Wat wil je doen met je paard maar doe je niet?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Wat wil je doen met je paard maar doe je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 17:34

Wat zou je willen doen met je paard maar doe je niet? En waarom niet?

- Ik zou wel willen springen met Rowan, maar doe dat niet om een aantal redenen... ik heb geen geschikt zadel, Rowan heeft nog nooit gesprongen, en ik ben te onervaren om met een jong paard te springen. Eigenlijk vind ik het ook eng. Ik zou het liefst een paar keer met een ervaren, vaste springer willen oefenen voor ik het met Rowan aandurf...

- Ik zou wel eens een dressuurwedstrijdje willen rijden, kijken hoe hij het doet. Naar mijn gevoel loopt hij lekker soepel en zouden we geen slecht figuur slaan (buiten het feit dat ik er te groot voor ben..) Ik doe het niet omdat ik niet vanalles aan uitrusting, laarzen, jasje etc aan wil schaffen, plus een startkaart, voor iets dat ik misschien maar heel af en toe wil doen.


Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 17:36

Irish voor de kar zetten! Tuig is er al, kar is er ook al! maar paardje is te dik voor het lamoen op dit moment!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 17:53

endurance rijden met Morrie, maar dat zal nooit kunnen, omdat de aanleg voor artrose te groot is

Ik mag al blij zijn als ik 2 x per een bosritje kan stappen in de toekomst....

bovendien gaat ie die 10 km/u nooit halen, we stappen er nu 3 in het uur

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 18:02

Laten dekken. Het is redelijk duur en ze is toch een beetje te oud ervoor. Het liefst zou ik d'r in 2005 laten dekken, maar dan is ze gewoon te oud en bovendien moet ik tegen die tijd wel geld hebben dus doe ik het maar niet . Te veel onzekerheden en risico's als ik het wel doe. Zo'n veulen of Dees zou ik dan echt niet over m'n hart krijgen om te verkopen.

- Offline -

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 18:14

Cross wedstrijdje meedoen! Lijkt me zo gaaf.
Verder zou ik Ewald ook wel eens voor de kar willen zien. Kan ie later in 2-span met onze fries Tong uitsteken Staat vast leuk Verward

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 18:22

Buiten rijden!! Ik bedoel een buiten rit...Festima durft nog niet eens het erf af...Ze is zon schijterd Tong uitsteken


Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 18:38

Hee

Ik zou ooit graag nog eens met mn paard een hindernis van 1.30/1.40 meter springen. Ik durf het alleen niet Mijn paard zou het wel springen, die springt alles wel alleen als ik twijfel niet. Laatst in de springles stond ie op 1.35m, ik dacht ik kan het altijd proberen, maar ik twijfelde teveel en hij weigerde. Ik wil het echt graag een keer durven, dan kan mijn paard er tenminste overheen zonder dat ie voelt dat ik twijfel Ach gut

groetjes Geriette

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 18:40

hallo arwen lune,je kan toch wedstrijdjes rijden waar je geen startkaart voor nodig hebt?
meestal hoef je dan alleen een zwarte trui aan met wit kolletje eronder.
en springen:begin met balkjes draven,en na een paar weken zet je aan het einde van de balkjes een klein kruisje.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 19:54

Idd, er zijn wel wedstrijdjes zonder startkaart hoor. Zowel onder het zadel als aangespannen.

Ik zou wel echt willen starten, maar heb geen vervoer.
Ik zou wel op menles willen. Maar heb geen vervoer, en geen geld voor goed tuig en karretje.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 19:59

ik wil graag gaan mennen en heb de benodigde spullen al.
maar eerst wil ik een mencursus gaan volgens in gersloot, samen met een groepje buren die dat ook willen doen.
verder zou ik wel eens met moon willen springen, maar dat kan/doet ze nog niet.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 20:00

officieel springe.
omdat ik het niet durft op wedstrijd.
maar thuis spring ik gewoon alles en laatst heb ik 130 gesprongen .
neeh dank je niet op wedstrijd springen.
mischien eerst op een ervaren paard springen

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 20:07

Ik wil wel weer eens lekker gaan trainen met me paard. Maar ze heeft een griffelbeen operatie gehad en is nu na 3 maanden nog aan het genezen.. Hoop enkel maar dat het been geneesd....
En anders als ze weer toppie is dan wil ik wel is mennen hebben een mooie nieuwe marathon kar en mooi tuig dus moet kunnen enkel moet ze eerst genezen

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 20:19

Ik zou alleen met Lex naar buiten willen, maar dan is hij zo vervelend. Ik ben nu wel aan het oefenen, dan ga ik alleen met hem wandelen. Het gaat nu wel steeds beter, want eerst hinnikte hij ontzettend vaak tijdens een klein wandelingetje en schrikt hij van alles (met rijden is het dus helemaal vervelend). Ik denk dat ik in de zomer, als ik vaker buitenrij, ook eens alleen met hem ga proberen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 20:26

vrij zijn....
Zonder enige hulpmiddelen over een vlakte galoperen, alleen mjin paard en ik...

Waarom doe ik het niet? Ik heb geen vlakte Tong uitsteken

Nee, durf ik echt (nog) niet aan met Jamaica


Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 20:48

In het bos of op het strand gaan rijden, onderlinge wedstrijdjes, en mee met een Bokt-rit. Maar mevrouw weigert op de trailer te gaan, dus tsja... dat zit er niet in.

Nadieh

Berichten: 3
Geregistreerd: 24-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 20:52

ik zou wel wedstrijden willen rijden met mijn verzorgpony,
maar dat doe ik niet omdat:
1. Ze is niet van mij
2. Ik heb geen trailer
3. Ik heb geen voorleester/voorlezer
4. Het kost te veel geld
5. Ze is te oud
nou, dat wilde ik even kwijt

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 20:53

Waar vind ik informatie over startkaart-loze wedstrijden? Ik ben een beetje western/endurance ruiter, dus ik heb gewoon geen witte dekjes, rijbroeken, etc etc. Een keertje wat minder officieel kijken hoe wij het op wedstrijd zouden doen lijkt me wel leuk.

Nadieh

Berichten: 3
Geregistreerd: 24-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:02

Nadieh schreef:
ik zou wel wedstrijden willen rijden met mijn verzorgpony,
maar dat doe ik niet omdat:
1. Ze is niet van mij
2. Ik heb geen trailer
3. Ik heb geen voorleester/voorlezer
4. Het kost te veel geld
5. Ze is te oud
nou, dat wilde ik even kwijt



Linda is een superpony!!!!!

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:31

Te paard naar Santiago de Compostella. Tijd ontbreekt en ik denk dat bij thuiskomst ook de echtscheidingspapieren kan tekenen.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:21

Ook Kado voor de kar zetten, gaat waarschijnlijk komend jaar gebeuren Haha! En ik zou ook graag eens een parcoursje (officieel) met hem willen springen. Ga komend jaar wel dressuur met hem starten tussen de paarden, kom ik aan met mijn kleine hummel van 1.51 *LOL* Hij kan ook leuk springen, maar ik weet niet zeker of hij een heel parcours op paardenmaat ook red Lachen We gaan er iig wel aan trainen. Een lijntje op 1.10 red hij wel, maar goed, das nog geen parcours Knipoog

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:26

ArwenLune schreef:
Waar vind ik informatie over startkaart-loze wedstrijden? Ik ben een beetje western/endurance ruiter, dus ik heb gewoon geen witte dekjes, rijbroeken, etc etc. Een keertje wat minder officieel kijken hoe wij het op wedstrijd zouden doen lijkt me wel leuk.


Een wit dekje zou je wel van mij kunnen lenen Knipoog . Bij onderlinge wedstrijden (van een manege) kan je vaak zonder startkaart starten. Is alleen niet officieel, dus winstpunten tellen niet.

Eadem mutata resurgo.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 22:55

Cupid schreef:
Een wit dekje zou je wel van mij kunnen lenen Knipoog . Bij onderlinge wedstrijden (van een manege) kan je vaak zonder startkaart starten. Is alleen niet officieel, dus winstpunten tellen niet.


Maar moet je dan niet lid zijn van de organiserende manege? Ik reed vroegàh in een ver grijs verleden bij de Dragonder en heb het daar onderling zelfs tot L2 geschopt, maar toen kreeg ik m'n eigen paardje en stopte ik met dressuurrijden. Ik neem aan dat ik nu niet 'out of the blue' zomaar daar weer een onderlinge wedstrijd kan starten...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:03

Ik zou dolgraag weer willen starten, zo nu en dan naar het bos gaanf.Mijn paard trailermak maken...Doe ik niet,want ik heb geen trailer...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:07

Ik zou dolgraag weer willen lessen, mischien kom thet er van de zomer wel van!
Ik zou Des dolgraag in het tuig willen zien, maar waag het er maar niet meer op aangezien ze al meerdere keren voor de kar is gaan liggen.
Ik zou er wel eens een veulen bij willen fokken, maar wat moet ik met het veuelen doen en waar moet ik het laten. Bovendien heeft de vorige eigenaar haar een aantal jaar geleden een keer of wat laten dekken zonder resultaat.
Ik zou wel eens een wedstrijd willen rijden, maar er is geen manege in de buurt en ik heb geen vervoer.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:16

stef schreef:
vrij zijn....
Zonder enige hulpmiddelen over een vlakte galoperen, alleen mjin paard en ik...

Waarom doe ik het niet? Ik heb geen vlakte Tong uitsteken

Nee, durf ik echt (nog) niet aan met Jamaica

ok dit is het toppunt. zat aan veel dingen te denken, maar dit is geweldig!
en anders..
*serieus dressuur rijden, vind hij na 18 jaar echt niet leuk meer..(en ik daarom ook niet)
*hoog springen, ik kan bij ons niet zo hoog bouwen
* een keer naar een spring clubles gaan, om te laten zien dat een paard op een touwhalstertje ook mega goed kan luisteren (er hoeft niet altijd een martingaal aan te hangen)
* een trektocht maken in frankrijk ofzo.. dat doe ik hem maar niet meer aan, en ik heb geen vervoer.
Maar als ik een eigen knol heb ga ik dit allemaal weer doen zeg ik nu Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, herr_balou en 14 bezoekers