In de afgelopen lessen..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-01 20:13

Ik heb dus laatst op domino gereden. het ging echt super slecht!! ze sprong steeds omhoog en ik werd erg onzeker (best bang zelfs). nu vandaag heb ik op no-name gereden.. het ging goed ze is best braaf alleen kan er soms vandoor gaan en het is een leuk beest. alleen ik VOEL gewoon die spanning nog. die les daarvoor had ik op het zusje van domino gereden die was ook steeds bokkend weg geschoten enzo en een andere les toen een ander meisje van mijn les op domino reed was ze eraf gevallen. die beesten doen allemaal zo vaag. ja no-name dan niet maarjah ik ebn toch onzeker en ik voel echt dat die spanning er is. ik moet echt mijn vertrauwen terug zien te vinden!! heeft iemand daar misschien tips voor? Scheve mond\

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 22:22

ben je bang als je erop klimt? want paarden voelen die angst heel goed..
ga eens op een rustig paard, eventueel een van een kennis ofzo

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 11:38

nee dat niet echt. ja een beetje misschien in het begin maar dat gaat opzich wel over.. maar ik weet het allemaal ook niet... het is ook allemaal zo ingewikkeld.. Scheve mond\

Whisper

Berichten: 132
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 11:52

Misschien een paar tips:
Probeer inderdaad eerst nog een paar keer op een rustig paard te rijden, zodat je je vertrouwen een beetje terug krijgt. Ga ook met paarden buiten de les om: ga Domino eens poetsen, hiermee kun je je vertrouwen ook terug vinden, maar misschien doe je dat ook al, maar het is maar een tip.
Probeer het probleem vooral bij jezelf te zoeken: waarom ben je bang? Ben je bang om er af te vallen? of is het iets anders.
Als je dat weet, kun je er wat aan doen.
Probeer zo zeker mogelijk over te komen, lief te zijn voor je paard, maar ook duidelijke grenzen stellen, als jij iets niet wilt, laat dat ook niet toe. Je paard zal misschien eerst zich een beetje verzetten, maar later heeft hij echt door dat jij de baas bent.
Je wordt dan ook zekerder van jezelf denk ik.
Beloon je paard regelmatig, wanneer hij iets goed doet.

ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes
Lachen

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 11:58

Dank je wel!! ja in de stal enzo ben ik echt helemaal niet bang. en het is ook niet ALTIJD maar de afgelopen lessen voelde is dus die spanning wel.. ik zal je tips opvolgen Lachen

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 12:00

en oh ja. bijvoorbeeld in de vakantie toen ik (ECHT HEEL) hard door de bergen heb gecrossed enzow toen was ik gewoon echt helemaal niet bang. ik begrijp het gewoon niet. en het is ook niet echt angst maar wel spanning (100 × dat ik dat woord noem Lachen )