Witte peeskappen schoonkrijgen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Witte peeskappen schoonkrijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 23:15

Hoe doen jullie dat ? Ik krijg ze weer spierwit met cif, eerst warm water over het viul laten lopen ,met een spons waarmee je ook de ramen schoonmaakt ergste eraf halen ( uitkijken dat je je vingers niet brand Schijnheilig ) Cif op de vlekken doen, met de spons wrijven en afspoelen met water. Dan in een emmer met warm water laten weken en vervolgens drogen ( op verwarming ofzo ) Maar dan heb ik niet alles schoon, de beschadigde plekken zijn dan nog heel erg licht zichtbaar Scheve mond

Weet iemand wat je daartegen kunt doen ?

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:38

Ik heb maar 1 paar witte beschermers gelukkig, en die nog wel gewonnen.. haha, zou ze zelf echt nooit kopen.
Maar deze maak ik altijd schoon door een beetje geboen en daarna op hete temp in de wasmachine!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:44

Ik doe mijn peesje (zwart en groen) af en toe in de wasmachine, na ze eerst zoveel mogelijk zand en haarvrij gemaakt te hebben. Worden ze weer keurig netjes van hoor!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:02

Ik doe ze ook gewoon in de wasmachine maar na een aantal jaar zijn ze wel behoorlijk geel geworden.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:20

ja, ik snap wel wat je bedoeld. Die krassen krijg je niet helemaal meer zuiver. Ik denk ook niet dat je die nog echt brandschoon krijgt. Meer dan goed schuren met Cif kun je volgens mij niet doen. Maar is dat echt zo erg ? Die krasjes zie je niet eens als je paard ze om heeft.

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 08:13

Babydoekjes willen ook nog wel eens helpen.

...

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 17:31

Sando schreef:
ja, ik snap wel wat je bedoeld. Die krassen krijg je niet helemaal meer zuiver. Ik denk ook niet dat je die nog echt brandschoon krijgt. Meer dan goed schuren met Cif kun je volgens mij niet doen. Maar is dat echt zo erg ? Die krasjes zie je niet eens als je paard ze om heeft.


Ja, weet ik. Maar als er veel vuil in zit zijn het gewoon heel erg grote zwarte plekken, en dat vind ik sonde Maar ik moet wel met peeskappen rijden, ze tikt altijd aan en anders heeft ze misschien wondjes in haar benen zitten strax.. dat wil ik echt niet hebben. Maar wanneer het heel vies weer is rijd ik ook met zwarte bandages hoor, leren doe je er wel van *LOL* Maar ik zal de babydoekjes eens proberen dan Haha!

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B


Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 18:59

Misschien dat bleek helpt, wel goed afspoelen daarna natuurlijk!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 19:35

gewoon in de wasmachine gaat perfect komen er weer als nieuw uit,

op 30 graden voor bonte was en wat zeep erbij ik doe dit ongeveer 1 keer in de maand voor de rest doe ik er na het rijden altijd met het afspuiten overheen.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 19:36

Inderdaad, gewoon in de wasmachine gooien Haha!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Peggylee, YandexBot en 83 bezoekers