Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-07 10:19

Ik ga vrijdag met mijn schoonzusje naar Den Bosch, maar ken het er niet zo Lachen Maar er zijn vast bokkers die er wel bekend zijn en ons kunnen vertellen wat we echt moeten zien/doen, waar de leukste terrasjes zijn, waar je het lekkerst kunt eten, kortom, wat we niet mogen missen. Haha! We komen trouwens met het OV.


Brand maar los, liefst met link Haha!

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.


Storm

Berichten: 20828
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:10


Is het al lente?

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:44

Nou oke, ik neem u mee op een rondleiding door een leuke stad.

Als je met de trein op het station aankomt snelt men naar de Swirl tent en koop er eentje. Samen met de Swirl gaat men daarna gekken bekken trekken in het pasfoto hokje en als volgt slentert men het station af. Je loopt de massa aan, rechtdoor. Als je bij de brug komt geeft men wat geld aan de accordeonist aan de rechterkant en loopt hem daarna over. Aan de overkant van het water gaat met aan de linkerkant de American today in en spot daar de sexy jongen die eerst in ONM speelde. Evt. koopt men nog wat. Daarna loopt u weer naar buiten en steekt de straat schuin over, let op voor fietsers,brommers en al het andere verkeer.
Aan de overkant gaat men het straatje in en gaat op 1 van de talloze terrasjes zitten.
Nadat u een glas fris of wat dan ook heeft genuttigd gaat men rechtdoor, verder de straat in. Vergeet niet te betalen! Iets verder in de straat aan de rechterkant is een bedrijfje welk tour tochtjes over de Binnendiezen organiseert. Als het niet vol is en je van onder huizen door varen in een oud riool houdt moet je gewoon mee gaan! Het is overgings niet de hele tijd onder huizen door.
Nadat men dat heeft gedaan loopt men de straat weer uit en vervolgt de weg rechtdoor. Zo komt men langs nog wat terrasjes, schoenenwinkels, tassenwinkels en wat andere frutsels. Aan het eind slaat u rechtsaf en blijft aan de rechterkant van de straat. Daar gaat u vijwel meteen een zeep winkeltje in. Als u daar weer uitkomt vervolgt u de weg en gaat iets verdop de shoeline of de ZARA in. Daarna steekt men over en doet de Sting en nog wat andere winkels aan.
En voor de rest moet je zelf maar uitzoeken waar je heen wilt, ken niet alle winkels..
Wel zal ik evt. zeggen hoe je naar de H&M moet lopen.

/

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:47

Bosche bollen eten op een terras Haha!

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:49

_Skess_ schreef:
Bosche bollen eten op een terras Haha!

heb dat is gedaan en toen schoot me bosche bol met bordje en al door het restaurant Clown

/

Sies

Berichten: 3257
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Overasselt

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:55

bossche bollen bij Jan de groot, de bakker voor aan de stad waar altijd een rij tot buiten staat

Bandages... mensen dragen toch ook geen verband omdat ons paard dat zo mooi vind

TK: Furexel wormspuiten houdbaar tot 03-2011, pb voor info

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:08

Sies schreef:
bossche bollen bij Jan de groot, de bakker voor aan de stad waar altijd een rij tot buiten staat


Precies,die kun je niet missen als je vanaf het station naar de stad loopt! (aan de rechterkant Knipoog

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:13

winkelen Vork

[o]

Lieneke_

Berichten: 1364
Geregistreerd: 22-04-05

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:28

Winkelen! eerst ging ik vaak alleen naar den bosch om te winkelen..
En als je er bent moet je natuurlijk ook even langs ' rooms ' gaan, dat is van mijn oom Vork
Is een restaurant, en discotheek in 1 Sigaar

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:34

Vaartochtje over de Dieze is erg leuk bij mooi weer.


Anoniem

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:51

Winkelen Ja

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:59

Rooms heet toch ROOMZ?
Daarnaast zit een heerlijke sushi-bar, dus als je daarvan houdt, is dat een aanrader.
Verder nog naar Purdy's en RiverWoods, die mag je niet missen!

Toos paardloos

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:09

In de Lepelstraat (na de ABN AMRO bank aan de rechterkant voorbij de brug met de accordeonist waar Lieke het over had) zit een heerlijk sushi restaurantje: Spoon. Daar hebben ze heeerlijk eten! Verder zitten daar heel veel terrasjes waar het altijd druk is (en gezellig). Bij de markt zitten veel winkels, en bij de Parade is het ook leuk om nog een terrasje te pikken Lachen.

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:54

wij hebben steppen gehuurd,was erg leuk om te doen...klinkt wat oudbollig,maar we hadden de grootste lol!!
verder gevaren over de dieze,ook super leuk bij mooi weer!

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-07 09:48

dank jullie voor de leuke tips! varen over de dieze is zeker een optie, duimen jullie mee voor een beetje aangenaam terrasweer? Haha!

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.

licorne

Berichten: 1882
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Gilze

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 23:34

Hou je van wat aparte winkeltjes? Dan ga je idd voorbij de ABN-Amro rechtsaf (als je van het station gelopen komt), pikt daar een terrasje, maar dan wel de 1e weg links nemen, behalve dat daar eerst rechts ergens een kroeg die "het veulen" heet (toch leuk als paardenmiep) zit, heb je als je even doorloopt rechts op de hoek een arabisch winkeltje, 1001 nacht, leuke prulzooi daar, ik kan er lang neuzen!

Als je van fantasy-artikelen houdt, zit een eindje de Hinthamerstraat (gewoon even vragen) in ook nog De Malle Heks, zo'n 200 meter ofzo gok ik voorbij de bibliotheek. Kleiner dan De Malle Heks in Tilburg, maar toch wel leuk.
Sowieso heeft de binnenstad van Den Bosch een soort spinnewebvorm, grotere straten die vanaf het plein allemaal een kant uit lopen, en kleine straatjes die die grote straten onderling weer met elkaar verbinden. Vooral die kleine straatjes bevatten soms verrassend leuke winkeltjes! Naar H&M kun je overal........

Ik kan je Picasso aanraden om te eten, vraag iemand naar Bart Smit, ga daar met je rug naartoe staan, en dan zit Picasso schuin links tegenover de kerk die ook op dat pleintje staat.
Pink Lemon is ook leuk om te "lunchen", knettermaf. Zit in het straatje achter de Perry Sport, en de straat waar dat straatje op uit komt heeft ook nog een paar leuke maffe winkeltjes trouwens. Als je Pink Lemon weer uitloopt links en dan meteen rechts gaat, loop je weer min of meer richting de hoofdstraat naar het station, en tref je o.a. aan je rechterhand een viltwinkeltje met heel fraai spul (onbetaalbaar maar leuk rondkijken) en links een hilarische boekwinkel als hij er nog zit, iets met Twaalfmorgen, echt, als je DAAR iets wilt vinden moet je een overlevingspakket meenemen....

Veel plezier, ik heb in Den Bosch gestudeerd en er liefde voor de stad aan overgehouden, erg fijn shoppen en stappen daar!

--<--@ When I get old, I don't want them to say: "What a sweet little old lady!"
I want them to say:"Oh CRAP! What's she up to now?"
@-->--
http://www.dewegvanhetpaard.nl

Suzanne F.

Berichten: 49168
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:19

De Silva is een leuke tent.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Anoniem

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 23:41

De Dirigent is ook erg gezellig om te eten, zit vlak bij de primafoon oid.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:25

Voor als je nog niet weg bent, Bossche bollen kan je ook (de echte van Jan de Groot) op een terras bijv. bij Jeronimus op de markt eten. Zit je tegenover het stadshuis waar elke 10 minuten wel een ander bruidspaar staat te poseren.
Den Bosch is gewoon een super gezellige terrasstad Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Mazoe

Berichten: 1332
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:27

Suzanne F. schreef:
De Silva is een leuke tent.



Jaa dat vind ik ook! En verder kan je er heerlijk shoppen en eten, bijvoorbeeld bij pinokkio

Er is een klein wondertje onderweg, Ons lieve kleine wonder ♡ 36/40
wat lag je lief te duimen tijdens de echo...

Mazoe

Berichten: 1332
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:28

Edit: Pinokkio heet nu Picasso?? d8 ik, verbeter me als ik het
fout heb..

Er is een klein wondertje onderweg, Ons lieve kleine wonder ♡ 36/40
wat lag je lief te duimen tijdens de echo...

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:44

Ja, Pinokkio is helemaal veranderd, al die wijnflessen aan het plafond zijn veranderd en het is geen echte pizzeria meer maar gewoon een leuk restaurant en heet nu Picasso.
Laatst nog gegeten en was echt super lekker en dat was op een gewone dinsdag avond en het zat helemaal vol.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:47

Den Bosch is SUPER! Wij hebben er een stadswandeling gemaakt, een rondvaart over de binnendieze (ZO top) en nog wat wandelingen gemaakt. Ik vind het echt een GEWELDIGE stad. Maastricht wordt momenteel ge"hyped", maar Den Bosch doet zeker niet onder!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Suzanne F.

Berichten: 49168
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:01

Picasso is echt altijd vol!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Wat is leuk om te doen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:27

Ik ben er een aantal jaar geleden met school geweest, wij hebben zijn toen in de grote kerk naar boven gegaan met trappen en dan heb je een heel mooi uitzicht. Ik geloof dat het de Sint Pieter is? Of zit ik er helemaal naast..
Ik denk alleen niet dat het zo een leuk idee is om te doen, het uitzicht is mooi maar de rest tja...
Verder gewoon lekker shoppen! Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Amazonbot, Angie91, bonnielau, C_estmoi, Danseresje, eva1969, Facebook, geertje3, Gwenvd, Maliboe, ManonGrr, miezelke, Miss_Mii21, Sandyislief, Tazzey, Xanthippe en 185 bezoekers