[Blacky] Net Db gebelt..word weer niks aangedaan..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

[Blacky] Net Db gebelt..word weer niks aangedaan..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 17:28

Nou net maar weer de dierenbescherming gebelt voor Blacky.
Zijn wel gaan kijken (goh) aan die wormen in zn waterton konden ze niks doen. Ze zeiden dat Blacky hoefbevangen is Verward eigelijk niet gezien want Blacky komt nog volop aanrennen als ik bij het hek sta.
Nou goed, de eigenaar heeft dus WEER een waarschuwing gekregen voor de zoveelste keer. Binnen een paar weken moeten zijn hoeven bekapt zijn.
Zucht...zo blijven we aan de gang..
Net op het laatste moment komt de hoefsmid en de volgende keer gebeurt er weer precies hetzelfde.
kl*te dierenbescherming!! Boos!

Liefs sun

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


M_99
Berichten: 320
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:29

GGRRMBL Daar kan ik nou zo boos om worden , jah een waarschuwing da helpt tocht niet blijkbaar Boos!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:30

Dat is echt wel superrot... Jij doet zo veel voor dat arme beest, en elke keer laat die eigenaar het weer zo ver komen...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:32

Sommige mensen zijn geen paard waard..
Wat een vervelende man zeg.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 17:59

Waarschuwingen helpen echt niet nee
Hij zou gewoon geen beest mogen hebben! De db had gezegt dat Blacky er goed uitzag alleen z'n hoeven niet. Het is nog dat ik hem nog poets enzo want dat zal de eigenaar ook nooit doen!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:04

Nou leuke eigenaar heeft blacky zeg Misselijk
Na zoveel waarschuwingen NOG niks doen dan ben je wel heel triest !!!
Maarja dat denken wel meer mensen !!

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:01

tsja, je vraagt je af waarom zo'n vent een pony heeft. Scheve mond

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:08

je vraagt je soms af wat de naam DB inhoud, dienenbescherming of dierenbeul, kom op zeg, dat zien ze toch zelf ook wel in dat waarschuwen hiero geen zin meer heeft!! en de eigenaar die moesten ze een flinke boete opleggen, onee straks moet ie zijn paard nog slachten om het te kunnen betalen, die moesten ze alles piekfijn in orde doen maken terwijl er iemand staat op te kijken en dit elke dag tot ie het zat is

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 20:09

Hier 2 foto's van Blacky van vandaag....ze zijn niet echt duidelijk..
Afbeelding
Afbeelding
Hoe hij ook staat


Hoe lang zal dit nog doorgaan....

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 20:13

isabelle schreef:
je vraagt je soms af wat de naam DB inhoud, dienenbescherming of dierenbeul, kom op zeg, dat zien ze toch zelf ook wel in dat waarschuwen hiero geen zin meer heeft!! en de eigenaar die moesten ze een flinke boete opleggen, onee straks moet ie zijn paard nog slachten om het te kunnen betalen, die moesten ze alles piekfijn in orde doen maken terwijl er iemand staat op te kijken en dit elke dag tot ie het zat is



Ja idd!! Ik weet niet hoeveel waarschuwingen hij al heeft gehad..ook onbekende mensen die ik niet ken hebben voor Blacky gebelt.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:31

Stomme rotvent!
de Dierenbescherming wacht gewoon, totdat het slechten gaatmet blacky!
hoe in en in triest kunnen mense zijn

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131996
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:48

Zo op de foto vind ik de pony er best goed uitzien.
Helaas kun je de hoeven zo van de foto niet beoordelen, dus ik ga er maar vanuit dat die inderdaad slecht verzorgd zijn.
Jammer dat de eigenaar het telkens zo ver laat komen, zulke mensen verdienen eigenlijk geen pony.

Maar wat is er nu precies aan de hand met die wormen in de drinkbak ?
Als een bak water een tijdje buiten staat, dan komt het vaker voor dat er wat wormen in zitten.
Water even verversen en de wormen er uit grabbelen, en het klusje is weer geklaard !

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:36

sunshine schreef:
Waarschuwingen helpen echt niet nee
Hij zou gewoon geen beest mogen hebben! De db had gezegt dat Blacky er goed uitzag alleen z'n hoeven niet. Het is nog dat ik hem nog poets enzo want dat zal de eigenaar ook nooit doen!


Dat is het meest foute wat je kan doen; een pony die dag en nacht buiten staat poetsen en borstelen. Je haalt zijn huidvet weg en daarmee zijn bescherming tegen de kou.

De pony ziet er goed uit, in de vrije natuur komt er ook geen hoefsmid aan te pas, de hoeven brokkelen gewoon af en daar is niks mis mee.

Als de pony voldoende te eten en te drinken heeft en redelijk stuk wei o.i.d. dan heeft hij het beter dan menige pony die dag en nacht in een hok op de manege staat.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:49

Ik ga ook met het antwoord van Fabienne mee, ik vind de pony er zo wel goed uit zien. Er zijn heel veel paarden waar de hoeven niet vaak van bekapt worden, bij ons in de buurt is een friezenfokkerij met zo´n 40 paarden, deze staan dag en nacht buiten. Ze worden alleen bekapt om het moment dat ze weer voor een keuring moeten, de hoeven brokkelen af wanneer ze te lang worden.
Poetsen moet je nooit doen, hij onderhoudt zichzelf wel. Hij krijgt zo te zien genoeg te eten en heeft ook water, dus volgens mij niets om je zorgen over te maken.

Natuurlijk ken ik de voorgeschiedenis niet...maar toch..

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:51

ik vind de pony er op zich ook prima uitzien naar wat ik nu zie. en hij ziet er niet mager, verwaarloosd of verlaten uit. het is natuurlijk altijd rot als een eigenaar je verzorgpony niet verzorgd zoals het hoort, de pony zal ook blij zijn dat jij er voor hem bent, maar poetsen als een pony dag en nacht buiten staat moet je absoluut nooit doen. dat haalt zijn vetlaag uit zijn vacht en dan krijgt water en sneeuw juist de kans om de pony ziek te maken. succes!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 21:52

Oscar schreef:
Zo op de foto vind ik de pony er best goed uitzien.
Helaas kun je de hoeven zo van de foto niet beoordelen, dus ik ga er maar vanuit dat die inderdaad slecht verzorgd zijn.
Jammer dat de eigenaar het telkens zo ver laat komen, zulke mensen verdienen eigenlijk geen pony.

Maar wat is er nu precies aan de hand met die wormen in de drinkbak ?
Als een bak water een tijdje buiten staat, dan komt het vaker voor dat er wat wormen in zitten.
Water even verversen en de wormen er uit grabbelen, en het klusje is weer geklaard !


Nee op de foto is het idd niet tezien...je kunt wel zien dat de hoeven te lang zijn maarja de foto's zijn nogal onduidelijk.

Maar daar kan ik nergens de ton opnieuw vullen...en die ton krijg ik niet uit de grond...zit vast.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 21:56

Nee nee...borstelen gebeurt ook niet vaak. Maar wel elke keer hoefjes enzo. Het staat er onduidelijk maar Blacky is ook al zeker een paar weken niet meer gepoetst. Lukt ook niet omdat de haren nat zijn.
Jammer genoeg brokkelen Blacky's hoeven niet af...ze worden steeds maar langer. Maarja

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131996
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:00

sunshine schreef:
Maar daar kan ik nergens de ton opnieuw vullen...en die ton krijg ik niet uit de grond...zit vast.


Maar hoe vul je dan de ton bij ? Verward
Kun je de wormen er niet even uit vissen ?
Of een aparte drinkbak (of emmers) plaatsen die je wel gemakkelijk kunt verschonen ?

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 22:03

Oscar"]
[quote="sunshine schreef:
Maar daar kan ik nergens de ton opnieuw vullen...en die ton krijg ik niet uit de grond...zit vast.


Maar hoe vul je dan de ton bij ? Verward
Kun je de wormen er niet even uit vissen ?
Of een aparte drinkbak (of emmers) plaatsen die je wel gemakkelijk kunt verschonen ?
[/quote]


De eigenaar neemt altijd van die flessen mee voor Blacky.
Zo vult hij het bij.
Wormen kan ik er wel uitvissen, dat doe ik ook altijd.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131996
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:04

sunshine"]
[quote="Oscar"][quote="sunshine schreef:
Maar daar kan ik nergens de ton opnieuw vullen...en die ton krijg ik niet uit de grond...zit vast.


Maar hoe vul je dan de ton bij ? Verward
Kun je de wormen er niet even uit vissen ?
Of een aparte drinkbak (of emmers) plaatsen die je wel gemakkelijk kunt verschonen ?
[/quote]


De eigenaar neemt altijd van die flessen mee voor Blacky.
Zo vult hij het bij.
Wormen kan ik er wel uitvissen, dat doe ik ook altijd.
[/quote]

Dan is het toch goed zo ?
Ik snap niet wat de Dierenbescherming hier dan nog aan zou moeten doen Verward

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:11

Ik snap het ook niet helemaal. Ze komen niet in actie alleen voor te lange hoefjes. Wel als een dier geen eten of water krijgt. Ik wist dat trouwens niet van die wormen, heb dat nog nooit gezien.

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:36

Coby schreef:
Ik ga ook met het antwoord van Fabienne mee, ik vind de pony er zo wel goed uit zien. Er zijn heel veel paarden waar de hoeven niet vaak van bekapt worden, bij ons in de buurt is een friezenfokkerij met zo´n 40 paarden, deze staan dag en nacht buiten. Ze worden alleen bekapt om het moment dat ze weer voor een keuring moeten, de hoeven brokkelen af wanneer ze te lang worden.
Poetsen moet je nooit doen, hij onderhoudt zichzelf wel. Hij krijgt zo te zien genoeg te eten en heeft ook water, dus volgens mij niets om je zorgen over te maken.

Natuurlijk ken ik de voorgeschiedenis niet...maar toch..


het gaat hier om een pony met hoefbevangenheid en niet om een doodgewone goed verzorgde knol!

Be My Hero Paul

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:37

lonneke schreef:
ik vind de pony er op zich ook prima uitzien naar wat ik nu zie. en hij ziet er niet mager, verwaarloosd of verlaten uit. het is natuurlijk altijd rot als een eigenaar je verzorgpony niet verzorgd zoals het hoort, de pony zal ook blij zijn dat jij er voor hem bent, maar poetsen als een pony dag en nacht buiten staat moet je absoluut nooit doen. dat haalt zijn vetlaag uit zijn vacht en dan krijgt water en sneeuw juist de kans om de pony ziek te maken. succes!



jij kamt je haren toch ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Be My Hero Paul

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:46

Een paard wat 24/7 buiten staat moet je zo min mogelijk borstelen ......
Mijn tink staat ook altijd buiten(met schuilstal waar hij nooit instaat) en hij ziet er nu niet uit ,als ik ga rijden borstel ik met een zachte borstel de ergste modder weg en verder niets Bloos .....
Mijn tink stond vandaag ook buiten met een laag sneeuw op zijn rug.....kan hij makkelijk tegen(verder gezond ,nooit verkouden geweest).

Natuurlijk moet je een hoefbevangen paardje in de gaten houden maar ik vind hem er verder goed uitzien hoor.....

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:55

ja maar die hoeven heb je niej eens in het echt gezien alleen op een onduidelijke foto!!

jullie komen echt over zo van : het is verboden omn een knol die altijd buiten sta te borstelen maar ook een paard dat dag en nacht buiten staat hoor je te borstelen!!!!!!!

Be My Hero Paul


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, janneke584, Kimmie235, MirjamRobin, MissWeenie, Prins85, Thami, tijger en 111 bezoekers