Is het gek dat ik dit eng vind?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kellebel

Berichten: 106
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-01 21:35

Hoi,

Toen ik laatst op mijn (ex)verzorgpony, Kelly, reed, die zondag weg gaat Huilen Huilen Huilen !! Kwam er een hond aan rennen, een zwarte labrador geloof ik. Is het heel gek dat ik uit angst van mij verzorgpony af ben gesprongen? Normaal ben ik niet bang voor honden, ik eis zelfs van m'n ouders dat ik een hond krijg, maar ik ben steeds als ik op Kel zit en er een hond aankomt bang. Terwijl ik weeet dat Kelly gewend is aan honden!


Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 21:48

ik weet niet of het gek is.Het klinkt een beetje vreemd omdat je,zolas je zegt,niet bang bent voor honden.Misschien is het iets onderbewusts

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 21:59

het kan uit voorgevoel zijn
ik denk dat het een gewoonte kan zijn ja

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 22:00

Ik snap t wel hoor. Je bent niet bang voor de hond, maar dat de pony bang is voor de hond, en de pony er van door schiet ofzo! Wat je het beste kunt doen is de pony met zijn hoofd naar de hond toe draaien, de hond zou eerder bang zijn voor de pony, dan andersom! Suc6!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 22:35

ik vind het enit gek, zo'n hond zou kel aan kunnen vallen, enzo...

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 22:41

Is niet gek, maar wel lastig. Door jouw reactie leert je pony nu dus dat het eng is als er een hond aan komt rennen....
Heb je er geen last van als je aangelijnde honden tegenkomt die gaan blaffen enzo?

Kellebel

Berichten: 106
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-01 22:59

Meestal als ze aan de lijn zijn dan heb ik het niet zo erg. En ik weet ook wel dat kel nix zal doen, ze is gewend aan honden, maar als die hond kei hard aan het blaffen en het grommen is, kan ik dan wel van haar verwachten dat ze blijft staan, of rustig doorgaat waarmee ze bezig is? Straks bijt die hond d'r...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:09

Als jij bang bent, kun je van je paard niet beter verwachten. Ik denk dat het echt zaak is dat jij je angst onder controle krijgt. Nu is je paard nog rustig, maar op een goede dag slaat jouw angst over. Probeer wat meer vertrouwen in je paardje te hebben, die laat je zomaar niet in de steek....

samira
Berichten: 60
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: AMERSFOORT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:34

nee dat is niet eng je moet op je gevoel af gaan als je dat niet doet gebeurt er daarlijk wel wat gebeurt Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 10:05

Ik vind het ook echt niet leuk als er een hond achter me aan komt als ik aan het rijden ben. Ik heb het zelfs een keer gehad toen ik 2 hand paard(jes) had. Ik weet dat Dennis niets doet, we kunnen zelfs een vreemde hond tegen hem aan laten springen maar toch. Het is dus niet gek.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

choco
Berichten: 230
Geregistreerd: 10-10-01
Woonplaats: blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 10:09

lisa ik snap wat je bedoelt maar kel doet echt niks ik rijd zelf ook op haar soms komt er een hond aan en heb ik dan ook dat ik bang ben dat ze ervandoor gaat mare het gebeurt echt niet als jij eraf was gesprongen was kel misschien wel de volgende keer weggereden in galop dus kijk ermee uit want ze kan ook schrikken als je eraf springt! Frusty Frusty

Ik houd van kelly
Ik houd van choco
Ik hou van erwin ze zijn allemaal lief.

Kellebel

Berichten: 106
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-01 10:17

I know, maar ze weet dat ik er snel afspring... Knipoog Knipoog Knipoog Nee hoor, geintje.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 11:04

dat kan nu geen kwaad
elk paard kan schrikken dus ook kelly, en als dat gebeurd is het beter dat je ernaast zit dan erop. btw kan kelly erook naar trappen van de schrik ofzo.
en ik had laatst dat er een hondje dus achter mij liep (ik zat op mijn pony) ik was doodsbenauwd dat hij zou trappen want tegen paarden enzo wil ie dat wel es doen als ie tegen um aan zitten ofzo

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 11:26

Honden zijn om aan te vallen. Rijdt er op af, geen enkele hond haalt het in zijn hoofd om een paard aan te vallen wat recht op hem af komt, dat is voor een hond zeer bedreigend, zeker als je het in galop doet. Het werkt altijd, overal en bij elke hond. Het enige minpuntje aan dit soort acties is dat veel paarden het snel leren en het vervolgens ook doen met honden op het erf, in de stal en ook, gelukkig, met honden in de wei.
Mijn paard kent dit trucje al 15 jaar, en het werkt nog steeds naar grote tevredenheid.
Anekdote: de stalhond had zich in het hooi van mijn genesteld en gromde zelfs toen mijn paard ervan wilde eten. Mijn paard doet haar oren strak in haar nek en plaatst met een klap een voorhoef rakelijks langs de hond. Die wist niet hoe snel ze een goed heenkomen moest zoeken. Succes.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Kellebel

Berichten: 106
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-01 11:29

thx, ik hoop dat het lukt. maar ik dacht altijd dat als honden zich bedreigt voelen dat ze dat juist gaan blaffen en grommen! Verward Verward

Lieve Snuf!

Blijf please bij mij!!!!!

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 11:35

Dat klopt, maar als jij je daar niks van aantrekt en gewoon op ze af rijdt, dan kiezen ze uiteindelijk het hazepad. Je pony opjutten met wilde kreten is een zeer werkzame aanvulling op je verschijning. Het staat namelijk niet in hun genen hoe te handelen als ze aangevallen worden door een veel groter dier, ook al is het eigenlijk een prooidier. Ik zag laatst bij National geogrphic een natuurdoc. waarin Gnoes, tijgers aanvielen om hun jong te verdedigen, en met succes.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 12:18

Ik ben ook wel es een hond ofzo tegengwkomen op buitenrit, dan kwam ie zo uit de bosjes vliegen of vogels die opeens uit het riet omhoogschieten,
dan schrik ik sneller dan mn pony! (heb ik zonder pony trouwens ook, ben een schrikdier *LOL* )

Kellebel

Berichten: 106
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-01 12:22

haha, ik schrik ook heeeeeeeeeeeeeel snel!!! en daar maken sommige mensen erg gebruik van... Haha!

Lieve Snuf!

Blijf please bij mij!!!!!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 13:05

ik was laatst ook echt heel bang voor een hond. ik liep met m'n pony aan de hand. kwam er een hond aan rennen, hij ging naast m'n pony staan blaffen enzo..en hij rende zo langs z'n benen, ik was echt bang dat hij zou bijten!!!

wat wij vroeger altijd deden(toen reed ik een paard en waar we dan naar buiten gingen waren altijd heeel veel honden.) gewoon een lange zweep meenemen, en dan een beetje dreigen naar die hond. ik weet niet of het helpt hoor,maar het gaf mij iig een zekerder gevoel!

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 21:09

ik heb dat ook, heel dom
terwijl we zelf een hond hebben en ik ook helemaal gek op honden ben en honden mijn lievelingsdieren zijn (behalve paarden dan he).

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

choco
Berichten: 230
Geregistreerd: 10-10-01
Woonplaats: blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 18:58

nie aan denken dat kel wat deot mar kel is er nie meer Huilen maarja de volgende keer ook nie aan denken he?

Ik houd van kelly
Ik houd van choco
Ik hou van erwin ze zijn allemaal lief.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lina1998, MissWeenie, Ninaka, Roosch, tienus63, Zinzi_jewel en 105 bezoekers