*huil* blaasontsteking :'(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

*huil* blaasontsteking :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 16:21

boehoe sinds vann8 heb ik blaasontsteking, wie o wie heeft er tips voor me ?
de dokter zei veel water drinken ( is alcohol ook goed ? Tong uitsteken )en asperientje pakken en warm houden ...

maar wie heeft er nog meer tips?
alles is welkom!
ik voel me zo rot en ziek ervan

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:32

Join the club... Heb net een receptje voor antibiotica gekregen van de dokter.
Tips: inderdaad heel veel drinken, vooral 'zure' dingen als sinaasappelsap (niet teveel zoetigheid, dat vinden de bacteriƫn juist lekker...), matig met alcohol want dat is ook niet echt bevorderlijk, paracetamolletje om ontsteking wat af te remmen en evt. pijn wat te stillen. Wat mij altijd helpt is een warme kruik op je buik, daar wordt alles een beetje rustiger van. Verder goed uitplassen als je naar de wc gaat (zodat er geen 'restjes' achterblijven), maar niet teveel kracht zetten, want dan irriteert de boel weer. NIet te lang ophouden als je echt moet, maar ook niet elke keer als je iets voelt naar de wc gaan, want de boel moet rust krijgen. En verder is het gewoon een kwestie van afwachten helaas. Sterkte ermee!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:51

Als je het water zat bent, lekker een enorme pot thee voor jezelf zetten en die gewoon helemaal leegdrinken. Alcohol zou ik laten staan, dat onttrekt alleen maar vocht aan je lichaam.
Dat je niet altijd naar de WC moet gaan als je moet, heb ik nog niet gehoord. Ik weet niet hoe erg het bij jou is, maar ik moest dus echt wel gaan rennen hoor (elke 3 minuten of zo), want anders liep het er gewoon uit... (bah, wat een ranzig verhaal eigenlijk... Scheve mond )

Sterkte in ieder geval, het is geen pretje...

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:11

Cranberrysap! Zit heel veen vitamine C in en dat is nu heel goed, het wordt zelfs aangeraden bij blaasontsteking. Ik heb ieder jaar wel een keer blaasontsteking. Ook Ibuprofen slikken helpt, dat is ontstekingsremmend! Sterkte!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:22

Aah, zielug... Haha! Wat ook goed helpt, is naar buiten kijken waar het waait,regent,sneeuwt,hagelt en koud is...Terwijl je zelf in je warme bed ligt ziek te zijn...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:22

Oja, zou je bijna vergeten beterschap te wensen Bloos!
Bij deze dus Knipoog

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 18:44

vitaminebruistabletten met vitamine C enne....hoe kom je aan je blaasontsteking?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 19:15

petrabonanza schreef:
vitaminebruistabletten met vitamine C enne....hoe kom je aan je blaasontsteking?


ik heb wel multivitamine de vitamine c is net op Boos!

enne mm hoe kom ik eraan : Bloos! Bloos!

smam zei zo mooi : " sja jonge bruidjes hebben er ook vaak last van Bloos " nou ik kreeg me toch een boei ! ( heb een nieuwe vriend Knipoog )

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 19:26

je hebt ook cranberrie tabletten! bij de drogist, die helpen ook heel goed!

OqUeNdO

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 19:59

Cranberry capsules

Ik weet hoe het voelt! Ik heb het chronisch... Maar met een onderhoudsmedicijn die ik nu heb, heb ik het nog maar heeeel af en toe..

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 20:14

Beterschap!!!
Ik heb het ook eens gehad, echt geen pretje.
Ik kreeg antibiotica en net dat weekend dat ik blaasontsteking had ging ik naar vriendinnen in rotterdam, nou dat was dus een avondje stappen zonder alcohol Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 20:42

mm cranberry capsules ...Scheve mond kruidvat enzo zijn dicht ...kerst he :S

enne de dokter kon ik ook pas maandag terecht Boos! dus najah dat word een "zeik"kerst Haha!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 20:56

Citaat:
enne mm hoe kom ik eraan : Bloos! Bloos!

smam zei zo mooi : " sja jonge bruidjes hebben er ook vaak last van Bloos " nou ik kreeg me toch een boei ! ( heb een nieuwe vriend Knipoog )

haha dat bedoelde ik. Ik altijd maar denken dat mijn moeder niet zou begrijpen dat ik toch telkens blaasontsteking had, maar ondertussen wist ze wel beter. In elk geval veel sterkte deze dagen op de w.c., ik hoop dat het snel minder wordt

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 21:03

Ik heb het een paar weken geleden ook gehad. Echt heel vervelend! Inderdaad veel drinken, veel meer kun je niet doen...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 21:18

petrabonanza schreef:
Citaat:
enne mm hoe kom ik eraan : Bloos! Bloos!

smam zei zo mooi : " sja jonge bruidjes hebben er ook vaak last van Bloos " nou ik kreeg me toch een boei ! ( heb een nieuwe vriend Knipoog )

haha dat bedoelde ik. Ik altijd maar denken dat mijn moeder niet zou begrijpen dat ik toch telkens blaasontsteking had, maar ondertussen wist ze wel beter. In elk geval veel sterkte deze dagen op de w.c., ik hoop dat het snel minder wordt


whaha nou ik ben nu 25 en eindelijk kunnen we er een beetje open over praten
en ze weet na al die vriendjes echt wel dat ze zich er niet meer mee moet bemoeien
hoe leuker mijn ouders die knul vonden, hoe eerder het uit was Haha!

ik moet bekennen dat het nu al ietsje beter is, ik ga gewoon niet naar de wc, dat scheelt, als ik net ben geweest doet het juist pijn enzo..

mm sjips erover praten werkt alleen maar averechts -----> holt naar wc

mgoed het ging dus iets beter
vanavond maar lekker vroeg naar bed, vriendje zie ik morgen dan wel weer *pinkt traantje weg*
khad eik ff flink met m willen vechten, tis uiteindelijk zijn schuld Tong uitsteken
ik heb wel een trainingsbroek aan en daaronder een joggingsbroek
en die trainingsbroek heb ik ala opa totaan mijn borsten zitten zo hoog Haha!
en me dikke fleecetrui uiteraard in die hele hoge broek Tong uitsteken gelukkig dat t vriendje me zo niet ziet !

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 22:00

Anders was je daar ook meteen van af!!! Knipoog Nee, je weet dat het niet om het uiterlijk gaat...of de ziektes die je elkaar bezorgt! Veel beterschap, lijkt me knap beroerd eigenlijk.

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 22:10

Beterschap ermee!

Ik heb het 1x gehad, maar ik had er eigenlijk helemaal geen last van Verward 't Was alleen vervelend dat ik om de paar minuten naar de wc moest *LOL*

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 22:57

Ik had het in groep 8.
En het deed zo een pijn, ik zat bijna te jnaken als ik naar de wc moest Verdrietig.
Ik heb geen idee hoe ik het heb gekregen iig niet van "het" *LOL*.
Veel beterschap!!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 23:15

thnx allemaal voor de lieve reacties
ach ik vind het niet erg dat ik het door hem heb gekregen, ik hou van hem , en hij is onwijs lekker dussssss najah even uitzieken dan maar he?
ik denk wel dat het morgen al stukken beter is, tword nu al stukken minder
het ergste is idd dat de hele tijd moeten plassen, dat is al minder, en de pijn ook
en die buikpijn kan ik wel hebben, heb al jaren last van een spastische darm, scheelt niet zo heel veel ...

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 23:21

spastische darm ken ik ook hellaas maar blaasontsteking gelukkig niet!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 23:22

Citaat:
smam zei zo mooi : " sja jonge bruidjes hebben er ook vaak last van " nou ik kreeg me toch een boei ! ( heb een nieuwe vriend )


*hahaha* ik heb het ook wel eens gehad, had je mijn moeder moeten horen....dat komt ervan als je in zonde leeft.........maar... ik moet zeggen, sinds ik weer vrijgezel ben, heb ik er geen last meer van gehad

beterschap ermee Ach gut

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 00:08

smurf schreef:
Citaat:
smam zei zo mooi : " sja jonge bruidjes hebben er ook vaak last van " nou ik kreeg me toch een boei ! ( heb een nieuwe vriend )


*hahaha* ik heb het ook wel eens gehad, had je mijn moeder moeten horen....dat komt ervan als je in zonde leeft.........maar... ik moet zeggen, sinds ik weer vrijgezel ben, heb ik er geen last meer van gehad

beterschap ermee Ach gut



mm ik heb zoveel vriendjes gehad, nooit heb ik blaasontsteking gehad Verward
maar nu wil ik geen vrijgezel meer zijn, ik heb een veeeeels te leuk vriendje gevonden
maar ja hoe kun je het voorkomen dan?
(een celibaat leven zit er bij mij niet in ! Tong uitsteken )