Wie voert Derby-Compact van Havens?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Wie voert Derby-Compact van Havens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 11:34

En hoe bevalt dat?

Omdat Imker, hoe zal ik het noemen... Volumineus wordt, heb ik de DA eens naar hem laten kijken. Imker wordt wel vet, maar niet actief. Nadat ik heb opgenoemd wat ik voer:

Ochtend:
0.5 schep Kruiden-Reform muesli
1 schep lucerne
0.5 emmer wortelen
1 plak hooi

Middag:
0.75 schep Draversbrok
1 schep lucerne
4 appels
0.25 emmer wortelen
1 plak hooi

Avond:
1 schep zemelen
100 gram lijnzaad
1 plak hooi

Raadde de DA aan om mijn voerpatroon te veranderen.
Weg met de muesli en lijnzaad en halveren op de zemelen. Verder was belangrijk om op een hoger energierijk voer over te stappen en daar wat meer van te voeren.

Boven Draversbrok van Havens zit alleen nog Derby-Compact en dat wil ik nu gaan proberen. Ik hang erg aan Havens, omdat Imker het daar goed op doet en al een jaar of 6 daarmee gevoerd wordt.

Overigens mocht Vienna de muesli opmaken en dat blijven eten, omdat zij juist een paar kilootjes meer mag gebruiken!

Toos paardloos


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 11:50

Ik voer ook sinds een jaar Derby Compact en ben er zeer over te spreken. Er zit welliswaar een hoog energiegehalte in maar ze worden er niet onhandelbaar van. Mijn doorslaggevende reden was dat dit voer heel erg laag in eiwit is. Ze drogen er beter van op en de paarden recupereren sneller. Minder kans op eiwitgerelateerde aandoeningen als hoef- en spierbevangenheid.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:27

Ik voer Derby Copact,
ik ben anderhalf jaar terug overgestapt op deze brok toen ik duidelijk merkte dat Ozep na een fikse training de volgende dag toch niet helemaal lekker in zijn vel zat.
Deze brok had in verhouding veel vitamine E en zodoende zijn we dit toen gaan voeren. Ik ben er ontzettend over te spreken.

Verder zetten de overige dingen die je voert (zemelen, lijnzaad, muesli maar ook de luzerne) inderdaad allemaal enorm aan. Ik heb zelf ook tijden gehad dat ik neigde naar lekkere dingetjes zodat je het idee hebt dat je wat extra's voor je paard doet. Ik ben daar nu echter helemaal van afgestapt, ik heb nu een enorm complete brok waar meer dan genoeg voor ze inzit, verder krijgen ze nu elke avond een handje wortels voor de lekkere trek en voor de gemoedsrust van mijn moeder Haha!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:29

Wij voeren, de groene arts van Havens, een muesli met een laag eiwitgehalte en een hoog energie niveau.
Daarnaast de basisbrok van havens en voor de afwisseling de Kentucky E-lite van havens

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:31

mensen hebben steeds te neiging 'te veel' of 'te veel extraatjes' te voeren.
is echt niet nodig hoor!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:46

Ik voer gewoon basis-sportbrok van Havens. Paarden die werken krijgen 1 1/2 kg brok per dag en hooi. Ze doen het er super op. Ik heb er 2 staan die niks doen, die krijgen een bodempje voor het idee.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 13:16

Klopt het dat je je paard energieker wilt en iets voller wilt krijgen? Ik wil ditzelfde ook voor mijn paard, en ik moet van de DA Pavo Gold voeren. Van meer gewoon voer krijgt hij dikke benen, dus moet hij voer krijgen met andere eiwitten. Daar krijgt hij idd meer energie van en z'n benen worden hier niet meer dik van. Voor de rest voer ik gewoon haver en hooi.

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 14:26

ik voer ook derby compact en ben er erg tevreden mee .ik heb dit gedaan omdat er meer energie inzit en minder eiwitten.
je kunt beter de extra's eraf laten en wat meer brokken voeren .trouwens in de reform meusli zit ook best veel energie dus ik snap niet dat je dat er af moet laten. verder zou ik alleen hooi voeren dus geen zemelen , lijnzaad en lucerne.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 14:35

Scum schreef:
Klopt het dat je je paard energieker wilt en iets voller wilt krijgen?


Wel energieker, maar juist dunner.

Derby Compact had mijn meneer voerboer niet, dus ikke Pavo Gold meegenomen. Kom ik thuis aan, is het voer (2 zakken) beschimmeld Boos! Boos! .
Leuke start van een nieuw merk....

Ook snel die Muesli Moments meegenomen, ipv de standaard suikerklontjes en ook meteen 2x meegedaan (had 2 zakken) met die slagzin!!! Als ik niet ga winnen met mijn superzinnen, dan weet ik het niet meer!!!

Toos paardloos

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:59

die muesli moments is dat in ' muesli-vorm' of hebben ze daar toch iets van klontjes, brokjes van gemaakt. Belonen met muesli is zo onhandig....overal muesli behalve in de mond van je paardebeest. En om nou heel je zakken vol met muesli te stoppen??

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 20:40

Het is echte muesli-muesli, het ruikt wel lekker en Imker vind het ERRUG smakelijk.

Voor een keertje wil ik het wel kopen, maar om dit altijd te gaan voeren, nee, dat lijkt me niets.

Toos paardloos

MarijeR

Berichten: 24925
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:58

Ik voer in het show-seizoen Power Plus (granen-mix) van Havens erbij.
Normaal voer ik Pavo brokken maar voor een hoop extra energie werkt die Power Plus erg goed.
Je moet er wel rustig mee opbouwen, ik heb er een paar bij die er wat te heftig op reageren en die stuiteren dan de box uit... Scheve mond


Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:05

Citaat:
Je moet er wel rustig mee opbouwen, ik heb er een paar bij die er wat te heftig op reageren en die stuiteren dan de box uit...


Dat heb ik afgelopen zomer ook ervaren Haha!
Tjonge wat een verschil!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DanaxxLester, Redford en 72 bezoekers