wat verwachten jullie van de pensioneigenaar??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

wat verwachten jullie van de pensioneigenaar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 14:43

wat verwachten jullie van de pensioneigenaar?? Ik heb nu onderhand al op 4 verschillende stallen gestaan waarvan ik nu op de ergste van allemaal sta!!
Maar ik vraag me af misschien stel ik zelf te veel eisen?
Is het te veel gevraagt om
mijn voer te geven en niet dat van hun?
om mijn paardje met zweetdeken niet buiten te zetten als het regent?
om de staldeur 's avonds dicht te doen?
of om de deken die er half afhangt even recht te hangen

Doet de eigenaar van jou stal wat je vraagt? Meld je het als je denkt dat iets moet veranderen.

alvast bedankt voor de reacties

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 14:46

Bij ons kan er een hoop en als jij niet wilt dat je paard de wei of molen in gaat dan moet je dat met de datum even op het bordje zetten en als je paard apart voer heeft dan kan dat ook maar dan moet je het in de voerbak neer zetten.

Dus ik ben heel tevreden.. goed sommige dingen zijn niet zo als je je zelf zou willen maar goed er is geen onvrede

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 14:49

Ja ik heb een eigen voer ton, maar er zijn maar 3 pension klanten dus zoveel is dat niet vergeleke andere stallen..

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 14:56

Tsjonge, dat is niet zo best Valerie16! Ik hoef eigenlijk nooit iets te vragen, zelfs voor de inentingen/hoefsmid wordt gezorgd. Het enige wat ik moet vragen is of ze 'm in de stapmolen willen zetten als ik een keertje niet kan komen. Jij stelt echt niet te veel eisen hoor! Behalve als je 10 euro p.m. aan stalling betaald... Knipoog

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:01

Hoi Valerie,
Kom gezellig bij mij op stal staan Knipoog
Wat de pensioneigenaar doet?
- 's ochtends voeren en af en toe ook s ávonds (voerrooster)
- buitenzetten met of zonder deken, met of zonder halster op verschillende tijden naar wens: 7 uur/10 uur of tussen de middag. Zelf binnenhalen
- Als je iets vraagt, wordt het echt snel gedaan. Gelijk het weekend erop vaak.
Uhm kan meer dingen niet opnoemen, maar ik heb het goed naar mn zin op stal... Behalve dat sommige mensen een beetje irritant zijn. Maarach, ik kom voor mn paard en niet voor hun Knipoog
Op elke stal zijn er wel dingen waar je je aan irriteert.... En dit is nog niet zo erg

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 15:01

nee ik betaalde eerst 100 euro per maand voor stal,wei,voer,strooisel en zelf uitmesten.
Nu ik verbruikte te veel stro dus moest gaan bijbetalen.
Toen ben ik overgegaan op zaagsel en eigen voer wat ik zelf haal bij de winkel. en betaal nog steeds 100 euro stalgeld.

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 15:07

idd de mensen irriteer ik me niet aan Haha! , alleen ik ben ongerust over mijn paardje ik denk dat de mensen hier op bokt het wel begrijpen, niemand wilt dat zijn paardje verkouden word toch?of een nachtje buiten blijft slapen?(terwijl er veel paarden worden gestolen).
Het is mijn enigste paardje ik heb er geen 10. Dus moet ik zuinig zijn.

Ik zou graag bij jullie op stal willen komen alleen het is te ver, sorry. Veel te weinig western in de buurt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:09

Ligt eraan wat de afspraken zijn.

Bij ons worden bv geen dekens verwisseld.
Maar dat wist je al van te voren.
Met de deken die hij op heeft word hij buiten gezet.
Scheve dekens of een gesp los word wel vast gemaakt.
Dat voor gevaarlijke dingen te voorkomen.

Eten word gegeven, maar wel alleen eten van de staleigenaar.
Of er moet een medische reden zijn.
Maar het is niet de bedoeling dat iedereen ander voer wil en er zo x aantal voertonnen komen te staan.

Natuurlijk kun je voor een enkele uitzondering als je heel erg in tijd nood zit eens vragen of hij na het rijden de zweet deken wil wisselen voor de stal deken omdat jezelf een keer geen tijd hebt om te wachten tot je paard droog is.
Dit gebeurt dan ook netjes, maar het zijn dingen die geen gewoonte moeten worden.

Verder komt de staleigenaar netjes de gemaakt afspraken en na en hoor je dat zelf ook te doen.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:09

Ik weet ook niet hoeveel geld je per maand betaald, maar ik zou hier toch echt even iemand aan de jas gaan trekken hoor! Geen stijl gewoon!

Ik zou het vertrouwen ook niet hebben dat zij goed weten te handelen wanneer je paard ziek wordt of weet ik wat.

Wij zijn wel heel erg verwend hoor, ons paard wordt geschoren, in de molen gezet, ge-ent, beslagen, in de wei gezet. Dekens, sjabrakken en bandages worden gewassen. Je kan het zo gek niet verzinnen.

Ik laat Nic dan ook met een mega gerust gevoel achter wanneer we op vakantie gaan.

Als ik jou was zou ik echt even met die mensen gaan praten!

Succes!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:10

Ja, ik snap je heel goed hoor!
Tis idd btje uit de buurt van Hulst. Is jammer..... Weinig western in Zeeuws-Vlaanderen, snik.
Succes met de zoektocht naar nieuwe stal!

Heb je al met je pensionhouder gepraat oid?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:43

Valerie16 schreef:
Het is mijn enigste paardje ik heb er geen 10. Dus moet ik zuinig zijn.


ff off-topic: ik denk niet dat dit iets te maken heeft met wat je voor je paard voelt... Boos! Dit schopt precies tegen m'n verkeerde been...
Ik heb er 2 en ze zijn beiden even belangrijk voor me!! Lovers

xJustMe
Berichten: 247
Geregistreerd: 26-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:50

Op een paard moet je nooit gaan bezuinigen en gewoon zeggen: dan betaal ik maar twee keer zo veel als ik maar met een gerust hart mijn paardje bij de eigenaar kan achterlaten. Kun je dit niet, dan zit je nooit lekker en zal je altijd ongerust blijven hoe het met je paardje gaat. Ga op zoek naar een andere stal, want mensen kun je nier veranderen: Ze zijn zoals ze zijn...

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:10

Ik denk dat je ook in het redelijke moet blijven.
Hoe groter de stal, hoe moeilijker het wordt om ieder paard zo te behandelen als de eigenaar wil. En als je niet je paard buiten wil vanwege zweetdeken oké, logisch... Maar dan zou ik er van uit gaan dat je hem dan zelf een regendeken om doet, of hem zelf buiten zet...
't Is natuurlijk wel fijn, dat in uitzonderlijke gevallen zulke dingen wel afgesproken kunnen worden...

Ik vind het belangrijk dat mijn paard elke dag buiten komt, als dat afgesproken is. De hoeveelheid voer krijgt die ik nodig vind, en er anders overleg wordt gepleegd (als men het er niet mee eens is) en mijn paard ten alle tijden schoon en droog in de stal staat (als er uitgemest wordt)

Verder heb ik nog wel veel meer wensen, maar dit lijken me hele normale dingen...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:12

Valerie16"]
mijn voer te geven en niet dat van hun?
[/quote]

Denk dat er genoeg stallen zijn die dit niet doen tenzij medisch voorgeschreven, maar het moet geen gewoonte worden.
Op mijn huidige stal doen ze het ook alleen bij medisch belang.

[quote="Valerie16"]
om mijn paardje met zweetdeken niet buiten te zetten als het regent?
[/quote]

Denk niet dat dit teveel gevraagd is, als ik je vraag tenminste goed begrijp.
Bij mij zouden ze hem dan ook helemaal niet buiten zetten.
Dus aan deken verwisselen doen ze niet, dan moet ik zelf maar zorgen dat hij de juiste deken om heeft.

Maar hem binnenhouden omdat ik niet wil dat hij in de regen staat lijkt me redelijk.

[quote="Valerie16"]
om de staldeur 's avonds dicht te doen?
[/quote]

Staat je paard in een buitenbox?? En het luikje moet dicht? (of begrijp je je nu verkeerd?).
Dit lijkt me zeker niet teveel gevraagd.

[quote="Valerie16"]
of om de deken die er half afhangt even recht te hangen
[/quote]

Een goede staleigenaar doet dit uit zichzelf en dit hoef je dan nieteens te vragen.

[quote="Valerie16 schreef:
Doet de eigenaar van jou stal wat je vraagt? Meld je het als je denkt dat iets moet veranderen.


Als ik iets vraag doen ze het wel ja, hier ben ik zeer tevreden over.
Ik vind dan ook dat als je ergens niet tevreden over bent je dit gewoon moet zeggen.... als ze dat niet prettig vinden of niet willen luisteren is het zaak om daar z.s.m. weg te gaan!

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:14

ik betaal 125€ in de maand, en wij moeten bijna alles zelf doen, eigenaar zet ze buiten, mest de stallen, geeft ze eten.. Ik geef alleen mijn paard zelf eten, strooi hem zelf, kom alle paarden s avonds binnen zetten enz enz eigenares is dan ook een vrouwtje van 65 jaar, en we doen het met plezier(alleen krijgen we veel stank voor dank voor hetgeen wat we doen, we zouden beter 25€ van ieder eisen Tong uitsteken ) Dus als je bij ons al die eisen zou stellen, zou je direct op straat staan, hangt echt af wat er allemaal wordt afgesproken of op papier wordt gezet

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:04

Tja wat zal ik eens zeggen... Ik doe alles zelf, mijn pony staat wel op een pensionstal. Eten geven doen ze wel voor mij, gewoon het eten wat hun eigen paarden ook krijgen. Ik zou niet weten waarom ik eigen voer zou moeten geven, want ze geven dat zelfde voer ook aan hun eigen paarden, dus ik neem aan dat dat echt wel goed zit. Stro ligt gewoon altijd klaar bij je stal. Mijn pony heeft altijd meer dan genoeg stro in zijn stal liggen en ik doe hem zelf elke dag uit. Ik zet ook mijn eigen pony op de wei.
Als ik een keer ziek ben en mijn zusje kan ook niet naar Emeraldo bellen we een ander meisje van stal of ze hem buiten wil zetten en de stal opstrooien. En eventueel rijden. Tijdens vakanties zijn er ook nooit problemen bij ons op stal.

Wat ik verwacht van de pensioneigenaresse? Dat hij op tijd zijn voer krijgt. Dat krijgt hij altijd! Dat het stro klaar ligt de volgende dag, en dat is ook altijd het geval! En natuurlijk heb ik graag dat ze eventjes bellen als er iets mis is met Emeraldo. En dat gebeurt ook. (Komt gelukkig nooit voor)
Verder stel ik geen eisen. Als ik toch ooit in de problemen kom en niet naar het paard kan wordt dat wel opgelost met andere mensen op stal. Als je zelf behulpzaam bent voor andere mensen, helpen zij je ook graag!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:07

mijn moeder heeft een eigen pensionstal en ik sta met mijn paard ook daar,
als ik hoor wat er bij jou niet kan, dan is het bij ons heel luxe denk ik, haha

bij ons krijgen de paarden dan wel hetzelfde voer, maar soms moeten paarden een leemkuur, of een kuur voor het hoesten en dat geeft mn moeder er dan gewoon bij, allemaal extra potjes open trekken dus en een stuk langer bezig, maar dat is niet erg want de gezondheid en het welzijn van de paarden staat bij ons voorop,

bij ons zet iedereen zelf zn paard buiten, maar als je niet kan doen wij het gewoon, deken om en af doen heeft mn moeder ook wel gedaan, we hebben nu geen paarden met dekens om op stal staan, maar anders deden we dat dus ook.
en vaak als we merken dat iets niet goed gaat dan hebben we het erover met alle pensionklanten, ook als daar onenigheid tussen is

dat van die scheve deken vind ik trouwens wel heel raar, neem aan dat de staleigenaar niet wil dat er ongelukken in zijn stal gebeuren, voor de slechte naam dan al, als hij niet aan het paard denkt, vind het echt een beetje een raar verhaal. blijf je wel op deze stal staan of ben je eigenlijk ook op zoek naar wat anders?

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:16

Ik heb het dan maar getroffen zeg..Hoewel het bij mij dus helemaal niet luxe is...

Alles wat ik vraag aan de boer,doet hij ook.Zo heeft hij vorig jaar het prikkeldraad om de weide weggehaald en er een fatsoenlijke afrastering voor laten zetten.

Paard wordt gevoerd,gemest,in en uit de weide gehaald,dekens worden gewisseld,weide leeggeschept,paard geknuffeld.Samen met nog een vrouw,(die er nooit is) ben ik de enige in pension.De boer heeft zelf een pony,die wordt bereden door een meid,die eigenlijk bijna nooit komt.Heerlijk rustig dus.

Ik betaal 100 euro in de maand,voer,strooisel etc,alles zit daar al bij in.

Nadeel is,dat ik geen buiten of binnenbak heb.Wel een grote,redelijke weide,waar vrij goed in te rijden is.
Bos is niet om de hoek, alleen met trailer te bereiken (Die ik niet heb) of dwars door de stad lopen .
Blokje om doe je hier ook niet zo snel,tenzij je levensmoe bent.

Maar die nadelen wegen niet op tegen de voordelen,vind ik.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:19

Je moet me niet verkeerd begrijpen, maar ik vind eigenlijk dat als je zelf een paard koopt het ook helemaal zelf moet verzorgen. Wel de lusten, niet de lasten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:21

Vind ik niet.
Ligt eraan wat de afspraken zijn.
Meestal betaal je er ook voor om extra luxe te hebben.

Ik vraag me eigenlijk wel af waarom TS vaker is verhuisd.
En wat de afspraken waren bij aankomst.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:30

Emeraldo schreef:
Je moet me niet verkeerd begrijpen, maar ik vind eigenlijk dat als je zelf een paard koopt het ook helemaal zelf moet verzorgen. Wel de lusten, niet de lasten?


Ik weet niet zeker of dit op mij sloeg,maar reageer er toch maar even op.

Van de ene kant heb je gelijk,zelf ben ik zo ook..Als de boer niet kan,neem ik de boel over.
Heb jarenlang staan mesten op een handelstal.Gelijk uit school op de fiets een paar dorpen verderop een stuk of 5 paarden rijden,daarna mesten en tuigage verzorgen.Te lui ben ik niet.

Van de andere kant, wat runningkawa zegt,je betaald ook voor die dingen.Als je het een ander laat doen en daar ook voor betaald is dat alleen maar gemakkelijk.Je bent echt niet slechter voor je paard,als je dat soort zaken uit handen geeft.
Het zou anders zijn,als niemand anders het zou doen en dat je paard in zijn eigen zooi staat .

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:50

En ook: sommige mensen moet redelijk tot ver rijden naar hun paard toe. Terwijl de pensionhouder op het erf woont. Je kan zelf niet 10 keer heen en weer rijden (ook al zou je dat graag willen). Kleine moeite voor man/vrouw om even kleine dingetjes te doen.
Heb je gevoerd: luik dicht
Deken scheef, kleine moeite om ff recht te leggen
Verkeerd voer geven...... Daar kan je misschien oplossing voor zoeken: zelf de brokken klaarzetten, doe ik ook
Het is kleine moeite voor stalhouder om deken af te doen. Klipjes los: klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:53

Citaat:
Het is kleine moeite voor stalhouder om deken af te doen. Klipjes los: klaar.

Bij 6 paarden wel, maar ook bij bv 80?

Ik ken een plaats waar ze wel dekens verwisselen, maar dat kost dan 2,50 per keer,binnen buiten zetten 5 euro extra per dag en dat soort dingen. dan ligt de keuze bij jezelf of je die luxe wilt.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:09

Ja ok, je hebt gelijk: bij 80 paarden gaat niet zo snel. Ik ging ff uit van de hoeveelheid paarden die bij Valerie op stal staan

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:18

Bij ons staan er 15 pony's op stal waarvan 4 in pension. De boer voert elke ochtend en avond bix, maar als je wat anders wilt voert hij dat ook. Hij zet in principe je paard buiten met de deken die die opheeft, maar als je vraagt of hij savonds de zweetdeken wil verwisselen voor de winterdeken doet hij dat ook. Hij zet je paard sochtends buiten en haalt m savonds binnen. Als je wilt dat hij bv met regen niet buiten staat moet je dat zelf regelen of het moet zo slecht weer zijn dat alle pony's binnen blijven. Ook mag je zelf bepalen of je je halster op of af wil in de wei en op stal.