Verdinant

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
barasi
Berichten: 11
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: egmond aan zee

Verdinant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 15:56

Hoi allemaal!
ik ben bezig, met Verdinant, het is een friesche hengst van , ik gok zo'n 1.60 m. ik ben hem aan het in rijden, ik begin rustig aan, want in maart word hij drie, dus dan pas echt aan het werk, nu ben iik een poging aan het doen om wat conditie op te bouwen, hij is lief, is berijd voor je te werken en wil graag leren, maar hij is slim, hij heeft meteen al trucjes om eronder uit te komen, ik heb een boekje met kunstjes, zoals; spaanse pas, liggen, en dat soort dingetjes, dat wil ik eerst met hem doen, zodat hij vertrouwen in me krijgt, met me speelt, al zijn spieren gebruikt, en om het ok een beetjke leuk te houden, het is tensalotte een jong paard.
het gaat nu goed, elke dag ff longeren, lekker poetsen natuurlijk, en ik longeer met zadel en hoofdstel,ik heb er al op gezeten, en aan de longe voorzichtig gestapt, ,maar zoals ik al zei, we doen het rustig aan.
Zijn vacht ziet er steeds beter uit,ik poets hem elke dag, en borstekl zijn manen uit, hij zieyt er prachtig uit, hij glimt als een spiegel, volgens mij, als je er naast gaat staan en goed kijkt, kan je jezelf in zijn vacht zien.
het is mijn eerste keer, dus...nog wel spannend, maar het is eenn goed paard voor een erste kleer, hij vertrouwt me zonder dat ik er iets voor heb hoeven doen, lkekker aandacht geven, en hij vind alles best.
dus, ik hebber heel erg veel zin in om straks van eht voorjaar een stapje verder te gaan, maar nu is hij in de groei, dus wil ik hem niet echt heel; vceel laten werken,ik neem ruistig de tijd om een band met hem op te bouwen, met he,m te spelen, en conditie op te bouwen. Helemaakl te gek!
x, suus

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:06

welkom op bokt!! En nog veel succes met Verdinant, toevallig geen foto's??

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:12

Welkom op bokt! Goed dat je het zo rustig aan doet met hem!

MijnMullino
Berichten: 119
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:34

Dag lieve stalgenootje van me. Je deed het vanmiddag echt super met Ferdinant! En ik weet zeker dat het je gaat lukken want volgens mij is Ferdinant nu al helemaal gek van je. Lovers
Tot morgen Suus! Groetjes Marise

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:23

Heeej klein suusje!! Wat leuk dat je een fries aan het in rijden bent joh! Jij moet eens wat vaker op bokt komen want iedereen denkt dat je nieuw bent Tong uitsteken. Ik ga trouwens strakjes ook beginnen met Lucas! Dan moet je maar een keertje komen kijken (misschien dat hij dan niet op je teen gaat staan Haha! ). Ik heb Forrest trouwens niet verkocht, maar verhuurd...ben je nu weer blij?

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:26

Welkom op bokt! veel plezier verder met verdinant

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:27

horsewisper schreef:
Welkom op bokt! veel plezier verder met verdinant


Haha jij hebt duidelijk mijn berichtje niet gelezen! foeifoei Haha!.

barasi
Berichten: 11
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: egmond aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 18:41

hoi allemaal!
misschien, bedankt voor het "Warme welkom" hoor, maar ik ben al opngeveer, vijf en een halve maand aangemeld bij bokt ofzoiets denk ik tenimnste, dusseh....ik ben niet nieuw! en, maris>? kep je niet gezien vnadaag??? of ga je vanavond nog? naja, mullino stond in elk geval lekker in zijn paddock,
x suus OK dan!

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:14

Welkom op bokt!
Alleen als ik jou was zou ik zo'n jong paard niet elke dag longeren, 2-3 x per week is ruim voldoende. als ik het goed begrijp is hij nu pas 2.5 ?
Wees verstandig: heb geduld, hij moet nog lang mee toch ?
Longeren is erg belastend voor een jong paard, ik zou eerder met hem langs de weg stappen aan de hand o.i.d. Friesen staan sowieso niet bekend om hun sterke ruggen, dus wat jij nu doet klinkt mij in de oren als "teveel" op dit moment.

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:21

veel plezier met verdinant! zet je de volgende keer fotos? zou wel eens willen zien hoe hij eruit ziet!

barasi
Berichten: 11
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: egmond aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 16:26

Mist?,
ik ben 11 jaar, ik weegf 40 kilo, het is een sterke fries, hij vind het leuk om wat voor je te doen, ik longeer hem hooguit twintig minuutjes (nog niet eens trouwens) , ik heb ook al geschreven dat ik die kunstjes met hem doe, zdat eht leuk blijft voor hem, en er zijn genoeg mensen om me heen die me kennen, verdinant kennen, en weten wat ik met hem doe, dus bedankt voor je advies, maar ik dnek dat het een heel heel klein beetje totaal absoluut helemaal nergens op slaat.
suus

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:44

Barasi, ik ben het wel met Mist eens. We proberen je helemaal niet aan te vallen. Maar 2.5 jaar is erg jong voor een paard en hij zal nog veel moeten groeien. Ondanks dat je niet te zwaar bent voor dit paard, en hij je daarom best zou kunnen dragen, betekent het nog niet dat hij er al klaar voor is om bereden te worden. Daarnaast is 20 minuten longeren best lang. Longeren is behoorlijk zwaar voor een paard, vandaar dat mensen vaak hooguit 30 minuten longeren ipv 1 uur rijden (dit met een volgroeid paard).

barasi
Berichten: 11
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: egmond aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 16:49

hoi,
ik doe echt neit veel met hem Huilen , en toen 8k dat bericht schreef die eerste, had ik ook erg wilde plannen Tong uitsteken , ik doe wel rustig aan hoor , en zoals ik alz ei, er zijn ghemnoeg mensen om me heen die het wel zeggen als ik het fout doe.
dus evengoed bedankt voor je advies OK dan! , maar ik doe echt neit zoveel met hem als datr ik toen heb getypt
x suus Knipoog

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:37

Okidoki. Dan is het prima! Succes met je paardje.
Ik heb tegenwoordig ook wilde plannen, ik heb namelijk over clicker training gelezen. En het lijkt mij wel wat als Cheyenne haar beentjes kan optillen zodat ik haar beschermertjes eromheen kan doen. Als ik haar dan ook kan leren de singel vast te maken en het hoofdstel in te doen, dan ben ik helemaal happy. Haha!

barasi
Berichten: 11
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: egmond aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 17:38

ik ken iemand die al twee paarden heeft ingereden me tbehulp van klickertraining, wieke peperkamp. www.peperkamp.mijnhomepage.nl, misschienhbe je er wat aan.
x suuz

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:43

He, bedankt! We zijn Cheyenne al aan het inrijden, volgens de normale 'engelse' manier. De clicker training wilde ik erbij doen, omdat Yen nogal gek is op snoepjes en snel met haar hoofd naar je zak duikt, als je haar beloont.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:35

Jennygirl schreef:
Okidoki. Dan is het prima! Succes met je paardje.
Ik heb tegenwoordig ook wilde plannen, ik heb namelijk over clicker training gelezen. En het lijkt mij wel wat als Cheyenne haar beentjes kan optillen zodat ik haar beschermertjes eromheen kan doen. Als ik haar dan ook kan leren de singel vast te maken en het hoofdstel in te doen, dan ben ik helemaal happy. Haha!


Jaaaa! Yen wordt "SUPERHORSE" Haha!

suusjuhh

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Egmond aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 20:46

j bent al aan hetn inrijden op de gewone engelse manier..,aar heb j eer wat aan gehad?
x suus p.s ik ben barasi...alleen had ik in mijn profiel mijn naamveranderd, de volgende dag wilde ik inloggen, en toen wist ik niet ,meer hoe ik mjinnaam hadvveranderd..maar dan weet jedat

suusjuhh

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Egmond aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:46

heye tries, kijkmaar, zo goed??
x suus

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:56

haah!! ja goed!!
dankje!!

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:11

Ik wil je ook niet aanvallen, maar Friezen zijn ook nog eens later uitgegroeid en longeren IS écht heel belastend voor jonge paarden...

Quest

Berichten: 764
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: In Duitsland naast mijn paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:12

Hoi Suus,

Jij ook hier Tong uitsteken Heel veel plezier met Ferdinand en wie weet kunnen we nog wat van elkaar leren!!

Groetjes Esther

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 10:33

suusjuhh schreef:
j bent al aan hetn inrijden op de gewone engelse manier..,aar heb j eer wat aan gehad?

We hebben er absoluut wat aan! Cheyenne pakt dingen heel erg snel op en dit alles zonder verzet.