Silvi kreupel...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Silvi kreupel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 12:38

Ik moet even mijn “baal-gevoel” kwijt.... Boos!

Op zaterdag 13 december reed ik nog 164 punten in Hollandsche Rading, op 14 december liep Silvi ineens onregelmatig op het linkerachterbeen. Het been was niet dik, voelde niet warm aan, maar in de draf zag je gewoon dat ze met dat been een kortere pas maakte. We hebben toen haar twee dagen alleen laten stappen en vervolgens (in overleg met instructie) weer licht aan het werk gezet (lange lijnen enz). De ene dag was het zo goed als weg, de volgende dag zag je het weer. Afgelopen weekend hebben we er een paardenfysio bijgehaald, die concludeerde dat ze veel spierpijn had. Na de massage weer erop geklommen en toen liep ze een stuk beter. Met goede hoop de dag erna weer gaan rijden, maar nee hoor, het was weer net zo erg als de eerste dag. Toen hebben we besloten dat we er toch maar een VA bij gingen halen.

Gisteren is de Uithof langsgeweest en heeft allerlei testen gedaan. Eerst gevoeld aan beide achterbenen, linker achterbeen was iets gevuld bij de kogel, maar niet direct zorgwekkend. Rechterachterbeen voelde mooi droog aan, maar Sil trok wel telkens weg wanneer ze de pees bevoelde. Vervolgens hebben ze haar een recht stuk op het harde laten draven. Toen zagen ze wel wat we bedoelde. Daarna nog op beide voltes gezet en gekeken welk been nu daadwerkelijk de boosdoener was. Uiteindelijk waren ze het wel met elkaar eens dat het het linkerbeen was. Voor de zekerheid hebben ze nog een aantal buigproeven afgenomen bij beide achterbenen en alleen linksachter reageerde iets positief.

Eindconclusie: de VA weet niet wat er precies aan de hand is, maar zag geen reden om direct foto´s te laten maken. Hij adviseerde om Sil 10 dagen echt rust te geven en haar elke dag 2x 10 min. onbelast te laten stappen op harde bodem. Mocht het daarna niet opgeknapt zijn, dan moeten we weer bellen.

Ik baal er echt van, we gingen net zo lekker. We hebben al wat wedstrijden afgezegd. En dan met dit weer buiten stappen op het harde, met een paard wat na 1 dag al zo gek als een deur is. Daar gaan mijn fijne plannen om lekker op m´n vrije dagen te gaan rijden.... Boos!

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:45

aah echt jammer, ik hoop dat je paard maar snel weer beter wordt!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 13:06

Jeetje wat balen zeg... Boos! Vooral nu het zo lekker ging. Ik hoop dat het meevalt en dat het na die 10 dagen stappen weg is. Veel sterkte, ook met het stappen, dat zal inderdaad niet meevallen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:21

Sterkte ermee Maureen! Lastig is dat, als de DA ook niet direct een oorzaak vinden kan. Hadden we met Jurga ook...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:46

Balen is dat idd.. Bij die van mij hebben we dat ook een keer gehad, absoluut niet fijn als de DA niet weet wat het is..
Sterkte met d'r..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:55

Sterkte meid! Komt vast wel weer goed.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:44

dat is jammer, maar wat zijn nu 10 dagen, toch?

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:14

Lekker in de kerstvakantie.. maargoed, je moet wat voor je paardebeest overhebben.. wat is 10 dagen nou in vergelijking met een paardenleven ? Lachen

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:15

hopelijk is het met die 10 dagen over.
lastig is het als ze het niet precies weten.
Dan is het makkelijker als je hardstikke kreupel zijn dan is het duidelijk en weet je meteen waar je aan toe bent

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:22

Balen....
Hopelijk is het idd niets ernstigs, en is het over na die tien dagen.
Sterkte Ach gut

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 10:44

Natuurlijk is 10 dagen weinig, dat heb ik best over voor de goede gezondheid van m´n paard. Ik hoop alleen dat dat voldoende is. Loop al een tijdje mee bij ons op stal en vaak bij dit soort raadselachtige dingen, duurt het lang, voordat men de oorzaak en oplossing gevonden heeft.

En verder baal ik er gewoon van dat het net gebeurd in mijn vakantie, terwijl ik allerlei leuke plannen had met Sil. Maar tis niet anders, oliebol happens... Knipoog

Tis dus afwachten, duimen jullie mee?

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 11:53

He bah wat vervelend zeg, ik hoop dat Silvi over 10 dagen weer helemaal de oude is.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 12:23

he das vervelend, hopen dat het niets erg is en dat het snel over gaat !

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:20

Wat balen Maureen, jullie waren net zo leuk op weg!
Sterkte met stappen, ik ken het helaas maar al te goed...

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:40

Hmmz balen! Veel sterkte ermee hopen dat t na die 10 dagen beter gaat