Wie is er lid van de WSPA ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Wie is er lid van de WSPA ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 13:19

Zat zojuist voor de tv en zag voor de zoveelste keer de misselijke reclames van WSPA,
World Society for the Protection of Animals.
Ditmaal ging het spotje over de honden. GATVERDAMMME ! Misselijk
Ik zapte eerst weg, maar heb het toch even gekeken.
Daarna ben ik achter mijn computer gaan zitten en heb ik mezelf maar lid gemaakt van WSPA.
Nu schrijven ze elke maand € 5,- van mijn rekening.
Wel een goede kerstdaad, toch ? Bloos

Wie helpt er ook de WSPA ?


Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 13:24

ikke niet maar zou wel willen
maarja mijn moeder niet
we zijn wel lid van gaia Lachen
Laatst bijgewerkt door Tessake op 23-12-03 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world


sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 13:24

Ik heb altijd zo'n idee, bij geld doneren dat je niet weet waar het terecht komt. daarom doe ik het maar niet. Vind het wel een errug zielige reclame.. vooral die puppy met z'n snuitje door de tralies..

"What we call human nature, is actually human habit.."

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 13:31

sl0wm0ti0n schreef:
Ik heb altijd zo'n idee, bij geld doneren dat je niet weet waar het terecht komt. daarom doe ik het maar niet. Vind het wel een errug zielige reclame.. vooral die puppy met z'n snuitje door de tralies..


Ik steun dus ook nog de dierenbescherming en daar heb ik echt grote vraagtekens bij. Ik doe dit al 3 jaar, maar ik weet echt niet waar mijn geld naartoe gaat. Bij de WSPA heb ik een betere indruk en denk ik dat het gedoneerde geld wel degelijk goed besteedt wordt.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 13:45

ik vind die reclame zo fout, een paar zielige beelden bij elkaar rapen en dan zeggen dat als je geld stort, dat dit dan verholpen wordt.
voordat ik geld stort wil ik eerst wel weten wat ze hier dan aan gaan denken te doen, ik heb er niet zo'n vertrouwen in.....
ik bedoel het niet om je af te kraken, niks mis met een goed doel, maar ik erger me aan dit soort reclames.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 14:47

Ik niet..
Je weet inderdaad niet wat er met het geld gebeurd, en ik kan het zelf veel beter gebruiken dan, voor mijn eigen hondjes.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 14:59

5 euro per maand en het gevoel dat ik een goede instelling steun.... Ik heb bij de WSPA een beter gevoel dan bij de dierenbescherming.
Maar jullie hebben ook wel gelijk hoor. Dat is ieder voor zich natuurlijk.
Iedereen moet natuurlijk zelf weten of hij/ zij zoiets wil steunen.
Maar vandaar ook mijn vraag.
Het is voor mij wel zo dat ik nooit en te nimmer geld zal geven aan die instelling in arme landen. Op de een of andere manier raken dieren me net iets meer. Wel geef ik geld aan de instanties die komen collecteren, kankerfonds en Astmafonds enz....

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:43

ik heb een keer geld gedoneerd aan de WSPA, maar doe het nooit meer. ik kreeg namelijk het volgende toegestuurd: kerstkaarten, een kersttas, naam stickers, een kalender.
leuk hoor, maar ik heb liever dat ze mijn geld besteden aan de dieren en niet aan mij.
daarna belden ze op en las er een meisje gewoon een verhaal voor en toen ik begon over mijn bovenstaande ergenissen, banketstaaf ze er gewoon overheen.
no way, die krijgen geen geld meer.
alleen Brooke en WNF krijgen dat nog.
ik heb het even na gezocht op www.cbf.nl en ze hebben dus geen keurmerk, dus dat betekent dat het geld terecht kan komen op een plek waar jij dat niet wilt. bij de directeur bijvoorbeeld.
een tip: stop die afschrijving en wordt lekker lid van het Wereld Natuur Fonds, weet je zeker dat het goed terecht komt en krijg je nog een leuk blad ook.

ps Brooke is ook niet goedgekeurd zie ik nu, maar ze zijn wel benoemd tot beste Goede Doel door Dierenmanieren, dus ik neem aan dat het geld wel goed terecht komt.

Bon Jovi rules!

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:29

Sando"]
[quote="sl0wm0ti0n schreef:
Ik heb altijd zo'n idee, bij geld doneren dat je niet weet waar het terecht komt. daarom doe ik het maar niet. Vind het wel een errug zielige reclame.. vooral die puppy met z'n snuitje door de tralies..


Ik steun dus ook nog de dierenbescherming en daar heb ik echt grote vraagtekens bij. Ik doe dit al 3 jaar, maar ik weet echt niet waar mijn geld naartoe gaat. Bij de WSPA heb ik een betere indruk en denk ik dat het gedoneerde geld wel degelijk goed besteedt wordt.
[/quote]

Lidmaatschapsgeld vd DB gaat volgens mij voornamelijk naar de overhead kosten (organiseren van acties, drukken van campagne materiaal, videobanden + de inspectiedienst) donaties tijdens wereld dierendag gaan rechtstreeks naar de asielen in die regio, dit weet ik iig 100% zeker !

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:09

Bij de WSPA krijg ik ook al het idee dat het geld wat jij stort naar de reclame gaat en niet naar de plaats waar het heen zou moeten gaan.

Voordat je iets gaat steunen, kijk dan altijd eerst even hoe goed ze zijn en hoeveel geld werkelijk op de juiste plaats aankomt.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:45

Ik steun o.a. het WSPA, IFAW, WWF, proefdiervrij en nog meer van die doelen.
Als je wilt weten waar het geld naar toe gaat, had je op dinsdagavond 23u30 naar "In aktie voor dieren" moeten kijken. Dat is een programma van het IFAW, die heel vaak samenwerken met het WSPA. Het geld wordt gebruikt voor mensen in de betreffende landen op te leiden als bijv. dierenarts, of om met een rijdende bus de zwerfdieren in (ik geloof) Rusland te castreren. Zo zijn er nog veel meer dingen die gedaan worden van het geld. Ja er zal ook geld besteed worden aan dingen die wij niet nodig vinden, zoals de galberen in China... Die mensen die de berenboerderij moeten opdoeken wordt ook onderwijs gegeven om die mensen aan een andere baan te laten komen, zodat ze niet weer in hetzelfde terugvallen. Wat dacht je van mensen die naar het buitenland gaan (zoals de NL DA in Rusland), die moeten ook eten en drinken etc. En ook worden er mss wel salarissen van betaald, maar zonder die mensen is er ook geen WSPA of iets dergelijks.
Reclame's worden niet in kosten gebracht, of maar voor een klein bedrag. Daarbij komt wel dat ze niet mogen kiezen in welk reclameblok hun spotje wordt uitgezonden. Let maar eens op, dit soort reclame's komen nooit in de dure reclameblokken! Ik heb er bij de meeste goede doelen nadrukkelijk naar gevraagd waar het geld aan wordt besteed.
Als het maar gebruikt wordt om dierenleed te stoppen in deze wereld, waar al niemand meer omkijkt naar dieren in nood!!!

Goede zaak dus!!! OK dan!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 23:16

Thanks Griebels, daar heb ik wat aan.
De pest is, dat is erg moeilijk tegen al dat leed kan en er meestal mijn hoofd voor wegdraaien, terwijl ik er juist naar zou moeten kijken en niet mijn kop in het zand steken. Brooks vind ik overigens ook een goede en stichting AAP ook. Een collega van me stuurt al jaaaaaren geen kerstkaarten meer, en dat weten al haar familie en vrienden. Zij geeft elk jaar 150 euro aan de Stichting AAP. Anders zou het geld opgaan aan kaarten en postzegels. Nu geeft ze dat geld + wat extra`s aan die stichting. 2 x per jaar stort ze nog iets extra`s. Ze is er ook al op gesprek geweest, ze werd dus uitgenodigd en kreeg erg veel info over wat de stichting allemaal doet.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 01:49

Hele goede kerstraad! Dank voor de tip.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, _Cubby_, abrina71, bebble, Caoilfhinn, ComscoreBot, Dammie, fotolijstje, GrapeshotBot, Lalidan, MarJon, Marocje, Mrskiwi, Niobe, Roadracer, Tazzey, Telpeva, Temeraire, Thats_Me en 46 bezoekers