Eiwit bultjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Eiwit bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 23:44

Paard van een vriendin van mij heeft zo op de ene dag er last van (van hoef tot oren en zo kan het de andere dag ook ineens weer verdwijnen...

eiwitbultjes Verward

Paard krijgt een bodempje draversbrok (eiwit arm) en 2e/3e snee "paarden"hooi met weinig eiwit. Dit hooi krijgt ze de hele winter en zomer door, dus dan is het toch vreemd dat ze er zo ineens last van kan krijgen. DA heeft geen oplossing, nu heeft ze er weer last van...gaat om een 9jarige merrie...misschien iemand een oplossing? Overigens staan de paarden hele dagen buiten maar hun "wei" kun je niet echt grasland noemen...van het zomer heeft de merrie bij ons gelopen in vers gras, toen had ze nergens last van...voor mij is het ook een raadsel, eveneens als voor mijn vriendin...iemand die raad weet?

Haha!


Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:02

Heeft ze weer last gekregen binnen een paar dagen dat je aan een nieuwe lading hooi begonnen bent? Of is de samenstelling van het brok veranderd?

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Katingka
Berichten: 190
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:06

Mijn paard heeft daar ook wel eens last van, maar sinds dat ik elke dag appel azijn door het voer doe heeft ze er veel minder vaak last van.
Bij mijn paard komt het ook van de een op de andere dag opzetten en kan weer net zo snel verdwenen zijn.
Mijn dierenarts adviseerde om gewoon zo goed mogelijk op te letten wat ik voer, en tja met hooi weet je nooit exact hoeveel eiwit het bevat, dat kan per plak varieren....

gr Danielle.

"a dream is nothing more then an illusion.... you think it's real.... you think you have it.... and then you lose it..."

quatta
Berichten: 146
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:33

Mijn paard heeft dat ook en ik doe de bultjes altijd wassen met betadine shampoo en dan zijn ze zo weg.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 13:59

oke thnx voor de tips, het hooi komt (voor zover ik weet) van dezelfde snee van hetzelfde land. Dus per plaats zal het qua eiwit gehalte niet VEEL kunnen schelen..ik zal de tips door geven..meer tips altijd welkom!

Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anneloes___M, eempje41, SemrushBot en 119 bezoekers