pennymeisje-droom of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

pennymeisje-droom of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 16:00

Hoi!

Ik heb al een tijdje de droom om met een goede vriendin van mij een stal op te richten, waar mensen een moeilijk paard naartoe kunnen brengen. (soort heartland gedachte) Mn vriendin doet vooral de moeilijke paarden dan (daar is ze heel goed in ) en ik ben dan haar secetaresse (ben ik weer goed in Knipoog ) en help een beetje met de paarden enz. Zou deze droom werkelijkheid kunnen worden, of is dit maar een droom voor een penny meisje?

Ik wil heel graag jullie mening weten of deze droom serieus een goed plan is of niet.

xxx Roos


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 16:03

Droom
Want moeilijke paarden daar heb je veel verschil in, in een die wat achter het been is en daarom stug aanvoelt en eens staakt, maar ga ook maar van echt gestoorde knollen uit.
Die zover verpest zijn dat ze zich zomaar opzij laten vallen en dat soort dingen.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 16:04

Tsja, als je de benodigde middelen hebt (en dan vooral heeeeel veel geld, want zonder kom je er echt niet), dus ook een groot stuk land waar je je stal op kan bouwen met alle benodigde faciliteiten enzo, en je wilt nog steeds heel graag, dan is er misschien een mogelijkheid dat je droom uit zou kunnen komen. Maar vergeet niet dat er echt een heleboel bij komt kijken, het is niet zo dat als jou vriendin ff de paarden doet en jij het administratieve werk, dat je er dan wel bent, maar dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel. Dus tenzij je de lotto wint of ergens een rijke suikeroom hebt die jou een paar miljoentjes nalaat, zal dit waarschijnlijk altijd een droom blijven. Klinkt hard, maar is wel realistisch. Ik heb nl. een vergelijkbare droom, eigen stal opzetten, Arabiertjes fokken, lessen geven... Maar dat lukt gewoon niet als ik niet eerst de lotto win!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 16:08

nee, ik ben ook heel realistisch en dit dus ook waarschijnlijk nooit zal uitkomen. Maar wie weet Knipoog

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 16:25

haha, klinkt als een pennymeisjes droom ik had vroeger met mijn vriendinnetjes ook altijd zulke plannen, enne een stal waar mensen een moeilijk paard naar toen brengen noemen we een africhtingsstal!!!
klinkt niet echt realistsch, ga eerst maar een goed kijken hoe dat paardenwereldje in elkaar zit!!!!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 16:44

ik denk dat je er toch even heel goed over na moet denken
wat versta je onder moeilijke paarden ? paarden die koppig zijn, paarden met problemen, of iets anders ?
En secetaresse ? wat denk je allemaal te gaan doen.
En zo makkelijk vind je geen mensen die hun paard zomaar naar je toe brengen
ik ben bang voor je, dat het een droom blijft ..

-

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 17:00

nou het zou zo een verhaal uit de penny kunnen zijn! maar je kan je dromen altijd proberen waar te maken, succes ermee

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 17:04

haha!helemaal mee eens gracia!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 20:45

tja... ik heb dit niet verzonnen Knipoog maar mijn vriendin en ik hadden het erover met mentoruur. Maar ik dacht ook bij mezelf: Hoe kan ik dit ooit waar gaan maken? Maar mijn vriendin wil het al haar hele leven worden en zij gaat er ook echt voor!

tja... wat dan het secetaresse zijn inhoud... moet ik maar even gaan bedenken dan... weten jullie het?

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 20:56

Ik denk ook dat het een droom is.
Ten eerste moet je een hele hoop geld hebben om dit te kunnen starten, en ten tweede bergen met ervaring, want echt moelijke paarden zijn niet gemakkelijk te veranderen, maar goed als je echt graag wilt en je hebt de mogelijkheden om de ervaring op te doen heb je een kleine kans dat het gaat lukken.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:12

als niemand droomt dan zou er niks bestaan.

maar iemand die een paard naar je brengt wil weten wat jij voor diploma's en ervaring hebt.
om dit in nederland te beginnen moet je meer geld nodig hebben dan belgie en duitsland.
laat de secetaresse maar uitmesten vegen!
die heb je harder nodig....

ikzelf doe ook wel eens ''probleem'' paarden/ponys berijden/inrijden,maar dan gewoon terwijl de zomermaanden op mijn vaste gehuurde land .(zo had ik afgelopen zomer een tinker die niet kon galopperen in de bak)
eventueel zou het ook in de wintermaanden kunnen maar dat is dan op de pensionstal waar ikzelf ook sta en is hat stalgeld natuurlijk ook voor hun rekening.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:18

RockyLover schreef:
Hoi!

Ik heb al een tijdje de droom om met een goede vriendin van mij een stal op te richten, waar mensen een moeilijk paard naartoe kunnen brengen. (soort heartland gedachte) Mn vriendin doet vooral de moeilijke paarden dan (daar is ze heel goed in ) en ik ben dan haar secetaresse (ben ik weer goed in Knipoog ) en help een beetje met de paarden enz. Zou deze droom werkelijkheid kunnen worden, of is dit maar een droom voor een penny meisje?

Ik wil heel graag jullie mening weten of deze droom serieus een goed plan is of niet.

xxx Roos


Zonder dromen geen leven. Als je een droom hebt moet je proberen deze waarheid te maken. Jij komt in jouw schrijven voor een 13-jarige heel erg volwassen over. Dus een pennymeisjesgedachte krijg ik al helemaal niet bij je. Als jullie deze droom hebben, en hij klinkt mij niet onhaalbaar in de oren. GA ERVOOR!!! Zorg dat je je diploma op zak krijgt en ga ervoor.

Succes!!!

'Paint' it 'Black'

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 21:54

Bedankt Fasel Lachen

Als ik mijn vwo diploma haal, kan ik anders nog genoeg andere dingen doen. Maar waarom iets doen wat je niet leuk vind als een droom misschien ook werkelijkheid kan worden! Je leeft tenslotte maar 1x.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:34

Het vaak al moeilijk om alleen van zoiets te leven, laat staan als je daar 2 inkomens uit wilt halen. Maar ik wens je veel succes.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 22:38

Bedankt. Ik probeer er gewoon wat van te maken Lachen

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:49

Zoveel dromen...
Als het wat word kom ik bij je werken. ( heb je gediplomeerd personeel Haha!)
Het zal wel moelijk worden maar als het lukt...

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 09:13

eej
nou ik vind het een super droom!
veel suc6 ermee!!

Profiel update!!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 09:22

RockyLover schreef:
Bedankt Fasel Lachen

Als ik mijn vwo diploma haal, kan ik anders nog genoeg andere dingen doen. Maar waarom iets doen wat je niet leuk vind als een droom misschien ook werkelijkheid kan worden! Je leeft tenslotte maar 1x.


En met een VWO diploma kan je straks lekker alle kanten op. Zou het misschien zo zijn dat je niet alleen daar van kan leven kan je altijd nog parttime iets anders doen.

Jij hebt het hardstikke goed uitgedokterd. Ik heb er vertrouwen in OK dan! Lekker er voor gaan. Altijd je dromen najagen. Nogmaals, als je geen dromen hebt dan is een leven saai en in mijn ogen zelfs zinloos. Wat je zegt. Je leeft maar 1 x en daar moet je voor gaan!

'Paint' it 'Black'

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 10:44

Heel erg bedankt Fasel, door jou krijg ik zelfvertrouwen en de gedachte dat het me echt zou kunnen lukken Lachen

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 10:49

Ik zou zowiezo niet met iemand anders een bedrijf beginnen Knipoog je zit dan nog tijden aan die gene en je bedrijf vast. Stel dat die ander er mee wil stoppen. Of iets anders wilt, dan zit je daar met je bedrijf. En je moet natuurlijk wel het geld hebben of lenen , met een wel heel goed bedrijfsplan, want het kost natuurlijk onwijs veel geld. Ik neem aan dat je zelf stallen etc. wil gaan bouwen.
Maja we zien wel wat de toekomst brengt Lachen!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 11:00

Linardsje23 schreef:
Ik zou zowiezo niet met iemand anders een bedrijf beginnen Knipoog je zit dan nog tijden aan die gene en je bedrijf vast. Stel dat die ander er mee wil stoppen. Of iets anders wilt, dan zit je daar met je bedrijf. En je moet natuurlijk wel het geld hebben of lenen , met een wel heel goed bedrijfsplan, want het kost natuurlijk onwijs veel geld. Ik neem aan dat je zelf stallen etc. wil gaan bouwen.
Maja we zien wel wat de toekomst brengt Lachen!


Denise is dan de eigenaresse en ik ben haar secetaresse, dus het is eigenlijk niet samen Knipoog Maar we zien idd wel Lachen je mag daar ook komen werken hoor Car Knipoog Kom je met Lin bij ons staan Schijnheilig

Denaise
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 13:00

Een droom.... maar wel eentje die best wel werkelijkheid zou kunnen worden. Ik droomde al jaren van een eigen stal. Mijn vriend heeft een soort van stal, en er worden wer wat lesjes gegeven enzo (door mij) en ik heb nu zelf 10 paardjes. Tja, mijn droom is uitgekomen. Waarom de jouwe niet dan?

Heel veel succes in ieder geval met je droom wekelijkheid maken. haha Haha!

Luvs,
Denaise.

Luvs, Denaise en Maaike

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 13:05

Dromen blijven dromen maar soms worden ze de werkelijkheid..
Ik zou zeggen zet alles op alles en misschien kom je er wel, je bent nog jong dus wie weet.
Succes.

Maar ik zeg altijd, een mens moet alijd een droomwens hebben.

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:39

je moet er zeker voor gaan
weet je wat ik altijd denk?!
als het voor je weg gelegd is komt het uiteindelijk vroeg of laat op je pad terecht...geloof mij maar
succes
gr esther

NIET DOOR GEWELD EN KRACHT MAAR MET GEDULD EN ZACHT WORD RESULTAAT VERKREGEN......!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 16:46

vind het geen penny-meisjes droom , denk dat iede p[aarden mens het wel zou willen als ie er voldoende tijd , geld en grond heeft , dus pennymeisjes droom vind ik nergens op slaan , tsja van al die manegeeigenaren was het waarschijnlijk ook een droom en hun is het ook gelukty dus waarom jou niet , de kans is mischien wat klein maar de kans is er!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evilou, GrapeshotBot, Sintara, YandexBot en 49 bezoekers