slotje door topicstarter.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

slotje door de topicstarter aangevraagd, wat vind je daarvan.

Altijd mee eens, iedereen mag een topic laten slotteren als hij/zij dat wil
21 (24%)
Alleen mee eens als er met modder gesmeten word.
52 (60%)
Nooit mee eens, want je weet dat er op een forum mensen zijn met een andere mening/idee over iets.
12 (13%)
Anders, namelijk..
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 86


Anoniem

slotje door topicstarter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:12

Wat vinden jullie van een slotje door de topicstarter aangevraagd?

De TS krijgt een ander antwoord als dat hij/zij graag had gehad en vraagt een moddie om het topic te sluiten, wat dan ook gebeurd.

Er word niet met modder gesmeten, maar er is alleen duidelijk een andere mening.

wat vinden jullie daar nu van?


Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:13

Goh over welk topic gaat dit. Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:14

Het idee is wel opgekomen door een topic, dat klopt.
Maar ik vraag de vraag nu algemeen.
Dit omdat het vaker voorkomt.

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:15

runningkawa schreef:
Het idee is wel opgekomen door een topic, dat klopt.
Maar ik vraag de vraag nu algemeen.
Dit omdat het vaker voorkomt.

Was niet kwaad bedoelt hoor. Haha! Heb t betreffende topic met veel interesse gelezen, en vond t ook een beetje vreemd dat er om een slotje werd gevraagd.
En heb gestemd!

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:16

ik vind dat de opener altijd het recht heeft zijn topic weer te laten sluiten, maar wel erg jammer als dit alleen gebeurt omdat mensen niet de antwoorden geven waar zo (wanhopig?!) om wordt gevraagd.

als er echt mensen jou persoonlijk naar beneden halen in zo'n topic begrijp ik wel heel goed dat je om een slotje vraagt, maar meestal hoef je er in zo'n geval niet om te vragen, want die dingen zijn gewoon tegen de regels..

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:27

Ik vind wel dat iemand een slotje aan kan vragen wanneer de sfeer in het topic goed verziekt is.

Anders, neuh, beetje kritiek moet je toch wel tegen kunnen Knipoog

Het leven is een gebakje!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:31

Ik vind dat het niet kan......... Als je iets op internet zet en je krijgt dan antwoorden die je niet aanstaan, dan heb je dat maar te accepteren.........

Als er ruzie gemaakt word of de sfeer word anderzinds verziekt dan doen de moddies het wel op slot.......

Ik vind A gezegd dan ook de rit uitrijden............

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:38

Ik vind dat je altijd mag laten slotteren, maar dat het aan de mod is om dat ook daadwerkelijk te doen.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:53

Ik heb gestemd voor: Nooit mee eens, want je weet dat er op een forum mensen zijn met een andere mening/idee over iets.

Ik denk dat er regelmatig reacties worden gegeven waar de topicstarter niet op gerekend heeft. Daar kun je op wachten als je een topic plaatst op een forum. Het doel van een forum is dat er gediscussieerd wordt over zaken. Iedereen geeft dus zijn of haar mening en dat is niet altijd in het voordeel van de topicstarter. Als je niet tegen commentaar kunt, dan moet je hier geen topic plaatsen. Als het echt te ver gaat, dan grijpt een moderator heus wel in.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:02

Een forum is ook om vragen beantwoord te krijgen. Om een mening wordt vaak niet gevraagd, om raad wel. Twee verschillende dingen. Velen halen dit helaas door elkaar.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:04

Alleen als het echt te erg word....

Vaak word er een topic gestart en zodra er een antwoord/opmerking komt wat de topicstarter niet verwacht had word het moddergooien of vragen om een slotje.
Gaat soms wel eens ten koste van een discussie(of achter je pc uitrollen van de slappe lach Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:04

Waarom kan een mening geen raad zijn Rom?
Of raad ook een mening

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:05

Romkabouter schreef:
Een forum is ook om vragen beantwoord te krijgen. Om een mening wordt vaak niet gevraagd, om raad wel. Twee verschillende dingen. Velen halen dit helaas door elkaar.


Dan wordt er dus offtopic gereageerd. In zo'n geval kan een moderator een waarschuwing geven en eventueel de offtopic reakties verwijderen.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:06

Een mening is een oordeel. Raad niet.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:07

maar mijn mening kan ik toch als raad mee geven?
Dit omdat ik ergens goede ervaringen mee heb en daardoor een mening heb gevormd. Dus dat ook als goede raad door kan spelen?

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:08

Tessebes: Het commentaar hoeft niet off topic te zijn. Als het commentaar gaat over het onderwerp van het topic dat is het niet offtopic Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:08

Raad is vaak wel op een mening gebaseerd.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:09

Raad is vaak wel op een mening gebaseerd ja. Maar je kunt het brengen als je mening of als raad. Een wereld van verschil bij de ontvanger. En daar gaat het nu juist om.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:11

Maar het blijft i-net, wat ik als raad bedoel komt misschien anders over.

Maar als het iets is wat in het straatje past is het zeker raad en als het iets is wat ze liever niet willen horen is het zeker een mening Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:11

Romkabouter schreef:
Raad is vaak wel op een mening gebaseerd ja. Maar je kunt het brengen als je mening of als raad. Een wereld van verschil bij de ontvanger. En daar gaat het nu juist om.


Ik zie het verschil niet hoor.

Een forum is om te discussieren... daar valt geen speld tussen te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:12

idd Tessebss.
En wil je geen discussie, moet je niks posten.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:14

Hoe kom je erbij dat een forum er is om te discusieren Verward

Dat hangt van het topic af. Als iemand een topic plaatst met een specifieke vraag, is het niet de bedoeling om erover te gaan discussieren. Dat dit toch gebeurd is een ander verhaal.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:16

Dat laatste heb je wel gelijk in Kawa. Maar dat heeft niets te maken met de bedoeling van een topic. Dat heeft meer te maken dat iedereen op een forum gemakkelijk een opmerking plaatst, terwijl dit IRL niet ter sprake zou komen.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:16

Maar op een vraag kan een ander antwoord staan dan je gedacht of gehoopt had.
En dat mag blijbaar niet door sommige TS-ers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:16

Maar er word ook makkelijker wat gevraagd, wat irl ook niet is, dus dat is gelijk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ninaka en 7 bezoekers