Leren laarzen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wat zouden jullie kopen?

Spring laarzen
9 (20%)
Dressuur laarzen
34 (79%)

Totaal aantal stemmen: 43


Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Leren laarzen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 15:57

Mijn moeder wilt voor mijn kerstmis leren laarzen kopen, maar zij weet niets van paarden af en vroeg me dus wanneer we naar de winkel zouden gaan maar...
ik ga eerder jumpings rijden dan dressuur , maar mijn vriendin zei dat haar vriendin springlaarzen had gekocht en dat dat veel slechtere kwaliteit is dan dresseeurlaarzen, maar springlaarzen vind ik eerlijk gezegd handiger: rits, en als ik toch jumping ga doen...
Hebben jullie hier ervaring mee?

0


sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:02

ik zou dressuur laarzen kopen.
je kan ze ook gebruiken met het springen en je kan er ook een rits in laten maken dus ik zou kiezen voor een dressuuurlaarzen.

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Suusje1986

Berichten: 1146
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:02

Waarom koop je dan geen veelzijdigheidslaarzen? Die bestaan ook.

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 16:03

van leer? (wist ik niet maaik ik ben nog niet naar de winkel geweest om rond te zien omdat ik ziek ben) En zijn die met of zonder rits, of allebij?

0

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:06

Ik heb net een dressuurlaars gekocht met rits, lijkt me ideaal.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Suusje1986

Berichten: 1146
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:07

Ja, die zijn van leer. Ik zat toevallig net op www.petrie.nl te kijken (mag dat wel, reclame maken?) want ik denk er zelf ook over om leren laarzen te kopen. Ik geloof niet dat die met rits zijn, maar dat weet ik niet zeker. Zou je even moeten kijken.

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 16:10

Wat zijn de verschillen nu net tussen veelzijdigheid of spring of dressuurlaarzen?
Hebben jullie nog tips wat ik best niet koop ofzo?

0

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:11

Petrie's zijn er wel met rits, die had ik bijna gekocht. Moest kiezen tussen Cavallo en Petrie, dus heb maar ienemienemutte gedaan. Ze bestaan zeker en het model van Petrie heet Cambridge.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:16

Pascaline schreef:
Wat zijn de verschillen nu net tussen veelzijdigheid of spring of dressuurlaarzen?


Dressuurlaarzen zijn een stuk hoger.
K zou voor dressuurlaarzen kiezen.

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 16:18

Maar ik ga springen, is dat dan met dressuurlaarzen wel te doen als ik 2 gaatjes korter zit?

0

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:20

Hey

Jij gaat niet echt dressuren, dus dan zou k gewoon veelzijdigheidslaarzen kopen. Niet echt zon hoge boog. Springen met dressuurlaarzen lijkt me namelijk niet zo lekker. Die laarzen zitten een stuk hoger. En alle soorten laarzen zijn er in verschillende kwaliteiten. Met rits of zonder rits. Je kan t zelf bepalen. Het ligt er maar aan hoeveel je eraan wil besteden.

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 16:21

Ah oké thx voor de tips...

0

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:37

Cavallo heeft de zogenaamde Allround Laarzen, ik weet niet hoe ze zitten. Maar ik kan je wel vertellen dat de Dressuurlaarzen van Cavallo heerlijk zitten, ik heb zelf de "Galant" en daar kan je ook best mee springen ook al zit er een dressuurboog op.
Bij deze ook een paar foto's, ik heb zelf ook de bovenste (model "Winner Plus") aangehad en die zit (en oogt) meer als een springlaars.
Je betaalt wat mee, maar je hebt wel een goede kwaliteit laarzen.

Afbeelding
Allround: Winner Plus

Afbeelding
Dressuurmodel: galant

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:07

Ik rijd dressuur en ik heb springlaarzen Haha! Ik vind ze ideaal en ik had eerst petrie dressuurlaarzen en ik vond ze verschrikkelijk, ik had t gevoel dat ik in een stuk gips liep.

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:11

Als je gaat springen kan je beter springlaarzen kopen of laarzen met een vrij lage boog (bv Petrie Perfect).
Dressuurlaarzen (dus met een hoge boog) belemmeren de buiging van je been met het springen, dat is heel vervelend.
En als je springlaarzen van een goed merk hebt is de kwaliteit echt niet minder hoor! Springlaarzen zijn vaak wat soepeler.
Ik zou dus voor spinglaarzen gaan!

Don't dream your life, live your dreams!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:18

dressuur laarzen hebben zo'n boog waar door ze niet zo perfect zijn om te springen! met spring laarzen kun je ook dressuren! qua kwaliteit maakt het volgens mij niets uit!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:21

Als ik jou was zal ik springlaarzen kopen. Dat is toch handiger als je meer springt, daarvoor zijn ze toch gemaakt???

XANTHA

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:22

Pascaline schreef:
Mijn vriendin zei dat haar vriendin springlaarzen had gekocht en dat dat veel slechtere kwaliteit is dan dressuurlaarzen, maar springlaarzen vind ik eerlijk gezegd handiger: rits, en als ik toch jumping ga doen...
Hebben jullie hier ervaring mee?


Ik neem aan dat er ook vele verschillende merken en soorten springlaarzen zijn. Dus ik zou er niet vanuit gaan dat springlaarzen altijd van slechtere kwaliteit zijn. Ik denk alleen dat bij de dressuur, laarzen toch vrij hoog in het vaandel staan tegenover springen, dus er ook meer te kiezen valt (denk ik, k ben geen springer).

En je kan trouwens ook dresuurlaarzen met rits (en veters) kopen. En dat ze zo hoog zitten, dat kun je zelf aangeven bij de maten b.v. hoog of extra hoog (maar denk erom dat leren laarzen altijd nog wat inzakken door gebruik).
En je kunt nog kiezen uit 2 verschillende soorten leer. Je hebt rundsleer en kalfsleer. Rundsleer is heel stug en hard en kalfsleer is veel zachter en soepeler.
Ik vind zelf kalfsleer veel fijner rijden. Het enigste nadeel is, dat ze heel snel slijten.

Maar ik zou iid ook voor springlaarzen gaan. Je bent springer of niet he Haha!

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:25

Ik neem dressuurlaarzen. Maar ja ik ga ook niet springen! Ik zou veelzijdigheid nemen of anders spring! Succes

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:45

veelzijdigheid!!
Heb ik ook!
Is toch het makkelijkste!

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:02

Ik zou springlaarzen kopen als ik jou was. Die zitten veel lekkerder en zijn veel soepeler. Ik heb ze ook langer dan een jaar, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik heb ze met veters en een rits trouwens. Haha!

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 08:46

Veel zeggen springlaarzen, maar ik rijd ook vrij veel gewoon een beetje in de bak zonder te springen of buitenwandelingen, maar op wedstrijd doe ik meestal jumping. Veelzijdigheid is dan misschien een oplossing...
En wat hebben jullie, rundsleer of kalfsleer, en wat vinden jullie het beste zitten?

0

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 09:41

Die van mij zijn van Kalfsleer met een versterkte achterkant en leren zool. Wel lekker warm in de winter! Maar ik raad je aan (als je leren laarzen koopt) om er een inlegzooltje in te leggen, dan zit je laars net iets fijner onder je voet. Ohja! Veel laarzen hebben een leren zool, deze zou ik over laten lijmen met een rubberen zool, anders heb je kans dat je zool sneller slijt dan de rest van je laars. (en je gaat niet zo snel op je bek Geld, geld!)

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 09:44

En voor de winter met van die dikke sokken, moet ik dan een halve maat groter kopen of niet?

0

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 10:13

Ik denk dat je ook moet kijken of je nog veel gaat groeien.
Ik zie dat je 13 ben (net als ik Tong uitsteken ), dus mss dat je dan een half maatje meer moet nemen? Heb niet echt verstand van die dingen, moet je maar eens aan de verkoopster vragen Knipoog

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers