Mijn vriend wil op paardrijles, maar...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Mijn vriend wil op paardrijles, maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 15:32

Mijn vriend wil misschien een paar paardrijlesjes volgen om te kijken of hij het wat vindt, maar ik weet niet of ik het zo'n goed plan vind. Ik vind hem namelijk (nog) niet zo geschikt in de omgang met paarden.
Hij is snel bang en neemt weinig van mij aan.
Op gebied van rijden heeft hij te veel wild westfilms gezien. Hij dacht dat je een paard harder kon laten lopen door met het einde van de teugels aan weerszijde van de hals te slaan. Verward Dressuur is in zijn ogen nergens goed voor, ook al heb ik al 100000x uitgelegd dat dressuur de basis voor de rest is.
Het is natuurlijk leuk dat hij interesse toont in mijn hobby, maar toch twijfel ik een beetje.

Wat vinden jullie?


Bianca22

Berichten: 655
Geregistreerd: 11-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:37

laat het hem lekker proberen op de manege, komt ie er wel achter dat het toch iets meer is dan dom rondhobbelen!
waarschijnlijk moet hij het eerst zelf ondervinden en is ie te eigenwijs om het van jouw aan te nemen!!!!!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:39

En dat met de teugels tegen de hals meppen wil nog wel eens werken... Haha!

We hebben het allemaal moeten leren... Clown

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:40

Hij kan het toch wel gewoon proberen.....Waarschijnlijk komt hij er dan wel achter dat het niet zow gaat en kan hij je later helpen met je eigen paard (als je die hebt Verward)
Is misschien alleen maar handig :j

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 15:51

Bianca22 schreef:
laat het hem lekker proberen op de manege, komt ie er wel achter dat het toch iets meer is dan dom rondhobbelen!
waarschijnlijk moet hij het eerst zelf ondervinden en is ie te eigenwijs om het van jouw aan te nemen!!!!!


Hij is idd zo eigenwijs als ik weet niet wat.
Tja... een paar lesjes kunnen eigenlijk geen kwaad.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:53

Ach joh, een paar keer zandhappen en ik denk dat hij het dan wel gezien heeft.Haha! Laat hem het maar proberen. Wie niet luisteren wil moet voelen, gna,gna....Haha!

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:57

Gewoon zelf les laten nemen. Mijn vriend neemt ook niets van mij aan (en andersom Haha!), dus we hebben gewoon les bij dezelfde instructeur Haha!.

De omgang met paarden komt vanzelf wel goed. Van wat manegelesjes leer je op dat gebied ook een heleboel Haha!.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:58

Laat hem les nemen op een manege. Die leggen het hem wel goed uit. Daar zal hij beter naar luisteren dan naar jou...
En laat hem lekker met de teugels heen en weer meppen, dan leert ie ook meteen dat een paard prima op twee benen kan functioneren, en dat zand niet lekker is Knipoog

Daar zit wel weer het risico aan dat hij zich pijn doet en vervolgens (net als iedere andere man) zich genadeloos gaat liggen aanstellen en zeuren Haha!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:01

Bianca22 schreef:
laat het hem lekker proberen op de manege, komt ie er wel achter dat het toch iets meer is dan dom rondhobbelen!
waarschijnlijk moet hij het eerst zelf ondervinden en is ie te eigenwijs om het van jouw aan te nemen!!!!!


helemaal mee eens Haha!

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:03

Mijn vriend dacht ook dat ie wel in 1 dag kon paardrijden en dat het niet moeilijk was, ik vond het zo irritant, en ik heb hem ook maar wat laten brabbelen. Hij dacht dat hij echt zomaar even kon paardrijden enzo.
Binnenkort gaat ie met een vriend paarden huren voor een buitenrit Haha! we shall see Tong uitsteken

helemaal mee eens, laat hem maar lekker stuntelen op een manege, het liefst nog bij zo'n strenge 'juf' Bloos!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 16:05

Ik was sowieso niet van plan het zelf te gaan doen, daar gelaten of ik het zou kunnen, zou het een scheiding worden, vrees ik. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:05

Lydiia schreef:
Mijn vriend dacht ook dat ie wel in 1 dag kon paardrijden en dat het niet moeilijk was, ik vond het zo irritant, en ik heb hem ook maar wat laten brabbelen. Hij dacht dat hij echt zomaar even kon paardrijden enzo.
Binnenkort gaat ie met een vriend paarden huren voor een buitenrit Haha! we shall see Tong uitsteken

helemaal mee eens, laat hem maar lekker stuntelen op een manege, het liefst nog bij zo'n strenge 'juf' Bloos!


Dan zijn ze ineens niet zo stoer meer hihi Ik heb ook een groepje mannen mogen lesgeven die een buitenrit wouden doen als vrijgezellenfeestje. Je snapt dat ze nooit buiten zijn geweest Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:06

Tessebes schreef:
Ik was sowieso niet van plan het zelf te gaan doen, daar gelaten of ik het zou kunnen, zou het een scheiding worden, vrees ik. Scheve mond



haha, ik help Roy ook weleens, maar dat werkt ook alleen maar averechts .

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:07

Ik zou hem gewoon lekker aan de slag laten gaan. Geloof mij.............hij komt er zeker van terug! Tong uitsteken

En in de omgang met paarden zal hij snel genoeg zijn gedrag veranderen, aangezien paarden zijn gedrag absoluut zullen afstraffen.

Je hoort de halve wereld toch roepen dat wanneer je verteld dat jouw sport paardrijden is 'dat is toch geen sport, want het paard loopt toch en niet jij Verward

Ik zou hem eens flink laten afbeulen in een prive lesje aan de longe. En de 2e keer en zitlesje. Hij krijgt vast meer respect voor je *LOL*

En euh..........hij neemt niet veel van je aan. Is dat alleen met paarden of in het dagelijkse leven ook? Anders heb je een structureel probleem Tong uitsteken

Op zoek naar de zon!!!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:07

gewoon hem een paarx laten lessen
hij komt er vanzelf wel achter of die het leuk of niet leuyk vindt enz

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:14

Tessebes schreef:
Ik was sowieso niet van plan het zelf te gaan doen, daar gelaten of ik het zou kunnen, zou het een scheiding worden, vrees ik. Scheve mond


Nee joh niet doen, gewoon zijn gang laten gaan Haha! Is veel leuker ga gewoon BUITEN de bak staan en enjoy the show. Vergeet geen camera mee te nemen en geef hem een degelijke cap Tong uitsteken

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 16:29

Dimple schreef:
En euh..........hij neemt niet veel van je aan. Is dat alleen met paarden of in het dagelijkse leven ook? Anders heb je een structureel probleem Tong uitsteken


Nee, 't probleem is meer dat hij niet goed tegen kritiek kan.
In het dagelijks leven weet hij inmiddels wel dat ik altijd gelijk heb. Tong uitsteken

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:34

Wat geweldig dat je vriend zo'n interesse in jouw hobby toont. Ik denk dat er veel meiden jaloers op je zijn. Als hij op een goede plaats lesneemt dan leert hij daar heus wel om met paarden om te gaan. En tips aannemen van een vreemde instructeur zal hij misschien eerder doen dan van een bekende. Misschien kunnen jullie over een poosje lekker met z'n tweeen buitenritjes maken.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:35

misschien een western-manege zoeken Haha!?

Gamble

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:44

Sorane schreef:
Laat hem les nemen op een manege. Die leggen het hem wel goed uit. Daar zal hij beter naar luisteren dan naar jou...
En laat hem lekker met de teugels heen en weer meppen, dan leert ie ook meteen dat een paard prima op twee benen kan functioneren, en dat zand niet lekker is Knipoog

Daar zit wel weer het risico aan dat hij zich pijn doet en vervolgens (net als iedere andere man) zich genadeloos gaat liggen aanstellen en zeuren Haha!

haha dit dacht ik dus ook Tong uitsteken

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 16:44

_Michelle_ schreef:
misschien een western-manege zoeken Haha!?


No way!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:45

Geef hem een abonement op de draaimolen op de kermis Haha!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:54

Sorane schreef:
Geef hem een abonement op de draaimolen op de kermis Haha!

Haha! Haha! Haha! Haha! Die is goed! Of een hobbelpaard of een stokpaard Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:56

Scum"]
[quote="Sorane schreef:
Geef hem een abonement op de draaimolen op de kermis Haha!

Haha! Haha! Haha! Haha! Die is goed! Of een hobbelpaard of een stokpaard Haha! Haha! Haha!
[/quote]

Wel met tuigje anders valt ie Knipoog

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:05

Liever zo'n vriend dan eentje die meent dat paardrijden géen sport is..Maar vervolgens ook weigerd er eens op te klimmen om het zelf te ervaren... Scheve mond


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 bezoekers