Jachtseizoen geopend op 6 mei 2014 (Van Der G vry)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Jachtseizoen geopend op 6 mei 2014 (Van Der G vry)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 16:50

een intersant kranten artikel:

Bedreiging Van der G. via posters Rotterdam 23-12-2003


In het centrum van Rotterdam zijn tientallen posters opgehangen waarop Volkert van der G., de moordenaar van de politicus Pim Fortuyn, bedreigt wordt. Op zijn gezicht staat een kogelvizier getekend met het onderschrift 'Jachtseizoen geopend op 6 mei 2014'. Dit is de datum waarop hij mogelijk vrij komt.

Rotterdams gemeenteraadslid Michiel Smit zegt navraag te hebben gedaan over de actie. "Het is geen echte bedreiging, meer een signaal dat Van der G. in 2014 niet rustig verder kan met zijn leven."

Smit, voorheen LPF-er, zegt er zelf niets mee te maken te willen hebben. "De actievoerders vinden dat wat Volkert heeft gedaan, niet mag worden vergeten. Meer mensen hebben de afgelopen tijd aangegeven dat ze Van der G. tot aan de andere kant van de wereld zullen achtervolgen als hij vrij komt." Smit voegt eraan toe dat het een spontane actie is.

Justitie in Rotterdam gaat de zaak onderzoeken. "Wij hebben geen flauw idee hoeveel posters er hangen en of ze er inderdaad hangen. Het is onduidelijk wanneer er meer bekend is over de posters, dat is afhankelijk van de capaciteit bij de politie", aldus Simone Jordaan, woordvoerder van het Openbaar Ministerie in Rotterdam. Volkert van der G. werd in juli dit jaar veroordeeld tot achttien jaar cel voor de moord op Pim Fortuyn.

wat vinden jullie hier van.. moet dit soort geintjes kunnen of is het niet grappig?


Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:53

Ik heb ze zien hangen.. Ik denk dat het meer een bedreiging is.. Hij word bedreigd zoals hij Pim Fortuijn heeft bedreigd, die voelde zich ook niet veilg meer. Dit willen ze hem dus ook aandoen.

Ik vind het persoonlijk niet echt iets om me druk over te maken, over een aantal jaar is men het ergste van fortijn zijn dood toch wel vergeten. De scherpe randjes gaan er wel af Knipoog

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:54

Inderdaad... Over 10 jaar piept men wel weer anders..

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:01

Het is ook schandalig dat je met koelbloedige moord zo snel al weer vrij komt Boos!

Bedreigen is idd niet goed, maar moorden nog minder, dus ik maak me er niet zo druk om.
Het zal zo'n vaart niet lopen.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 17:20

runningkawa schreef:
Het is ook schandalig dat je met koelbloedige moord zo snel al weer vrij komt Boos!

Bedreigen is idd niet goed, maar moorden nog minder, dus ik maak me er niet zo druk om.
Het zal zo'n vaart niet lopen.



zo snel :| dat valt wel mee hoor.. normaal krijg je voor moord zn 7 tot 10 jaar en hij heeft 18 jaar gehad... dat betekend dat die met vroege vrijlating wegens goed gedragt in 2014 weer op de been zal zijn... vind het wel mee vallen met vroeg... de straffen in nederland zijn TE laag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:21

Mooi rechtssysteem in Nederland .
Voor een "gewone moord" 7 tot 10 jaar en moord op een bekende Nederlander 18 jaar. Is een bekende Nederlander méér dan een "gewoon" mens?
Als ik eerlijk mag zijn, hadden ze Van der G., net als ieder ander, 7 tot 10 jaar moeten geven, of de andere moordenaars natuurlijk meer.
Het gelijkheidsprincipe wordt lekker door de plee gespoeld.

In Belgie weet je dat al op voorhand Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:24

Maar hij heeft niet alleen van de G vermoord, maar ook een stukje democratie.

en verder ga ik ervoor dat een moordenaar nooit, maar dan ook nooit meer de muren van het gevang mag verlaten.
Zulke mensen heb je echt niet nodig midden in de maatschappij

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:27

Ik vind het ook een korte gevangenisstraf. Maar over 10 jaar is men die posters al lang weer vergeten...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:00

runningkawa schreef:
Maar hij heeft niet alleen van de G vermoord, maar ook een stukje democratie.


Haha!
Dat noemen ze zelfmoord, Kawa *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:02

hahah, zie nu mijn stomme fout pas Bloos!
Maar super opmerking daarop, lig helemaal in een deuk, geweldig OK dan! *LOL*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:03

En u bent bij deze genomineerd voor de Taalbloopers *LOL*

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:05

runningkawa schreef:
Maar hij heeft niet alleen van de G vermoord, maar ook een stukje democratie.

en verder ga ik ervoor dat een moordenaar nooit, maar dan ook nooit meer de muren van het gevang mag verlaten.
Zulke mensen heb je echt niet nodig midden in de maatschappij


Beetje kort door de bocht aangezien niet alle moorden koelbloedig worden gepleegd om maar iemand te doden. Oftewel motief e.d....

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:59

Ja sorry hoor, maar denk ook even aan zijn vrouw en kinderen. Ik vind dit echt absoluut niet kunnen!

Van vallen leer je opstaan...!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:41

Belachelijk, door zo te reageren op het gebeurde geef je er blijk van zelf niet veel anders te zijn.

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Machie

Berichten: 15998
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:53

Marreke schreef:
Mooi rechtssysteem in Nederland .
Voor een "gewone moord" 7 tot 10 jaar en moord op een bekende Nederlander 18 jaar. Is een bekende Nederlander méér dan een "gewoon" mens?
Als ik eerlijk mag zijn, hadden ze Van der G., net als ieder ander, 7 tot 10 jaar moeten geven, of de andere moordenaars natuurlijk meer.
Het gelijkheidsprincipe wordt lekker door de plee gespoeld.

In Belgie weet je dat al op voorhand Haha!


daarom ben ik het ook niet eens met de opgelegde straf!
Ik vind het belachelijk dat hij omdat hij een bekende vermoord, langer moet zitten of juist andersom, zij die geen bekende vermoorden, korter moeten zitten)

Verder vind ik die posters erg kansloos...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:01

ik zie niet in waarom er een stuk democratie is "vermoord" door de moordenaar van fortuyn. dat is nogal subjectief en ik ben benieuwd of er in het nederlands strafrecht een veroordeling voor bestaat.

Amor Vincit Omnia

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:06

Citaat:
Marreke schreef:
Mooi rechtssysteem in Nederland .
Voor een "gewone moord" 7 tot 10 jaar en moord op een bekende Nederlander 18 jaar. Is een bekende Nederlander méér dan een "gewoon" mens?
Als ik eerlijk mag zijn, hadden ze Van der G., net als ieder ander, 7 tot 10 jaar moeten geven, of de andere moordenaars natuurlijk meer.
Het gelijkheidsprincipe wordt lekker door de plee gespoeld.

In Belgie weet je dat al op voorhand


daarom ben ik het ook niet eens met de opgelegde straf!
Ik vind het belachelijk dat hij omdat hij een bekende vermoord, langer moet zitten of juist andersom, zij die geen bekende vermoorden, korter moeten zitten)



Jesus gaan we nu ineens medelijden krijgen Verward , damn ..... Boos!

Eindelijk wordt er eens eentje goed veroordeelt zonder dat ie na 4 jaar weer op straat rondloopt en nu gaan jullie ineens zeggen dat het oneerlijk is.

Je zou juist blij moeten wezen dat er nou eindelijk eens een moordenaar goed veroordeelt wordt(in mijn ogen een nog te lichte straf want de fam. Fortuyn heeft WEL LEVENSLANG, even goed als andere familieleden van vermoorde personen)
Moordenaars moeten zowieso de rest van hun leven achter tralies rondbrengen. Dat soort mensen hebben hun kansen verspeelt in de maatschappij.


Citaat:
Ja sorry hoor, maar denk ook even aan zijn vrouw en kinderen


Wie zijn vrouw en kinderen?? Ik neem aan dat je die van v.d.G bedoeld.
Ik aan ZIJN vrouw en kinderen denken???????
Ja erg triest dat je met zo'n vent getrouwd bent (geweest).
Dat je dit je eigen kind aandoet!!.
Hij had daar zelf aan moeten denken.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Machie

Berichten: 15998
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:19

Cowgirl, ik ben het niet helemaal met je eens!
Stel je voor dat jou zus/broer/vriend vermoord wordt, moordenaar wordt gepakt en krijgt 7-10 jaar! Vervolgens vermoord een een of andere gek een bekend persoon en hij krijgt 18 jaar cel, hoe zou jij je dan voelen als nabestaande van de eerder genoemde vermoorde persoon? Ik vind het niet kunnen! De straffen in nederland zijn te laag, maar de een een hogere straf geven dan een ander, alleen omdat het een bekend persoon is, dat vind ik niet kunnen!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:29

natuurlijk moet er 1 lijn zijn in het veroordelen, en niemand kan meer gestraft worden op basis van of hij een bekende nederlander vermoord of de buurman om de hoek.

ook dat er nu "eindelijk iemand goed gestraft wordt" heeft daar niets mee te maken.

en de stelling dat "moordenaars zowieso de rest van hun leven achter tralies moeten rondbrengen" slaat nergens op, de ene moordenaar is de andere niet.

Amor Vincit Omnia

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:30

Kirsty schreef:
Ja sorry hoor, maar denk ook even aan zijn vrouw en kinderen. Ik vind dit echt absoluut niet kunnen!


Met hen (en de familie van PF) heb ik idd het meeste medelijden, maar aan de andere kant....V. vd G heeft ook niet echt aan zijn 3 mnd oude kindje gedacht toen hij de moord pleegde. Wat ook de posters niet goedpraat, maar het is een uiting van frustratie en onmacht, die ik op zich wel kan begrijpen.

Ik had niet gedacht dat mensen na al deze tijd nog zo sterk zouden reageren, maar het zit blijkbaar toch diep.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:42

Ze beroven iemand van het leven, klaar.
Dat is nooit recht te l*llen.
En iemand van het leven beroven doe je niet zomaar.
Zo iemand hoort niet meer op straat.
En idd de ene moord is de andere niet.
De ene zou bij mij ook opgeruimd worden dan is er een cel vrij voor de andere die nu na 2 jaar al vrij komt Haha!
(oei vast verkeerd antwoord, word al bang )

en aan de vrouw en kinderen van Van de Graaf denken, zou hij dat niet eerst zelf ff hebben mmoeten doen?
Was slimmer geweest.

De posters slaan nergens op, net als zijn (en andere) straf

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:45

Overigens was Fortuyn geen politicus, hij heeft het beoogde baantje nooit gehaald.
Dat Fortuyn vermoord is vind ik erg, maar persoonlijk vond ik het maar een relnicht en een blaaskaak. Je kan niet beweren dat hij zo'n goede club mensen om zich heen verzamelde om het land te regeren zoals hij van plan was.
De PF fanclub (LPF) heeft Nederland alleen een Fortuin (geld) gekost en een live-klucht opgeleverd.
Het trieste was dat veel mensen er wel in getrapt zijn.

Het blijkt dat het ene menseleven meer waard is dan het andere, het doet mij een beetje aan "Animal Farm" denken.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:02

Iedere moordenaar zouden ze moeten berechten op de manier waarop hij/zij gemoord heeft

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:06

DePennyBitch schreef:
Iedere moordenaar zouden ze moeten berechten op de manier waarop hij/zij gemoord heeft
met een bijl of met een kettingzaag dus?

Amor Vincit Omnia

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:26

DePennyBitch schreef:
Iedere moordenaar zouden ze moeten berechten op de manier waarop hij/zij gemoord heeft

Jaaah, haal de Taliban hier binnen, terug naar de middeleeuwen!

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, DeGelukkige4, HorsePhoto, janneke_S, Omany, Sascha_Z, Sjokki, Telpeva, Varenka en 193 bezoekers