ratten op stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

ratten op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 22:50

Hebben jullie ook last/last gehad van ratten op stal? Ik namelijk wel. Die beesten hebben mijn westernsingel doorknaagd en ze waren ook al aan mijn westernzadel en veelzijdigheid zadel begonnen. Wat voor harde maatregelen hebben jullie genomen?


Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 22:53

Van ratten heb ik gelukkig nooit last gehad, wel van muizen. Daar is de oplossing voor aan komen lopen...... een KAT.
Veel van mijn spullen werden overigens ook door de muizen kapot geknaagd. Heb een stalen kast aangeschaft en alles wat 'knaag' kwetsbaar is, daar in opgeborgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 23:26

Lief toch, al die beestjes? Hoe meer beestjes, hoe meer vreugd *LOL*

Allen niet zo lief van ze dat ze je spullen stukmaken Haha!

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 23:45

wij hebben ook ratten of muizen in de stal, maar kheb niet echt last van ze ofzo. Al mijn spullen zitten in een zadelkast die alleen maar opengaat als ik wat nodig heb. ze slopen dus niks

[o]

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 23:45

wij hebben ook ratten of muizen in de stal, maar kheb niet echt last van ze ofzo. Al mijn spullen zitten in een zadelkast die alleen maar opengaat als ik wat nodig heb. ze slopen dus niks

[o]

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 23:52

wij hebben ook ratten op stal,en denk je dat je ze kan vangen? niet dus,met alle mogelijke vallen hebben we het geprobeerd maarz e zitten er nog altijd en komen vrolijk terug....al het *eetbare* zit in kisten of tonnen,dus daar kunnen ze niet bij,waar leven ze dan van....als ze maar niet stiekum een hapje duuk nemen >;)

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    Anne_GTI

    Berichten: 18199
    Geregistreerd: 26-09-02
    Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 01:01

    Zorgen dat er iig geen voer rondslingerd. Overigens kun je in geval van een rattenplaag ook kosteloos de gemeente inschakelen. Wij hebben het voer in een oude diepvrieskist zitten. Werkt perfect, kan niks bijkomen. De gemiddelde kat vangt overigens geen ratten (uitzonderingen daar gelaten) Sommige Jack Russels en Boeren Foxhondjes zijn er wel verrekte handig in.

    Fabienne1
    Berichten: 2498
    Geregistreerd: 19-08-02
    Woonplaats: Noord-Brabant

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 12:04

    Bij ons op stal lopen muizen en soms ratten rond. Ik ben er echt heeel erg bang van, dus ik roep eerst hard voordat ik naar binnen ga. Maar dat helpt ook al niet meer. We hebben wortels staan en daar komen ze dus aan. Die zouden we eigenlijk moeten afsluiten.
    Ook hebben ze weleens een zweetdeken gesloopt. Dat is echt balen Boos! . De laatste tijd gaat het iets beter, maar als het kouder en natter word komen ze toch weer binnen.
    We hebben al korrels neergezet, maar echt helpen

    missnynke

    Berichten: 8492
    Geregistreerd: 11-05-02
    Woonplaats: Hallum

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 12:09

    ook zorgen dat je geen voer morst!

    MarijeR

    Berichten: 24928
    Geregistreerd: 20-08-01
    Woonplaats: Onstwedde

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 12:11

    In de stal hebben we totaal geen last van muizen, die zitten bij mijn ouders in huis (huis zit aan de stal vast), lekker warm en geen katten in de buurt...
    Ratten hebben we helemaal geen last van, wel af en toe een wezel die de eieren vam de kippen rooft.

    Ophelia

    Berichten: 824
    Geregistreerd: 30-10-03
    Woonplaats: Assendelft (N-H)

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 12:15

    Wij hadden ook last van ratten en hebben gewoon rattengif gebruikt. Deze beestjes vind ik nl niet lief hoor. Ja, als ze bij een ander zitten prima, maar niet bij mij op stal
    Wij hebben nl al eens meegemaakt dat ze rustig in de voerbak van m'n paard zitten Boos! . Gewoon preventief korrels plaatsen op een kind/dier veilige plek, zodra ze op zijn meteen weer een handje neerleggen. Door deze manier hebben we er gelukkig geen last meer van.

    Nicole85

    Berichten: 6697
    Geregistreerd: 20-06-02

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 13:03

    Ook hier ratten gemeld.... Nu is het voerhok opgeruimd, we mogen absoluut niks van brokken oid op de grond laten ligge. Alles opbergen....

    WISH IT, DREAM IT, DO IT!

    Nerwen

    Berichten: 16039
    Geregistreerd: 02-09-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 13:09

    Heb nog nooit een rat of muis bij ons op stal gezien. Er lopen daar dan ook vier katten rond Knipoog . Gewoon alles goed opbergen lijkt me... Zadels e.d. in een kast of hoog opbergen (aan zadelsteun ofzo) voer goed afsluiten. Liefst in metalen dingen, daar kunnen ze niet doorheen knagen.
    Je kan ook van die ratten en muizenvallen kopen. Wel op zo'n plaats neer zetten natuurlijk dat het voor de andere dieren geen gevaar oplevert en voor kinderen natuurlijk. Veel succes met je ratten probleem...

    xxappiexx

    Berichten: 5505
    Geregistreerd: 19-07-02

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 14:03

    Onze harde matregelen?
    S'avonds laat in het donker die beesten met een buks kapot schieten.
    De katten vangen de kleine ratten. Maar de grotere (sommige zijn even groot als een kat...enge beesten man!) schiet ons pap dus dood.
    Ze knagen alles idd kapot.

    Spikkel

    Berichten: 4030
    Geregistreerd: 29-12-01
    Woonplaats: Antwerpen

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 15:04

    Hoe komen der ratten ? Vaak door alles wat rondgeslingerd op de grond ligt , een paar kruimels en je hebt het al.Wij strooien altijd rattenvergif onder het hooi (het hooi staat op soorten paletten). Onhygiëne trekt ratten ook aan , ik weet nu niet hoe de hygiëne is bij jullie op stal natuurlijk Lachen ! En een kat hebben we ook , buiten muizen hebben we gelukkig geen ratten , bah als ik zoiets moest zien zou ik bang zijn joh Haha! ! Probeer rattenvergif ergens te strooien waar de paarden niet aankunnen natuurlijk.

    Mireille

    Berichten: 41893
    Geregistreerd: 06-01-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 15:23

    Inderdaad Spikkel, zo lang je zorgt dat het netjes en schoon is op stal en brok etc. van de paarden goed afgeloten is in een ton of zo hoef je niet bang te zijn voor ratten.

    Een of meerdere katten nemen is natuurlijk ook een oplossing.

    Mijn naam is haas.

    Incognito! 8-)

    Anoniem

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 15:38

    In de eerste plaats je voer goed afgesloten bewaren. Verder zijn die roze korrels ideaal. Daar voer je de ratten een poosje mee bij en zodra er niet meer van gegeten wordt, weet je eigenlijk wel zeker dat ze allemaal dood zijn.

    Let er wel op dat je die gifkorrels op een plaats legt waar je huisdieren en paarden er niet bij kunnen!

    LuvdaTossa

    Berichten: 12894
    Geregistreerd: 15-06-03
    Woonplaats: Midden vh land

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 15:42

    Wij hebben ook van die roze korrels. En die vinden de ratten ook nog lekker. Alleen nu liggen die beesten achter het hooi te vergaan................ Boos! Stinken......

    akerna

    Berichten: 3770
    Geregistreerd: 22-02-01
    Woonplaats: apeldoorn!!

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 17:48

    dat van dat gifkorrels is niet altijd zo.
    ik heb op mijn werk (menstal) ook last van ratten. ze kunnen niet bij de brokken, dat s afgesloten, maar ze halen de strond van de paarden uit de stallen, waar nog onverteerd haver in zit.
    verder verstoppen ze zich op de hooizolder, daar ligt behalve hooi en stro absoluut geen voer. gif helpt niet en vallen ook niet (allemaal via de gemeente geprobeerd)

    die krengen maken ganigen in het hooi en stro, ik vind t doodeng om naar boven te gaan om hooi en stro af te gooien.
    je weet niet of er eentje net onder de baal zit die jij wil pakken Boos!
    maar ja ik moet wel naar boven .

    liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

    vuurneon
    Berichten: 49885
    Geregistreerd: 17-10-03

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 21:09

    Het voer hebben wij afgesloten, maar die bessten zijn gewoon door de hardplastic deksel heen geknaagd Verward . We hebben nu rattengif neergezet op zolder en het werkt gelukkig! zes ratten hebben de dood gevonden in de stal van mijn pony! SMERIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik had een dode rat bijna onthoofd met een schep toen ik aan het uitmesten, ik had het besstje niet zien liggen. Ik ben alleen doodsbang om achter op de hooizolder te gaan kijken omdat ik bang ben dat er ratten te liggen vergaan.....

    johnvt
    Berichten: 229
    Geregistreerd: 13-09-02
    Woonplaats: Schipluiden

    Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 23:05

    Alles opbergen in afsluibare en stalen kasten.

    Als het schip lek is, gaan de ratten van boord.

    Wat een zelf spot hebben sommige mensen, ONGELOOFLIJK SAAI.

    Spetterlover
    Berichten: 17862
    Geregistreerd: 01-03-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 01:52

    alles goed afsluiten, geen voer rond laten slingeren .. ik vind ze dood maken dierenmishandeling ! Boos!

    -

    prompter

    Berichten: 11048
    Geregistreerd: 28-09-02

    Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 01:57

    Alle gemeenten in Nederland hebben een verdelgingsplicht voor ratten. Je zou het dus bij de gemeente moeten melden, zij zorgen dan voor de bestrijding.

    Extremely rare and Beyond Compare


    Anne_GTI

    Berichten: 18199
    Geregistreerd: 26-09-02
    Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

    Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 02:01

    Ja daaaag, je kunt ook overdrijven in je dierenliefde. Ratten zijn ongedierte waar onze hond snel mee afwerkt. Overigens zijn een paar keuteltjes van een rat of muis in het hooi al genoeg om je paard goed ziek te krijgen. Ik heb liever gezonde paarden op stal.

    Nicole85

    Berichten: 6697
    Geregistreerd: 20-06-02

    Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 10:51

    annegti schreef:
    Ja daaaag, je kunt ook overdrijven in je dierenliefde. Ratten zijn ongedierte waar onze hond snel mee afwerkt. Overigens zijn een paar keuteltjes van een rat of muis in het hooi al genoeg om je paard goed ziek te krijgen. Ik heb liever gezonde paarden op stal.


    Ik dus ook. Paar ratten meer of minder zal niet uitmaken. Beesten verkrachten elkaar al wanneer ze dag oud zijn. Ze zijn super ongezond, maken alles kapot. Verbeteren niks aan deze wereld: weg ermee.

    WISH IT, DREAM IT, DO IT!


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, GrapeshotBot en 74 bezoekers