Overkruist in Galop met mijn fjord

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 21:47

Ik rij een fjord van 7 jaar en ze is nu 1 jaar goed onder het zadel maar ze galopeert in de linkergalop wel goed maar in de rechtergalop is ze overkruist. IK neem haar wel altijd terug en probeer dan weer opnieuw maar dan doet ze ook nog steeds. En stelling geven voordat ze in galop aanspringt lukt ook niet want dan gaat ze evengoed verkeerd in galop. Wie heeft er wat tips voor mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 22:03

de meeste fjorden kunnen 'niet normaal' galoperen de meine ook niet. Ik heb er niet echt veel aan gedaan en nu is ie 5 en doet ie het uit zich zelf . Ga lekker veel buiten rijden dan leren ze het echt vanzelf..Het si voor de meeste fjorden echt heel moeilijk om goed te galloperen. Je kan wel proberen je paardje goed los te maken dan gaat de galop ook vanzelf goed..

groetjes

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 22:43

longeren wil soms ook nog weleens helpen.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 23:41

in de bak blijven terug nemen overkruisd is fout. probeer vanuit een hele kleine volte (met stelling) aan te springen om daarna recht uit te gaan. zit ie goed niet meer aankomen en gewoon door laten lopen. om laten bokken op de zweep wil ook nog wel eens helpen maar dat ligt eraan hoe je paard is. en natuurlijk proberen in t bos veel lange paden af te galoperen voor het evenwicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 08:56

Citaat:
Op 2001-11-04 21:03, schreef debora/ry:
de meeste fjorden kunnen 'niet normaal' galoperen


Verward Blij dat ik geen normale Fjord heb! Cool

Gebruik je genoeg BUITENbeen bij het aangalopperen? Hij moet eerst z'n buitenachterbeen goed onderzetten voor het eerste galophuppeltje. De meeste mensen die ik met dit probleem zie worstelen springen aan dmv drijven met het binnenbeen. Als je ze dan aanleert om meer met het buitenbeen te gaan doen, is het probleem meestal verholpen.

Heeft trouwens niets met het verschijnsel Fjord te maken.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:18

*lol* dan is shico ook niet normaal. hij kan nl wel goed galopperen (ok af en toe een bokje drbij maar wel goede galop enz)

het heeft denk ik gewoon met t evenwicht van t paardje te maken, goed oefenen, lange rechte stukken rijden en dan komt t vanzelf wel goed hoor

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 23:06

Bedankt ik zal het allemaal ff proberen