Wie heeft er ervaring met homeopathie?????????????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tooske

Berichten: 6546
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Wie heeft er ervaring met homeopathie?????????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 21:36

Mij paard is sinds 5 weken erg benauwd en hoest heel erg!
Ik ben afgelopen donderdag met homeopathie medicijnen begonnen en het lijkt echt te verbeteren en nou ben ik benieuwd of iemand hier meer ervaring mee heeft??

Alle reacties zijn welkom!!!!


Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:45

Mijn vorige paard had allergie en homeopathie alleen hielp niet.
Wel geneesmiddelen in combinatie met homeopathie.
Als je vindt dat het verbeterd is zal het wel helpen.
Bij homeopathie kan het in het begin even slechter gaan.

Wil je Australiƫ op een paardenrug verkennen? Kijk dan op www.horsetreks.com.au
Ze spreken daar vloeiend Nederlands, Duits en Engels.

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 10:10

onze fokmerrie is dampig zij heeft t/m okt. dag en nacht buiten gelopen .nu krijgt ze foenegriek,eachinafors druppels,honing en knoflook .ik haar nog niet een keer horen hoesten en ze ziet er ok niet benauwd uit.ik heb verder ook met andere homeopathiesche medicijnen goede ervaringen

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 11:06

Ik ben voor homeopatie... heb er goede ervaringen mee.. Ik voer idd bij hoesten foenegriek enzo en voor spieren gebruik ik spieroflor van VSM en het werkt.

...Dreaming with my eye's wide open...

Tooske

Berichten: 6546
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 12:00

Chronos schreef:
Ik ben voor homeopatie... heb er goede ervaringen mee.. Ik voer idd bij hoesten foenegriek enzo en voor spieren gebruik ik spieroflor van VSM en het werkt.





Bedankt!! Maar weet je dat ik dat juist bijvoerde maar ik mag van de homeopaat dat dus niet meer voeren, hij mag alleen maar brokken en hooi en ze denkt dan dat hij teveel vitamines enzo binnenkrijgt en daar juist slechter van wordt.


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 14:39

ik heb nu zo'n 2 jaar ervaring met homeopathie en accupunctuur en ben er helemaal in gaan geloven.

Laatst had ik een paard die erg last had van zijn kogels, waarschijnlijk had hij de ene kogel verstuikt/overbelast en hierdoor is hij de ander teveel gaan gebruiken en daardoor heeft hij hier ook last van gekregen.
Dit is weer opgelost met haaienvinnenpoeder (om het kraakbeen te stimuleren) en ik had nog een middel voor het smeersel tussen de gewrichten.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 14:56

Mijn paard gebruikt 'brochovestan' van vsm en 'weerstandcompositum' van de groene oss, voor CB.
Daarnaast wordt hij behandeld door een acc./fysio.

Paarden die een chronische aandoening hebben en vooral bij CB zitten in een visieuze cirkel waar ze soms met de reguliere behandelmethodes niet meer uitkomen, mede omdat er vaak aan sympthoom bestrijding wordt gedaan en minder aan de oorzaak van het kwaal, dat doet homeopathie dus wel en daardoor denk ik dat dit voor sommigge paarden een uitkomst is, mijn paard was 1,5 jaar geleden opgegeven door de da een zuurstofmasker zou evt uitkomst kunnen bieden, daar stonds ik afwijzend tegenover want dat ging me tever dan was er dus geen optie meer mogelijk, behalve een acc/fysio daar is hij nu 1,5 jr onder behandeling en hij zit in een stijgende lijn, hij is uit de cirkel waar hij zich in bevond en zijn eigen lich. kan de kwaal nu zelf aan en dat is belangrijk.
Van de cb komt hij naruurlijk niet meer af, maar zijn leven is van een dudanige kwaliteit dat hij eenm lekker leventje kan hebben , we hebben zelfs afg. sept meegedaan met de lunterenrit, dat had ik nooit duren hopen, maar hij deed het goed en had weer zoveel plezier van die ene dag dat ik weer met volle moet de winter in ga, hij heeft meegedaan aan een rtit van ruim 3 uur dat is voor zijn doen een marathon en dat terwijl hij een half jaar daarvoor bijna zou worden ingeslapen.

Tooske

Berichten: 6546
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 15:53

Ja, nou mijn paard heeft ook benauwdheid in zijn genen zitten en ik wist dat het er op een dag toch wel uit zou komen alleen ik had nu nog niet gehoopt. Maar hij haddus al een kuur ventipulmin gehad maar daar was het een week van over en daarna was het er gewoon weer en mijn homeopaat zegt dat dierenartsen de kwaal behandelen en niet naar het hele paard kijken en daar ben ik het wel mee eens.
Zij kan de dingen zo mooi vertellen en ik geloof het ook wel echt en ze zegt dat ze hem weer beter kan maken en hij voelt zich na een weekje al beter en dat had de dierenarts volgens mij niet voor elkaar gekregen!!!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 20:07

Aloe Vera drank, heeft bij onze pony erg goed geholpen. De DA hoorde niets meer op de longen.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Tooske

Berichten: 6546
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 18:59

Ja, helpt dat echt??
Maar ik denk dat het bij mij niet meer werkt het is al chronisch is toch wel iets anders denk ik !!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 09:50

Te veel vitamines kan idd maar je moet gewoon overleggen en kijken of jou en je paard past

...Dreaming with my eye's wide open...

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:16

niet alle paarden reageren hetzelfde op de homeopathie, alle paarden zijn nu eenmaal verschillend . Dus wees voorzichtig om medicatie dat bij het ene paard goed helpt, ook aan en ander te geven. Vraag even raad bij de homeopaat.

Groetjes Marije

profiel gemaakt.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:19

ik ben blij met homeopatie, veel beter dan al dat chemise gedoe (vind ik).
dit is ook veel natuurlijker!

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:43

vamp schreef:
ik ben blij met homeopatie, veel beter dan al dat chemise gedoe (vind ik).
dit is ook veel natuurlijker!


Homeopathie kan net zo "gevaarlijk" zijn als de reguliere geneeskunde hoor! Onlangs was mijn smid bij mij, hij kreeg een telefoontje van de volgende klant, het paard was inmiddels overleden, hij hoefde niet meer langs te komen. Het (ZZ dressuurpaard) had een "ontslakkingskuur" gehad van een homeopaat, binnen enkele dagen was het paard zwaar hoefbevangen en is uiteindelijk gestorven ! TNO onderzoekt nu het goedje dat de eigenaar van de homeopaat kreeg, die kan rekenen op een fikse rechtszaak denk ik. Het paard zat voor de kuur alleen maar "niet lekker in zijn vel"
Er zijn veel giftige dingen in de natuur te vinden, neem bijv. paddestoelen, de rood met witte stippen variant is bijv. zo gevaarlijk dat als je er 1 zou eten je er dood aan kunt gaan. Vele homeopatische middeltjes worden uit dit soort planten/organisme gehaald, te hoge dosis et voila!
Ik zou sowieso nooit vertrouwen op een homeopaat die niet OOK DA is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: leanneXXnona, Noor17, xSCWx en 25 bezoekers