Lotje met zwangerschapsverlof

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Lotje met zwangerschapsverlof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 14:23

Deze week heb ik besloten te stoppen met het rijden op Lotje. Ze voelde tijdens de trainingen niet goed aan, ze was na 10 min. werk echt zeiknat van het zweet en was wat aan het hijgen. Daarbij is ze erg tegen het been, ook zonder sporen. Steeds als ik been geef legt ze alleen haar oren plat in de nek maar gaat ze niet vooruit. Verder staat ze ook op stal zomaar ineens te piepen en slaat ze naar dr buik. Ook stond ze na het rijden een beetje te persen, alsof ze moest plassen maar dan kwam er niks uit.

Lotje is normaal gesproken een paard wat heel vlug en rillerig is en ze loopt altijd, zelfs na de training dribbelt ze nog aan. Nu is ze echt sloom en sloft ze zelfs een beetje. Ze loopt nu echt wat op de voorhand terwijl ze van zichzelf heel veel houding heeft.

Al dit heeft me ertoe besloten om te stoppen met het rijden. De gezondheid van merrie en veulen gaat voor en ik vergeef het mezelf nooit als ze door mijn toedoen het veulen verliest. Dit gaat voor alle sportieve ambities. Het was mijn eigen keuze om haar te laten dekken en wist dat dit moment dus een keer zou komen. Ik had alleen gehoopt dat het wat later zou komen zodat ik nog de selecties kon rijden voor de kampioenschappen en ook wilde ik graag meedoen aan de selecties voor Indoor Brabant.

Maar ach, het had erger gekund als ze onregelmatig was geweest. Nu kan ik er na Zotje gewoon weer mee doorrijden en volgend jaar is ze nog pas 8 en dan zijn er weer kampioenschappen en weer een Indoor Brabant.
In principe heb ik al veel meer met haar bereikt dan ik ooit had durven dromen ivm het ongeluk. Ze is nu Z1 +3 en dus Keur! Het sportpredikaat hebben we niet gehaald maar die Z2+1 moet voor mijn Lotje uit de loterij ook geen probleem zijn tegen die tijd.
Ik wil niet ten kost van alles die wedstrijden rijden.
Ik denk dat deze dracht wat zwaarder wordt als de vorige, laten we hopen dat alles goed afloopt. Ze is nu ook al echt wat dik aan het worden terwijl dat vorige keer pas eind januari was. Sommige merries kan je doorijden tot het einde van de dracht maar dat durf ik echt niet aan. Ik vertrouw op mijn gevoel wat eigenlijk altijd wel klopt wat dit betreft. Ze voelt zich niet goed en dan sta ik er niet achter om te blijven rijden.

Ik houd julllie uiteraard op de hoogte hoe het verder vorderd met haar en Zotje!!

Suzanne

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 15:14

Ik hoop voor je dat ook alles goed gaat. Wanneer moet het veulen komen? En wie is de vader?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 15:20

Goed dat je luistert naar je merrie. Na het veulen is ze toch nog niet te oud voor het sportpredikaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 15:55

Fijn dat het nu toch zo goed gaat met Lotje na de eerdere pech die je met haar gehad hebt! We kijken natuurlijk allemaal vol verwachting uit naar Zotje!

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 16:00

Goed dat je naar je paard luisterd! Paard dat ik rijd is ook drachtig. Uitgerekend in april, maar ze is al ontzettend zwaar en als ik haar aan de longe laat galopperen..word ze erg Extreme duivel Oren plat in de nek!! En ook met gek doen in de wei draaft ze/sloft ze er maar beetje achteraan! Ze is ook nog erg jong en 1e keer drachtig..Dus ik denk dat het ook voor haar vervroegd zwangerschapsverlof word! Tong uitsteken
Wanneer is lotje uitgerekend??

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 20:57

Ik doe het ook rustig aan, mijn paard is nu 7 maanden drachtig. Al heb ik nog niet het idee dat ze het zwaar heeft, maar ik weet ook niet of ze dat wel zo zou laten merken. Is een eigenwijze hardkont..... Haha!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:46

Goh ik dacht al dat Nouska een van de weinige paarden is die moeite begint te krijgen met het rijden, maar dat valt dus mee!
Ik ga over 2 weekjes het rijden afbouwen, daarna alleen nog wat buitenritjes enzo, dat vind ze heerlijk!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:04

Goed van je dat je luistert naar de signalen die je merrie afgeeft.
Beter nu stoppen met rijden en een gezond veulentje op de wereld zetten dan straks in de problemen raken.
Na de bevalling is het weer nieuwe ronde, nieuwe kansen

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 17:26

Zo denk ik er ook over, Oscar! Vandaag ook even met Claudina gereden, ze wil best wel even draven en een stukje galoperen, maar het moet niet te veel worden. Dan is ze niet vooruit te branden!!! Ze staat liever stil in de bak, en dan lekker om zich heen kijken, dan dat ze wat doet!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:28

Dat lijkt inderdaad een duidelijk signaal dat Lotje (leuke woordspeling dat 'uit de loterij' Haha! ) het genoeg vind.

Hoe doet Votje het?

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 23:50

Goed dat je zo goed luisterd naar je paardje! Ben benieuwd naar het veulentje? wanneer moet het komen?

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 14:53

Ze is nu 6 maanden drachtig van Ferro.

Tis nu al een draakje hihi

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:58

Ik moest mer Ro stoppen met 9 maanden dracht ivm dat het veulen tegen de darmen aan lag te duwen. hierdoor had Ro steeds last van lichte koliek verschijnselen. wellicht dat Lotje daar ook al last van heeft. Iig een goede keuze van je. Ik hoop dat het allemaal super verloopt. Knipoog

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:23

Vast en zeker een goede beslissing zo te horen.
Ik merk bij die van mij nog niet dat ze het "moeilijk" heeft, en ze is 7 maanden en een paar maanden drachtig. Toch doe ik wel rustig aan, extra daagjes rust enzo. Nog 4 maanden te gaan bij die van mij, spannend! Hoop voor je dat alles verder goed zal gaan met de merrie en het veulen

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:17

Nou ik heb dit weekend mijn laastste wedstrijd met mijn nu bijna 6 maanden drachtige Nouska. Het ging helemaal niet lekker, je kon ook echt merken dat ze er genoeg van had. Vanaf nu heeft zij dus ook lekker zwangerschapsverlof! En mag ze genieten van haar dracht!
Ik ga nog wel wat buitenritjes met haar maken, dat vind ze geweldig!