help me shet is te dik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kepotje

Berichten: 125
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

help me shet is te dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 18:22

ik heb een bonte shet een na deel hij is wat te dik en ik weet niet wat ik daar het beste aan kan doen ik geef me paardje wel kuil want daar kan die nie buiten en daar minder van geven gaar ook al niet Schijnheilig
ik geef me ponytje alleen bix als ik actief ge traind heb ~~}>
waty moet ik nu doen en dat bix is echt maar heel weinig minstensm een half handje eerlijk waar maar weet iemand hoe ik dit kan verhelpen er moeten echt wat pondjes af eerlijk waar

alvast hartelijk bedankt groetjes en kusjes priscilla

en de iets te dikke shet oscar en heel veel likjes Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken van ossie

ossie / love / you.



kepotje

Berichten: 125
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 18:23

help help help ik wil niet dat hij hoef bevangen woordt

ossie / love / you.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 18:26

Ik zou echt kuil gaan minderen als ik jou was!

Mijn shet kreeg gedrost hooi (dus hooi waar echt haast nix in zit) en ook alleen wat als ie intensief gelopen had, hij kreeg dan muesli.
Juist als ie binnen staat moet je hem niet te veel kuil gaan geven! Want als ie buiten had gestaan was ie ook meer in beweging geweest!

Misschien moet je nog meer met hem gaan werken, weet niet hoe intensief en hoe vaak je dat nu doet....
Misschien dat je ergens gedorst hooi kunt krijgen en het gaan mengen dus een pluk gedorst en een pluk kuil!

kepotje

Berichten: 125
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 18:28

hij gaat 1 januari naar een nieuwe stal en daar staat hij op het land en een schuil stal en ik doe redelijk veel met hem

ossie / love / you.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 18:30

kepotje schreef:
hij gaat 1 januari naar een nieuwe stal en daar staat hij op het land en een schuil stal en ik doe redelijk veel met hem

Misschien moet je het even aankijken hoe hij het daar doet!
Misschien kan je hem dan wel deze hoeveelheid kuil blijven geven, maar ik ben zelf geen voorstander van kuil voor shetlanders, ik vind dat best wel riskant!
Mijn shet kreeg alleen kuil als extraatje, dus meer als ff iets lekkers tussendoor.

kepotje

Berichten: 125
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 18:53

maar wat kreeg hij dan als voer

ossie / love / you.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 19:02

Je doet redelijk veel zeg je, daar kan je niet zoveel mee. Wat doe je? Hoevaak per week wordt ie gereden/aangespannen, en hoe lang dan, en hoe intensief?
Hoeveel voer krijgt ie per dag? En over hoeveel beurten verdeelt?
Is ie goed ontwormd, etc etc

kepotje

Berichten: 125
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 19:08

iedere dag een uur hard trainen dan tegen de avond nog ff een lekker omentje in de ochtent krijgt hij halve plak hooi in de middag een wortel en appel avond halve plak hooi en heel soms maar ook heel soms een half hand je hooi

ossie / love / you.

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 19:56

mijn shet krijgt nog minder dan een half handje. en 2x per dag hooi.
ik neem aan dat ie genoeg beweging krijgt. heb je um op tijd ontwormt?
succes ermee

kepotje

Berichten: 125
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 19:57

dankje

ossie / love / you.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 20:00

ja twee keer per dag een halve plak hooi en na het werk een paar brokjes uit de hand (is niet eens nodig eigenlijk) is genoge volgens mij. wel voorzihtig overschakelen.

kepotje

Berichten: 125
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 20:01

oke thnx

ossie / love / you.

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 20:08

hey
ik denk dat het komt dat hij op stal staat, kijk het idd even aan en dan kun je verder oordelen, ik denk dat hij idd gewoon genoeg te eten krijgt!
en idd voorzichtig met omschakelen

kepotje

Berichten: 125
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 20:09

oke ook thnx

ossie / love / you.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 20:25

elady schreef:
hey
ik denk dat het komt dat hij op stal staat, kijk het idd even aan en dan kun je verder oordelen, ik denk dat hij idd gewoon genoeg te eten krijgt!
en idd voorzichtig met omschakelen

Mijn shet stond ook gewoon op stal hoor! dus dat heeft er echt niets mee te maken, je moet dan alleen je voer aanpassen, maar het maakt qua voer ook niet zo heel veel uit of ze buiten (zonder gras dan natuurlijk) of binnen staan!
Hij krijgt gewoon te veel eiwitten binnen dus je moet gewoon gewoon eiwitarm hooi gaan kopen!

kepotje

Berichten: 125
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 20:26

oke heel erg bedankt ja ik vatte et al niet over die stal maar bedankt

ossie / love / you.

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 20:41

De shets die ik ken worden amper bijgevoerd! Ze staan op een heel schraal stukje land en krijgen nu het winter is wel wat hooi. Maar 's zomers moeten ze het alleen doen met een stukje land met kort gras. En ze zien er echt hartstikke goed uit, precies de goede omvang voor een shet . Volgens mij worden shetlanders ook snel hoefbevangen dus ik zou erg voorzichtig zijn met voeren, vooral ook met eiwitrijk voedsel.

Lachen

kepotje

Berichten: 125
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 20:42

ja dat weet ik maar hij gaat per 1 januari et land op enkrijg dan zo in zo minder hooi

ossie / love / you.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:00

hey
Je pony moet wel genoeg voedsel binnenkrijgen maar geef hem geen extra dingentjes. Het is net zoals een mens af moet vallen.
Laat hem iedere dag goed bewegen en beloon hem dan niet met snoep met met een klopje op de hals.
s6

Shanky
Berichten: 44
Geregistreerd: 19-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:37

Even nog als extra:
Mijn shet staat ook altijd op de wei en ik voer haar echt helemaal niets bij! een shet is afkomstig van de shetlandeilanden en daar zijn ze gewend om alleen schraal voedsel te eten enzo, zelfs in mijn wei zonder dat mn shet wordt bijgevoerd is nog teveel voedsel aanwezig dus echt, als jouw shet strax de wei opgaat, is het het beste om langzaamaan af te bouwen tot alleen maar gras eten!Dus gewoon niets bijvoeren! Maar je shet moet natuurlijk wel altijd water ter beschikking hebben, en geloof me, bij mijn shet ververs ik het water eens per week en weet je waarom zo weinig? omdat ze echt helemaal nietsss uit die emmer drinkt! ze haalt alll haar voedingsstoffen en vocht enzo uit het gras! En nog even voor de duidelijkheid: ik train best veel met mn shet! elke dag naast de fiets minstens 15 minuten en daarbij ook nog longeren en wandelen/mennen, en echt ze krijgt niets bijgevoerd behalve een paar stukjes wortel als beloning ofzo!
Nou sorry voor mn lange verhaal Bloos! , maar verder heel veel succes met je shet! OK dan!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 02:10

het eten dat je geeft is volgens mij wel goed, maar misschien moet die pony wat meer de mogelijkheid hebben om lekker te kunnen lopen ! Hoewel je zegt dat ie der elke dag al een uur uitkomt voor de training, zou gewoon in een bak of wei lopen ook geen kwaad kunnen

-

kepotje

Berichten: 125
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 17:31

heel erg bedankt alle maal

ossie / love / you.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers