaf! Bloos

Onderschriftloos :Y)


germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:27

Ik heb er 1, gebruik het zadel eigenlijk nooit meer sinds ik een stubben heb. Je kunt er niet makkelijk mee springen. Het zadel zit prima. Die suede zadels van Zadelmarkt zou ik niet direct kopen, die heb ik gezien en die waren toch vrij slap in elkaar gezet. Die duurdere kun je gerust kopen. Gebruik de zoekfunctie maar eens, daar staat ook een foto van mijn zadel. Mijn zadel kost bij zadelmarkt 270 euro en bij Loesdau 419.95.

Een horn is zo'n knop voor op het zadel. DAt heb ik niet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 19:42

deze kostte normaal 3oo zpoveel, maar doordat ze een opruiming hebben kosten ze nu 95 euro.
Maar ik zal eens zoeken iig! Thx

Onderschriftloos :Y)

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:58

Het lijkt mij ook wel wat. Een paar meisjes bij mij uit de klas hebben die bruine leren van zadelmarkt, de simpelste zeg maar, voor buitenritten e.d. Voor zover ik weet bevallen ze wel!!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 22:55

en wat hebben ze daar voor betaald?

Onderschriftloos :Y)

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:10

Hoi, een vriendin van mij heeft er 1 bij zadelmarkt gekocht voor 250 euro dacht ik, voor haar quarab. We werden afgescheept met een vaag verhaal (nu heb ik mijn ideeen over zadelmarkt maar we blijven ontopic)...ze zegt ook, zadel zit HEERLIJK, maar doordat haar pony rond is en geen schoft heeft, schuift het zadel als een boot alle kanten op....

Haha!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 20:27

maar dat hoeft dus niet aan de kwaliteit van het zadel te liggen.. Want dat wil ik juist weten. Ow oorspronkelijk ging mijn vraagg over de zadels jah, maar aangezien ik niet zo veel goede dingen hoor over zadelmarkt..

Onderschriftloos :Y)

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:49

Haar zadel is aan de onderkant afgezet met een stofje ipv leer, dat vond ik opzich al raar (soort vilt zit er aan de onderkant)...we hebben een aantal zadels bekeken en de "meest knappe" daar uit gehaald (veel waren scheef genaait etc)...ze heeft dat zadel nu een klein jaartje en na een aantal rij-uurtjes is dat vilt gaan scheuren...maar dat is slechts over de kwaliteit van waar het weg komt, geldt uiteraard niet voor alle stockzadels elders weg. maar let wel op dat het zadel goed past, daar werd verteld dat het zadel zich automatisch aan het paard aanpast (??) maar als je een beetje kijk op hebt, weet je gewoon dat t zadel niet goed past...(er zat behoorlijk wat ruimte tussen schoft en zadel).

Haha!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 16:47

hmmz het is dus nogal verschillend merk ik wel.. De een vind de stock zadels bij zadelmarkt wel kunnen, de ander vind alles waardeloos, zelfs ook zonder er te zijn geweest..
Ik wil dit zadel echter alleen maar hebben om f en toe eens een buitenritje mee te maken en als ie 2/3 jaar mee gaat vin ik het goed, dan kan ik het altijd nog als decoratie gebruiken.. Daarom vind ik die 95 euro's een mooi bedrag..

Onderschriftloos :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 16:50

Ik vond het een fijn zadel om in te zitten. Alleen, hoor ik wel veel negatieve verhalen erover. En lage prijs is vaak ook lage kwaliteit... dat heb ik er niet voor over Lachen

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 16:53

jah maar ja, zoals ik al zei is het zadel nie bedoeld om elke dag mee te rijden, misschien 2 keer per week op een buitenritje een aangezien hij toch niet kan draver op de verharde weg en wij practisch alleen maar verharde weg hebben zal het niet zo snel stuk gaan lijkt mij?
Punt voor mij is alleen of t wel past en hoe moet ik weten dat t past, wnat ruilen is voor mij te ver en het paard mee nemen doe je ook niet zo gauw.. Mssn weet iemand nog een stock zadel voor een mooi prijsje.. Maar ja... zo laag zal t dan niet zijn lijkt mij..

Onderschriftloos :Y)

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 18:04

weet je ik twijfel ook over zo'n stock zadel van zadelmarkt.... mede door alle negatieve verhalen... aanstaande maandag ga ik als het goed is een keer kijken! ben benieuwd

maar wat ik me dan afvraag... heb je met zo'n zadel een beetje steun aan je knieen (heb namelijk snel last van mijn verrotte knie) kan je er een beetje in lichtrijden (heb nu een westernzadel voor erbij en daar kan ik niet mee over weg) en kan je je benen een beetje aan je paard krijgen) wie kan mij dsat vertellen???????

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 18:56

die 18inck is niet echt de groote van het zadel voor jouw paard dat he top zijn rug zou passen, maar de grote van het zadel voor je kont das al redelijk groot, 17 inch is ongeveer de maat voor de gewone kont 18 is al meer iets voor een man

F

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 19:18

Als jij € 250 (zo duur was hij vorig jaar) wilt besteden aan zo`n zadel bij zadelmarkt weg om hem slechts voor een paar keer per jaar te gebruiken, tja, dan is de prijs wel verleidelijk natuurlijk. Ik zou je niet tegen houden...heb er wel mijn bedenkingen over maar dat is voor ieders persoonlijk natuurlijk...

Haha!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 21:16

maar hij is nu dus 95 euro en juist daarom zit ik erover te twijfelen en ik snap wel dat je zegt dat ik het zelf moet weten, maar ik wil JUIST jullie mening hebben over zadelmarkt.

En graciaxxx, zou je willen kijken naar dat bruine suede zadeltje van 95 euro en me kunnen vertellen hoe de kwaliteit was en de maten en of ie ook egt 95 euro was? En of ie dan ook compleet is, dat ik dus niet alles erbij moet gaan kopen of zow?

Onderschriftloos :Y)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 21:50

haha dat is toch ook wat he?! Zit ik op marktplaats te zoeken naar een stock, zie ik een advertentie, splinternieuwe stock! Kijk ik op de foto, is het het zadel van zadelmarkt + de naam van degene die ook op de site staat.. !00 euro wordt er gevraagd, maar mooi geen vermelding dat t van zadelmarkt af komt!!

Onderschriftloos :Y)

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:25

ja hoor ik zal kijken super smurf heb er wel zin in ben beniuewd naar wat het nou eigenlijk is!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:31

er zit geen kniewrong aan een stockzadel.. het zweetblad is helemaal plat. ik heb 1x op een stockzadel gereden en moest hier heel erg aan wennen. ondanks dat je geen kniewrong hebt zit je heel vast in het zadel. deze waar ik op zat was niet van zadelmarkt, maar ik weet niet waar hij wel van was

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:03

Ik heb er een van zadelmarkt thuisgehad. Het lag prima op mijn paard, ik kon er ook prima een lange rit op zitten, allen kon ik niet draven. Ik had ook zo'n bruine leren met horn (idd zadelknop). Aan een stock-saddle zitten van die oortjes voor je bovenbenen. Die belemmerden mij te veel in mijn beweging waardoor ik niet kom lichtrijden. De kwaliteit was mijns inziens prima. De suede heb ik ook gezien, die leek mij kwalitatief een stuk minder. Ik heb het zadel mogen omruilen voor een westernzadel, en die bevalt prima. Ik heb er vandaag nog bijna 2 uur mee gereden!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 00:13

mja die suede is denk ik ook een stuk goedkoper.. Maar oortjes? HOe bedoel je dat riëtte?

Onderschriftloos :Y)

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:24

uhmm... dat zijn die steunen bij de bovenbenen

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 11:25

oke ik heb ze gezien ja, heb even gekeken bij de zadels. I kheb 1 keer met een westernzadel gereden en dat was echt wennen! Moest gewoon lichtrijden, maar dat ging niet zo heel makkelijk..

Onderschriftloos :Y)

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:42

ik heb er eentje van de zadelmarkt, een zwart leren met blauw vilt aan de onderkant, dat hebben stockzadels die niet van de zadelmarkt komen ook vaak.

Ik gebruik het zadel momenteel niet, maar het gaat ook niet weg, want ik kan er heerlijk op buiten rijden!
Ik kan erop lichtrijden en mis de kniewrongen niet, maar ik rij nu met een boomloos zadel en die heeft ook geen kniewrongen.

Ik kreeg alleen blauwe plekken van de oortjes, maar dat komt omdat ik veel te dikke bovenbenen heb, als je een normaal figuurtje hebt, heb je daar geen last van!

Tip als je bij de zadelmarkt een stockzadel koopt: koop een van de duurdere en kijk goed of de oortjes recht zitten ten opzichte van elkaar.

De 1e keer dat je het op je paard legt moet het zadel nog naar het model van het paard vormen, dus niet schrikken als het niet goed lijkt te liggen, daarom is ook de vilten onderkant. Na een paar keer rijden, ligt het meestal goed

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 12:58

mja, dat is juist t probleem.. Ik wil geen duur zadel aangezien ik helemaal niet op zoek bennaar een zadel en simpelweg ook geen geld heb voor een zadel. Dit zadel kost normaal gesproken ook300 zoveel, maar nu dus een mooi prijsje.. Maar ik zal iig aan de andere helft van je tip denken smurf!

Onderschriftloos :Y)

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 14:11

SuperSmurf schreef:
mja, dat is juist t probleem.. Ik wil geen duur zadel aangezien ik helemaal niet op zoek bennaar een zadel en simpelweg ook geen geld heb voor een zadel. Dit zadel kost normaal gesproken ook300 zoveel, maar nu dus een mooi prijsje.. Maar ik zal iig aan de andere helft van je tip denken smurf!


joh, voor die € 95 zou je de gok kunnen wagen, altijd nog minder als 250 of 300 euro...hopelijk wordt alleen het kostbare deel van het paard niet vernachteld, de rug...als het maar voor een paar keer in het jaar is, zou ik het gewoon proberen. koop wel een RECHT zadel...suc6

Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers