Hoed kopen..maar welke???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Hoed kopen..maar welke???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 21:04

Ik wil as. weekend naar Arture's westernstore... Haha!
en daar een hoed gaan kopen, maar waar moet ik op letten? Verward

Wat zijn goede hoeden die nog lang mee gaan? Knipoog
Wat zijn goede merken?
En wat kosten ze ongeveer? (ik dacht va. 50 euro) Geld, geld!

Ook vriendin van me vertelde dat in goede hoeden 3 kruisjes staan...(?) weten jullie daar meer van?

Hebben jullie nog meer TIPS bij het kopen van een mooie hoed??

Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 09:09

De kwalitieit van de hoed wordt oa bepaald door de hoeveelheid beverhaar (weergegeven in aantal kruisjes?).

Bedenk goed hoeveel geld je er aan uit wil geven, want voor je er erg in hebt, heb je een hoed van € 300 (geen uitzonderlijke prijs!!!) op je hoofd en zit ie natuurlijk erg lekker.

Daarnaast heb je de harde en de zachte modellen. Die zachte zijn lekker flexibel, zitten fijn maar kan je zelf niet in model houden (ik in iedergeval niet) en na 2 wedstrijden is zo'n hoed echt een vodje! Ik ben dus overgestapt op een hard model en dat bevalt me stukken beter.
Was trouwens ongeveer € 60 kwijt en hij blijft netjes. Kijk of je er een hoedcan (betalen) of een hoedendoos (gratis?) bij kan krijgen, dan blijft je hoed netjes.

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 17:14

Dank je wel voor de tips! Wie weet meer van die kruisjes af????

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 22:07

Kruisjes is idd de hoevelheid beverhaar die erin zit... Hoe meer beverhaar hoe beter de kwaliteit en hoe duurder de hoed.

Ik heb zelf een stetson lite felt... zo een flexibele, maar die wel in vorm blijft... voor ronde de 60/70 euro vind ik dit een acceptabele hoed...