Debateer topic.........

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Debateer topic.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 15:06

oke.......

Ik zag een paar onderwerpen die te maken hadden met debatten.
Nou dacht ik..... Laat ik eens een debateer topic maken waar je over allerlij onderwerpen kan debateren. Wie kiest het eerste onderwerp waar je over kan discuseren en debateren?

Ik weet zelf geen onderwerp dus iemand?

Discuseer maar lekker hier en houd het wel een beetje gezellig.... GEEN RUZIE! Knipoog

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!


iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 15:25

Niemand?

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:27

Ik vind het een goed idee om er een apart topic van te maken. Eens even denken over wat voor onderwerp we het kunnen hebben.

Kerstdagen zijn puur een commercieel gebeuren. De winkels en supermarkten verdienen er goed aan. Maar de meeste mensen weten niet eens waar kerst vandaan komt.
Een goed onderwerp of niet?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:32

Ja, wel een goed onderwerp. Maar waar zouden we zijn zonder de kersttijd? Het is een tijd om je te bezinnen op familie en op elkaar. Ik ben er mee eens dat het intussen de spuigaten uitloopt, maar een beetje aandacht voor elkaar ( ook al wordt het van buiten af opgelegd) mag ook wel weer.

Maar dat consumeren....ik ben bezig met consuminderen, en dat bevalt me heel goed. Had gehoord dat de cijfers even voor Sinterklaas tegenvielen, en ik dacht al: zouden er meer zo denken?

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:42

Bezinnen kan altijd, daar heb je Kerst niet voor nodig.
Ik vind ook dat de meeste feestdagen alleen nog maar in het teken van de commercie staan, maar om een discussie te krijgen wil ik ook wel even van mening omdraaien Haha!
Nee, eerst maar even afwachten wat anderen vinden...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:48

Bezinnen kan altijd, maar om met anderen samen te komen vergt tegenwoordig een heleboel organisatievermogen. En mensen zijn te egoistisch en denken alleen aan zichzelf en die trekken hun eigen plan. De kerstdagen wordt er toch meer rekening mee gehouden dat er mensen zijn die aandacht verdienen. Heel naar dat het zo moet gaan...

Je suis Charlie.

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 15:55

Ik vind eigenlijk ook dat kerst meer goed is voor de winkels dan vor de mesnen en voor het geloof!

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:02

Ik vind dat kerst ook erg commercieel is geworden, maar ik heb daar geen problemen mee.
Kerst is ook niet echt om met familie te genieten, dat doe ik de rest van het jaar ook.

Ik weet wat kerst is (ongeveer) maar de hele achterliggende gedachte interesseert mijn niet zo heel erg, als het maar gezellig is.

Dat winkels eraan verdienen vind ik niet zo erg. Iedereen moet toch zijn brood verdienen dus waarom zou je van kerst geen gebruik mogen maken.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:04

Weten jullie wel waar de Kerstman vandaan komt dan >;)
Dat zegt genoeg over de commercie rondom Kerst Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:08

ik vind inderdaad ook dat jerst steeds meer commercieel wordt...

ik moet een leuk cadeautje zoeken voor de moeder van mijn vriend (1e kerstdag jarig) en zie hele leuke cadeautjes, maar de prijzen

zoek ik dit in een ander tijdstip van het jaar (maart ofzo) dan is het allemaal weer wel te betalen...

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:09

Ik heb toevallig vannacht een stukje gelezen over dat de kerstman uit spanje komt

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 16:09

haha!

oke dan Als jullie over dit onderwerp zijn uit gedebateerd weet ik nog wel een leuk ander onderwerp!

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:19

Romkabouter schreef:
Weten jullie wel waar de Kerstman vandaan komt dan >;)
Dat zegt genoeg over de commercie rondom Kerst Haha!


Euhmmmm laat me denken dat wist ik..........

HAWAII
Knipoog Haha!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:20

GROENLAND Tong uitsteken

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:24

e_l_m_o schreef:
GROENLAND Tong uitsteken

Denk je? Scheve mond *bladert door atlas op zoek naar de kerstman*

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:30

Ik vind kerst een hypocriete bedoening. Zogenaamd vrede op aarde..gezellig schijnheilig rondom de kerstboom zitten, wapenstilstanden...pff..zaterdag is kerstmis voorbij en mag iedereen weer de egoïst uit gaan hangen..
De onzin.

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:30

Groenland of Lapland...

Fabje, you're always on my mind... Lachen
let vooral niet op mijn mooie naam...
1 jaartje op Bokt! (hieperdepiep)

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:32

Hier een stuk van wat ik op een ander forum had geschreven:

kerst geeft ons andere gedachten
met kerst geven we aan een goed doel
één maal per jaar denken we aan de armen
Is dát nou het 'kerstgevoel'?

En wat het gedichtje dus 'zegt' is dat we het hele jaar door aan de mindere en andere mensen om ons heen moeten denken, en niet alleen met kerst. Met kerst kun je wel iets extra's doen, maar dan iets extra's bovenop het extra, zeg maar... en met extra bedoel ik alleen al het geven om elkaar en elkaar helpen in moeilijke situaties. Even wat interesse tonen voor elkaar. En dat hoeft helemaal niet door tientallen euro's op een of andere girorekening te storten. Nee! Al is het maar door even je achterbuurman gedag te zeggen als je hem tegen komt. Als is het maar door even te bellen of langs te gaan als je weet dat iemand een moeilijke tijd doormaakt. Het vergt vaak maar zo'n klein beetje inzet en energie, maar je helpt er andere mensen zo ontzettend mee... en dat hoeft echt niet alleen met kerst door mensen een duur cadeau te geven of een hele mooie, extra dure kaart te sturen en zoiets te hebben van; 'zo, ik heb mijn plicht voor dit jaar ook weer gedaan' het gaat juist om de kleine dingen, het hele jaar door. En het is prima als je met kerst nog even extra aan elkaar denkt, maar het moet dus het extra van het extra zijn…

Kerst is prima en fijn om met je familie samen te zijn
Maar denk na kerst ook eens aan een ander
Het zijn de kleine dingen die;t em doen; en als je dat het hele jaar door die kleine dingetjes hebt gedaan, is kerst een extra groot feest; want wat mensen nu met kerst doen [veel mensen dan], is een duur cadeau kopen, onder de kerstboom leggen. Iedereen blij op dat moment. Paar maanden later heeft iemand steun nodig, maar ach, helaas, die is er niet; maarja, je hebt die super de luxe cinema set toch gekregen met kerst? Dan heeft die persoon toch aan je gedacht? En dat is waar die maatschappij van tegenwoordig aan kapot gaat, maarja, dat is weer een ander forum;

Kortom, ik vind kerst heel leuk. Maar iedereen moet eens leren niet alleen met kerst een duur cadeau te kopen maar het hele jaar door er voor iemand te zijn. En dan hoef je echt niet iedere dag bij iemand op de stoep te staan, maar af en toe eens bij iemand op visite of er voor iemand zijn als diegene jou nodig heeft.

Een kerstgevoel komt recht uit je hart en bereik je niet door voor iemand een cinema set te kopen... maar door er voor iemand te zijn [het hele jaar door] Een cadeautje onder de kerstboom kun je dan doen als bedankje voor wat diegene het afgelopen jaar allemaal voor je betekent heeft.

Fabje, you're always on my mind... Lachen
let vooral niet op mijn mooie naam...
1 jaartje op Bokt! (hieperdepiep)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:34

Misja schreef:
Ik vind kerst een hypocriete bedoening. Zogenaamd vrede op aarde..gezellig schijnheilig rondom de kerstboom zitten, wapenstilstanden...pff..zaterdag is kerstmis voorbij en mag iedereen weer de egoïst uit gaan hangen..
De onzin.


Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Er zullen vast een hoop gevallen zijn waar dat wel zo is.

Voor mij is kerst gezellig een kerstboom in huis, heerlijk eten met familie (gebeurd wel vaker), kaarsjes aan, kerstmuziek enz enz...

Kerst heeft voor mij geen betekenis van geloof of vrede op aarde. Het gaat mij echt puur om de gezelligheid.
Wat het geloof betreft, ik ben niet gelovig en heb ook niet veel intresse in het hele gelovige gedeelte achter kerst.
En wat de vrede op aarde betreft, dat zal op het zelfde moment gebeuren wanneer de Paus moslim wordt. Nooit dus, mensen zullen altijd doorgaan met die onzin...

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:34

Helaas mensen, de Kerstman is bedacht door Coca Cola Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:39

Romkabouter schreef:
Helaas mensen, de Kerstman is bedacht door Coca Cola Lachen

HAHAHA Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:43

Da's echt waar hoor Haha!

Althans, zijn huidige verschijningsvorm (rood en wit enzo)

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:51

Sorane"]
[quote="Misja schreef:
Ik vind kerst een hypocriete bedoening. Zogenaamd vrede op aarde..gezellig schijnheilig rondom de kerstboom zitten, wapenstilstanden...pff..zaterdag is kerstmis voorbij en mag iedereen weer de egoïst uit gaan hangen..
De onzin.


Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Er zullen vast een hoop gevallen zijn waar dat wel zo is.

Voor mij is kerst gezellig een kerstboom in huis, heerlijk eten met familie (gebeurd wel vaker), kaarsjes aan, kerstmuziek enz enz...

[/quote]

Ja, waarom moet het daar kerst voor zijn?
En wat betreft het geloof...daar gaat het juist om met kerst... Als er geen geloof was was er ook geen kerst..
Neej, voor mij hoeft het niet.. Elke kerst ook weer dat gemis van dierbaren.. Boos!
Ik baal er van dat ik dit jaar met kerst verplicht vrij heb.. Boos!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:55

Misja"]
[quote="Sorane"][quote="Misja schreef:
Ik vind kerst een hypocriete bedoening. Zogenaamd vrede op aarde..gezellig schijnheilig rondom de kerstboom zitten, wapenstilstanden...pff..zaterdag is kerstmis voorbij en mag iedereen weer de egoïst uit gaan hangen..
De onzin.


Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Er zullen vast een hoop gevallen zijn waar dat wel zo is.

Voor mij is kerst gezellig een kerstboom in huis, heerlijk eten met familie (gebeurd wel vaker), kaarsjes aan, kerstmuziek enz enz...

[/quote]

Ja, waarom moet het daar kerst voor zijn?
[/quote]
Omdat ik niet met Pazen met een kerstboom in huis ga zitten.

En Rom dat van die kerstman wist ik niet Lachen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:00

Is wel een beetje een halve waarheid Knipoog

De kerstman is een samenraapsel van een aantal dingen.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amy495, Appeltje00, Chita, Eleeke, Imhrien, jazzejam, Lalladidoo, Patriesje, Petra_O, Roosch, Zebrastreep en 160 bezoekers