vraagje aan M2 en Z ruiters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-01 12:36

is de overgang naar de M2 moeilijk? wat moet je zowieso goed beheersen?, ik wil dit ff weten dan kan ik kijken of ik over 2 of meer wintspunten naar de m2 kan.

alvast bedankt

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 12:42

je hebt toch het proeven-boekje.... Ik ben zelf van mening dat je altijd thuis 1 klasse voor moet zijn op wat je op de wedstrijd gaat starten, dan zou je dus de oefeningen van de Z1 moeten beheersen voordat je m2 gaat starten. Op de wedstrijd is het nou eenmaal altijd moeilijker om de oefeningen te laten zien dan dat het thuis is. Niet te snel overgaan dus. Succes.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 15:19

Persoonlijk vond ik de overgang van de L naar de M1 veel zwaarder dan van M1 naar M2.
Maar die overgang heb ik nog uit het oude proevenboekje gedaan dus behalve de verzamelde gangen waren de oefeningen hetzelfde.
De M2 was ik dan ook zo uit terwijl ik over de M1 veel langer heb gedaan.

Nu kan ik er niet zo goed meer over oordelen, omdat de M1 minder zwaar is dan uit het vorige boekje.
Kwestie van proberen dus, als je laag scoort, ga je toch thuis weer eerst verder trainen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 19:07

Ben het helemaal met Fitzroy eens, de overgang van L naar M1 was inderdaad moeilijker dan van M1 naar M2.
Maar door de nieuwe proeven vind ik de overgang van M1 naar M2 redelijk pittig geworden, terwijl de overgang L2 naar M1 weer iets minder zwaar is.
Vooral de verzameling is een "hot item" in de M2, en voordat je gaat starten zou dit eigenlijk goed in orde moeten zijn.
Ook heb ik het idee dat er in de M2 een redelijk stuk strenger gejureerd wordt dan in de M1 !
Succes met je voorbereidingen !

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 19:57

Verzameling 'valt wel mee' in het M2, ik dacht toen ook help, nu moet ik verzamelde draf, hoe moet dat eigenlijk? Wat blijkt, je moet gewoon lekker doorrijden zoals je deed (kan in de Z1 ook nog Lachen ).
je moet wel zorgen dat je alle oefeningennu echt kunt, dus geen schouderbinnenwaarts met alleen z'n kop naar binnen getrokken of een travers waarin ie bijna stapt - daar word je in het M2 toch wel op afgerekend.

Ik vind niet dat je de Z1-oefeningen hoeft te kunnen, als de basis goed is dan horen oefeningen niet het grootste punt te zijn.

Waarom vraag je het niet eens aan je instructeur, wij hier achter de pc kunnen natuurlijk niet zien hoe jij rijdt....

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-01 20:02

ja ik zal het ff vragen maar ik wou ook ff van andere ruiters weten hoe die de overgang van de m1 naar m2 hebben ervaren, bedankt voor jullie reacties en ik ga veel trainen!

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 20:49

bij ons op stal is het ook zo Misselijkijdt je bv. M1 kan je de M2 oefeningen ook al. dat is wel zo makkelijk maar ik denk vooral dat we dat doen omdat we nie voor de prijzen rijden dus netten een klaase hoger als je voldoende winstpunten heb(en dat kan zo makkelijk omdat je de klasse hoger toch al kunt. verder vind ik ook L-M moeilijker dan M1-M2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:36

Is al weer even geleden, maar ik vond de overgang tussen l2 en M1 toenertijd groter dan die tussen M1 en M2, maar eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat ik een paard reed dat al Z was geweest, dus het paard kende het klappen van de zweep al, dat maakte het ook een stuk makkelijker.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 11:55

*hehe* ik ff blij dat ik spring! hoef maar tot L dressuur te kunne! (ben geen dressuur hater hoor, alleen ik heb er geen geduld voor, veel te precies! maar toch een goede basis voor het springen, moest ik ff niet vergeten! Schijnheilig )

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 17:36

Waar veelal op gelet wordt in de M2 en waar in de M1 nog niet zoveel naar gekeken wordt, is de oprichting. Jury's vinden dit heel belangrijk. Je wordt erg afgestraft als je paard te diep loopt. Verder zijn de oefeningen van M1 naar M2 niet echt veel moeilijker. Er wordt wel meer verzameling gevraagd, maar zo streng zijn de jury's daar niet op vind ik.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 22:09

Nou, ik heb het in de L behoorlijk zwaar gehad in het begin en de M1 was ik zo door. Het had in de L vooral met gebrek aan wedstrijdervaring van mijn paard en mij te maken, maar toch...
Nu mag ik M2 gaan starten, maar ik train nog heel even door. Ik denk dat het nog niet zo'n makkelijke overgang is. Met verzameling en oprichting heeft mijn paard geen problemen, hij liep in de L al opgericht. Ook de oefeningen zelf zijn het probleem niet, want hij beheerst ook Z1 oefeningen. Het lijken mij vooral de lijnen en het vlug op elkaar wat het moeilijk maakt. Het zijn niet bepaald logische lijnen vind ik. Binnenkort ga ik het erop wagen, op een klein trainingsconcoursje, waar iedereen even snel heen gaat voor de punten en de mening van een jury te horen. Ik ben benieuwd.... Party!!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 23:52

a
Laatst bijgewerkt door janna op 10-04-22 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 00:04

Dus Janna, eigenlijk wordt het steeds makkelijker..... Party!! !!
Vind ik eigenlijk in het Z1 ook wel (hoor mij na één proef Cool), 't is eigenlijk hetzelfde als een M2proef maar dan met langere lijnen. Uithoudingsvermogen wordt getestmaar verder is het niet zoveel anders.
Maargoed, hier hadden we het niet over....