Ik slaap dus niet vannacht!!MET FOTO'S + UPDATE!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-01 01:27

Bij mij op stal staat een heel mooi schimmel Welshje, pas 2.5 jaartjes jong en echt een poepie!
Het viel mij al een tijd op dat er nooit iemand bij het diertje kwam en ik ben eens rond gaan vragen, hoor ik vorige week dat hij te koop is!
Ik was niet van plan om hem te kopen maar vandaag kreeg ik te horen dat er nooit voor de stalling/weidegang van het beestje is betaald en dat de staleigenaar hem heeft overgenomen.
Nu is onze staleigenaar niet echt een dierenliefhebber en zeker niet van kleine pony's, hij behoort zelf tot het ras Wolf, GELDWOLF welteverstaan dus het beestje staat nu weer tekoop, en hij moet binnen 1 week ofzo verkocht zijn anders brengt hij hem naar de slacht, zodat hij toch nog iets opbrengt.........
Toen ik dit hoorde sloeg de angst mij om het hart! dat doe je toch niet! hij is pas 2.5! en een plaatje om te zien, echt een prachtig hengstje!
Ik ben direct naar hem toegegaan en voor 1 maand stalhuur mag ik hem hebben!
Ik moest het er nog even met mijn vriend over hebben want ik had het vermoeden dat hij het een beetje te vond, nog 1 erbij, dat heb ik dus even tactisch aangepakt!
Ik heb hem vanavond meegenomen naar de stal van Mambo (leuke naam he!) en hem laten knuffelen, toen hij helemaal verkocht was heb ik hem eerst even laten schrikken met de mededeling lief he, die is nu ook van mij.... er volgde een he,wat,hoe,waarom gestotter en Mambo stopte zijn koppie nog even lekker onder zijn arm, toen heb ik maar verteld dat ik hem nog niet had gekocht, maar dat ik morgen hoor van de staleigenaar of de koop doorgaat of niet, hij probeert nog wat te regelen met de oude eigenaar, maar wat mij betreft hoeft deze niet meer bij de pony in de buurt te komen!
Mijn vriend wilde het nog even tot zich door laten dringen thuis bij een bakkie koffie voor hij zou zeggen wat hij ervan vond maar toen we weg liepen bij de stal, hinnikte Mambo zachtjes en legde zijn koppie op de staldeur, met hele lieve maar verdrietige oogjes....., Hans zag dit en zei meteen; ja, hij zou erg goed in ons gezinnetje passen!!!!!!!!!!!!!!
Jippie!!ik ben echt door het dolle heen, ik kan nu dus ook echt niet slapen!! zit helemaal te trillen op mijn stoel!
Morgen hoor ik of het doorgaat, ik hoop maar dat de staleigenaar niets meer kan regelen met de oude eigenaar want nu wil ik hem hebben ook! bij mij krijgt hij de aandacht die hij verdient en bij de oude eigenaar wordt hij aan zijn lot overgelaten! bij de staleigenaar gaat hij binnenkort dus gewoon naar de slacht voor het geld (niet dat zo'n kleintje iets oplevert hoor, maar alle centen tellen bij hem)
Allemaal duimen voor mij dus!!!
Morgen als ik meer weet horen jullie het van mij!

Als ik nu nog maar een beetje kan slapen.....

Groetjes van :Tanja, Kevin, Mister Freddy, Mistral en heel misschien nu ook Mambo!!

O ja, als het door gaat heb ik morgen ook meteen wat foto's, ik heb het weekend toevallig een digicam te leen, dus Anke, dan krijg je ook de beloofde foto's van Mister Freddy!

_________________
Mister Freddy youre the best!!!!!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: T@nj@ op 2001-11-03 21:37 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: T@nj@ op 2001-11-04 22:14 ]</font>


chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 01:29

Ik hoop voor je dat het allemaal doorgaat. Kan me voorstellen dat je er niet van kan slapen. Vel succes morgen.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-01 01:36

Dank je, ik zit op dit moment gewoon helemaal gek te worden!!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 10:39

ik hoop voor je dat je hem kan meenemen. dat zo echt voor die pony heel fijn zijn. eindelijk in handen bij mensen die echt om hem geven Lachen .
hou ons op de hoogte.

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 10:57

ik hoop dat het ook doorgaat, echt tof dat je hem wil hebben heeft ie eindelijk een plekje waar mensen van hem houden!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 12:28

cool man!!!dan kom ik zeker nog een keer langs om die schoonheid ook te bewonderen!!!!
ik hoop echt dat het door gaat!!!wel meteen op bokt zetten he, je mag ons niet onnodig lang in spannig laten hoor!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 13:47

ik duim voor jullie allebei Kusje

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 14:11

Wauw, ik hoop zo dat het doorgaat! Echt leu kals jij dat Welshje zou krijgen!! Ik duim super voor je!!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-01 14:24

aaaarrrgggg, het is inmiddels 1 uur geweest en ik kom net van stal af, ze zijn nog niet geweest dus ik weet nog niets, echt om gek van te worden!!!!
Ik heb lekker met Mambo gelopen en ik kan echt merken dat hij zijn stal niet vaak uit is geweest, hij vind het hele erf eng en durft zijn voetjes bijna nergens neer te zetten, alsof hij op ijs loopt waar hij ieder moment doorheen kan zakken!
Ik hoop vanmiddag/avond meer te weten dan horen jullie meer! Ik neem vanmiddag de digicam even mee, mocht het nou zo zijn dat het niet doorgaat (dat mag niet gebeuren) laat ik toch even foto's zien hier!
Het is wel frustrerend, ik liep vanochtend met hem over het erf en een heleboel mensen kwamen mij al feliciteren en bedanken dat ik er weer een heb gered......het is nog niet eens zeker, good news travels fast.... ik heb het op stal nog aan niemand vertelt en ze weten het allemaal al....

Groetjes en tot vanmiddag!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-01 22:34

Dit is dus echt om gek van te worden!!!!!
Heb de staleigenaar weer gesproken en die mensen van de pony waren nog steeds niet op komen dagen, later heeft hij ze aan de telefoon gehad en voor vanavond afgesproken.
Het plan van de (oude) eigenaar van de pony is nu weer dat haar schoonzusje hem overneemt, dat is dus dezelfde persoon die hem de afgelopen weken heeft "verzorgt" , 5 min per dag even los in de bak en dan weer op stal, verder niets!
Vanavond zouden ze naar stal komen, tenminste, dat hebben ze met de staleigenaar afgesproken om vanalles te regelen, dus dat wil hij nu weer af gaan wachten, komen ze ook deze afspraak weer niet na, dan belt hij me en gaat de pony alsnog naar mij, ik begin me nu af te vragen of dat wel kan en of het nog doorgaat, ik denk het niet.....
Maar vanmiddag heb ik nog even snel wat foto's gemaakt dus zoals beloofd, hier zijn ze dan!
[img]../upload/324/mvc-001f.jpg[/img]
De hand van Hans die Mambo een lekker hapje geeft.
[img]../upload/324/mvc-002f.jpg[/img]
We hebben hem even goed dik in het stro gezet!
[img]../upload/324/mvc-003f.jpg[/img]
Mambo staat "gevangen" in een stal waar hij amper over de deur kan kijken, maar hij heeft wel lekker veel ruimte!
[img]../upload/324/mvc-004f.jpg[/img]
Het is echt een poepie!!

Ach, ik ben hopeloos verliefd geworden, maar ik ben bang dat ik met een gebroken hart achterblijf, het idee dat hij weer naar die mensen gaat maakt me gek! en het ergste is, dan blijft hij weer gewoon bij ons op stal staan en zie ik weer iedere dag hoe hij "niet verzorgd" wordt!
Ik kan wel janken!

Nou ja, ik gooi er maar weer een slapeloze nacht tegenaan, misschien krijg ik morgen alsnog een verlossend telefoontje, ik hoop het maar.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 22:42

aaaaaahhhh wat een cutey!!!!!!!!1
Ik duim met je mee hoor!!!!!!1

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 22:45

ik hoop echt dat het lukt!!!
xxx
zita Party!!

I love Kyra+Arabe( miss you 4-ever)!
dag lieve aap ik hoop dat je een leuke eigenaar krijgt met een lekker stuk land......

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 22:48

ik hoop ook voor je dat het doorgaat want naar dde slacht.. dat kan toch niet
Huilen

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-01 22:58

Tja, als hij weer terug gaat naar die mensen gaat hij iig niet naar de slacht, maar of hij er nou zoveel beter van wordt??? ze laten hem gewoon dag en nacht in een stalletje staan, een pony van 2.5 doe je dat toch niet aan? ze doen helemaal niets met hem en komen ook nooit op stal, ze verwaarlozen hem echt, ik kan daar dus echt niet tegen he!
Maar helaas hoor je het tegenwoordig steeds vaker, met Mistral ging het ook zo, de eigenaresse heeft geen tijd meer voor hem dus komt ze niet meer, erg zielig voor de pony, die kwijnde helemaal weg, vandaar dat ik Mistral ook heb geadopteerd.
Zieke mensen vind ik het.

_________________
O Mambo, gaat het lukken? kom je bij ons paardengezin?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: T@nj@ op 2001-11-03 22:16 ]</font>

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:13

Wat een superknollie!!!! Lovers Lovers Lovers Ik hoop dat het lukt. Ik duim heel hard voor je!! Lachen

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:15

wat eeeen schhaaaatje Lovers

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:22

Tanja, kijk je wel uit? Jouw staleigenaar is de eigenaar van het paardje niet (want in Nederland mag je geen eigen rechtertje spelen...) dus die kan jou dat paardje niet verkopen! Dus kijk uit dat je niet voor een dier betaalt dat jouw eigendom nooit kan zijn!

Maar eh.... ik hoop wel dat het je lukt want hij is echt Lovers ! Succes!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:24

Zoooo, da's echt een mooi diertje.
Ik duim met de rest mee en hoop dat je hem kan kopen!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:49

Ach wat een droppie Lovers Ik hoop dat jij m kunt krijgen, wat een knuffeltje

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 02:56

en als ze hem daar op stal houden dan ga jij hem toch verzorgen!!!mischien is dat een idee!!krijgt hij nog aandacht Party!!

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-01 09:24

Sonja, daar had ik ook al aan gedacht, volgens de stal eigenaar was de eigenaar akkoord, maar daar tweifel ik nu aan omdat ze hem nu weer aan haar schoonzus zou gaan geven. Mocht de pony wel naar mij gaan, bel ik haar wel even op om het zeker te weten, misschien heeft het diertje ook wel papieren. Het maakt mij niets uit hoor of hij die wel of niet heeft, maar heeft hij ze wel, wil ik die natuurlijk wel op mijn naam hebben. Ik wil het iig persoonlijk van haar horen en misschien kunnen we wel iets op papier zetten...
Het is trouwens al vaker gebeurt bij ons op stal, dat mensen een paard of pony daar stalde en eigenlijk gewoon achterlieten, nooit meer betaalde en ook nooit meer zijn gekomen, daar heeft de staleigenaar het zelfde mee geregeld.
Ik heb de hoop een beetje opgegeven maar een klein sprankje is er nog....

Diana, ik zou best wel willen, hem blijven verzorgen, maar ik heb Kevin en Mister Freddy al van mijzelf en Mistral is eigenlijk het zelfde geval als Mambo, Mistral is ook niet van mij maar door mij geadopteerd, aan hem ben ik nu zo ontzettend gehecht geraakt en ik beschouw hem als mijn eigen pony maar ik loop wel het risico dat hij ineens weg wordt gehaald.
De eigenaresse van Mistral heeft een zoontje van 1 jaar, ze wil Mistral dus "bewaren" voor het geval haar zoontje een jaar of 5 is en dan toch pony wil rijden, dat duurt dus nog 4 jaar! zo lang zou hij dus weg staan kwijnen bij ons, dus heb ik hem (met toestemming van de eigenaresse) geadopteerd, maar ja, over een paar jaar haalt ze hem misschien wel weg en dat gaat veel pijn doen, dat weet ik op voorhand, het risico dat dit ook met Mambo zo zal gaan is mij gewoon te groot. Ik heb tijd genoeg om hem erbij te hebben, hij is pas 2.5 dus veel tijd ben je daar nog niet aan kwijt, geld is ook geen probleem, hij kan er nog wel bij, maar het idee dat ik hem dan later weer moet gaan missen kan ik niet verkroppen, ik heb er nu al moeite mee.
Paarden en pony's die bij mij terecht komen, blijven voor het leven en dat zal bij Mambo niet het geval zijn, Mistral zal over een tijd ook weg gaan, al hoop ik nog steeds dat de eigenaresse het niet over haar hart kan verkrijgen om hem bij mij weg te halen.

Ik ben verdrietig, maar ik hoop dat ik vandaag toch wat meer duidelijkheid krijg.....

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 12:48

ohw, dat was die ene die ik zo stoer vond toen!!!! Lovers Lovers Lovers Lovers
het MOET gewoon lukken!ik snap dat echt nie, hoe kun je een paard dat nou aan doen...?
ik vind het al sneu als m'n pony een dag korter er uit is dan normaal...

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 13:05

Wat een lieverd,ik zal voor je duimen,hij MOET ene goed baasje krijgen!

liefs layla d

PS Goed van je dat je dit doet!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 13:21

Lovers wt een dingetje zeg

Huilen hooop dat ie toch van jou wordt

Lachen komt mis toch wel goed als ik voor je duim


suc6 er mee groetjes Lara

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 13:35

Ah wat een poepie Lovers
Ik hoop dat die 'eigenaren' (eigenlijk verdienen ze die naam niet!) hem jouw gunnen...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BritHittepit, dierenfan, Earth, Leedebee, mamabird, mino1, mooney, Patriesje, Saaams, SentiBot, Taartje, YvonneV en 92 bezoekers