[NH] hoe maak je een 'Cherokee Bridle'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

[NH] hoe maak je een 'Cherokee Bridle'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 00:14

Als ik gewoon een touwtje door de mond doe spuugt ie em uit (en geef hem eens ongelijk!)
Is hier een speciaale manier voor om ze te maken?

Ik heb dit gevonden op www.paardnatuurlijk.nl bij level 2 van parelli.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 00:48

ik vind het enge dingen, zou voorbereiding zijn op een bit. Dit moet zeker niet in de handen van onervaren mensen terecht komen... BRRRRRR

mandybeauty
Berichten: 595
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 12:34

je gebruikt een savvy string. Kijk maar even op http://www.parelli.nl
maar ik zou hier niet zomaar mee beginnen. Er is namelijk wat voorbereiding vor nodig.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 13:19

het is ook absoluut niet zomaar met een touwtje rijden. Allereerst moet je zorgen dat je paard dus vrijwillig het touwtje vasthoud (daarom dus een voorbereiding op het bit). Dit doe je door eerst de mond te desensibiliseren, zodat je bijvoorbeeld ook de tong zou kunnen pakken. Daarnaast rijd je er niet echt mee, maar gebruik je het na je gewichtshulpen, en samen met cs, en komt het niet echt strak te staan. Je gebruikt het vooral als aanwijzende hulp. Daarbij heb je als je dit gebruikt, al het hele programma gedaan, en weet je dus hoe voorzichtig je hiermee moet zijn en hoe je met cs moet rijden.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 16:16

Ik rijd mijn paard western op de neck reining. Ook rijd ik vaak met halster of savvystring of helemaal niets. Ik zag dit en heb dit al eens eerder geprobeerd, maar toen wurmde hij steeds het touw eruit na een tijdje. Je kan er idd niet echt veel mee, maar ik vond het een interessante optoming om eens te proberen.

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 16:37

Je maakt een lus met je savvy string, die doe je in zijn mond, dan maak je een knoopje waar de string door het lusje komt zodat wat in zijn mond zit niet aangetrokken wordt als je aan de savvystring zou trekken. Maar zoals Sanne83 al zegt...het is niet iets om zomaar te doen. Daar is een gedegen voorbereiding voor nodig..level 2.